تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

در کمتر از 60 دقیقه، اپل از دو ساعت هوشمند جدید اپل واچ و دو مدل جدید آیپد رونمایی کرد. همچنین جزییات آخرین نرم‌افزار و سرویس خود را نیز منتشر کرد.

اپل واچ سری 6

اپل رویداد Time Flite را رونمایی از اپل واچ سری 6 آغاز کرد. همانطور که انتظار داشتیم یکی از ویژگی‌های برجسته و قابل توجه مهجز شدن سری جدید این ساعت هوشمند به سنسور پایش اکسیژن خون (SPO2) می‌باشد. اپل سری 6 از یک سنسور جدید SPO2 به منظور اندازه‌گیری اکسیژن سطح خون بهره می‌برد که از طریق رابط کاربری watchOS 7 که کوپرتیونی‌ها در همین رویداد برای گجت‌های پوشیدنی خود معرفی کرده‌اند، کار می‌کند. اپل توضیح می‌دهد که میزان اشباع اکسیژن نشان‌دهنده درصد اکسیژن منتقل شده توسط سلول‌های قرمز خون از ریه به سایر نقاط بدن می‌باشد. این ویژ؛ی همچنین تصویر روشنی از میزان انتقال خون اکسیژنه در بدن را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طریق اپلیکیشن اکسیژن خون موجود در اپل واج سری 6 می‌توانید در کمتر از 15 ثانیه سطح اشباع اکسیژن خود را اندازه‌گیری کنید. از نظر عملکرد نیز نسل ششم ساعت هوشمند کوپرتیونی‌ها به جدیدترین پردازنده این شرکت یعنی S6 مجهز شده که 20 درصد از اپل واچ سری 5 سریع‌تر است. اما متاسفانه خبری از بهبود عمر باتری نیست و اپل بیان می‌کند که این ساعت هوشمند نیز همانند نسل قبلی خود با یکبار شارژ 18 ساعت دوام خواهد آورد. اما شاید جالب‌ترین ویژگی این سری مجهز شدن به تراشه U1 و آنتن Ultra Wideband به منظور قابلیت‌هایی نظیر CarKeys باشد. در حالی که عمر باتری هردو ساعت هوشمند یکسان می‌باشد، اما اپل اظهار می‌کند اپل واچ سری 6 در مقایسه با نسل قبل 20 درصد سریعتر شارژ خواهد شد. همچنین ردیابی فعابیت‌های ورزشی از قبیل دویدن در فضا بسته و باز با شدت کمتری انجام می‌گیرد.

تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

اپل واچ سری 6 از نظر طراحی تفاوت چندانی با سری قبلی اپل واچ ندارد، اما میزان روشنایی صفحه نمایش همیشه روشن در این سری 2.5 درصد افزایش یافته است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که کاربران از شدت نور این قابلیت در اپل واچ 5 نیز ناراضی بودند و روشنایی آنرا بیش از حد نیاز می‌دانستند. اپل واچ سری 6 تنها در رنگ‌ها آبی و قرمز روانه بازار خواهد شد. مدل سرامیکی‌ای نیز که پیشتر در اپل واچ سری 5 شاهد آن بودیم در این سری در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت. اپل واچ سری 6 با برچسب قیمت 399 دلار قابل سفارش است. اولین سری از این ساعت هومشند روز جمعه (سه روز بعد از رویداد Time Flite) در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود، اما برخی از مدل‌ها تا اکتبر (مهر) و نوامبر (آبان) روانه بازار نخواهند شد.

اپل واچ SE

سپس کوپرتیونی‌ها از اپل واچ SE رونمایی کردند. یک گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی با برچسب قیمت 279 دلاری که برای افرادی که قصد پرداخت 399 دلار برای خرید ساعت هوشمند ندارند، اما می‌خواهند سری اپل واچ کوپرتیونی‌ها را تجربه کنند تلقی می‌شود. اپل واچ SE از نظر طراحی هیچ تمایزی قابل توجهی با سری 4، 5 و 6 اپل واچ ندارد. اما از آنجایی که این گجت پوشیدنی یک گزینه اقتصادی محسوب می‌شود، اپل تصمیم گرفته از تراشه S5 در این سری استفاده کند (اپل واچ سری 5 نیز به تراشه S5 مجهز شده است). با این حال این ساعت هوشمند عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. اپل نیز بیان می‌کند پردازنده بکار گرفته شده در اپل واچ SE بسبت به سری 4 بهبود عملکرد 20 درصدی را تجربه کرده است. متاسفانه مدل مقرون به صرفه اپل واچ از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کند. همچنین فقدان سنسورهای ECG (الکتروکاردیوگرام) و SPO2 (پایش میزان اکسیژن خون) نیز در این گجت پوشیدنی احساس می‌شود. اما از قابلیت تشخیص سقوط و برقراری تماس با مراکز درمانی پشتیبانی می‌کند. اپل واچ SE برای افرادی که می‌خواهند کالبدی از اپل واچ را تجربه کنند گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید.

از دیگر قابلیت‌های این ساعت هوشمند می‌توانیم به سنجش ارتفاع همیشه روشن، قطب‌نما داخلی، جدیدترین مدل اسپیکر و میکرون داخلی اپل که بهترین کیفیت صدا را در هنگام تماس‌های صوتی، صحبت کردن با دستیار صوتی سیری و Walkie-Talkie,1 در اختیار شما قرار می‌دهد. به این موارد نسخه 5 بلوتوث را نیز اضافه کنید. اپل واج SE با قیمت 279 دلار برای سفارش در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این ساعت هوشمند از روز جمعه به طور گسترده در خرده‌فروشی‌های ایالات متحده عرضه خواهد شد. البته مدل مجهز به شبکه ارتباطی بی‌سیم سلولی (Cellular network) نیز با قیمت 329 دلار روانه بازار می‌شود. نکته جالب این است که اپل واچ سری 3 همچنان با قیمت 199 دلار در بازار عرضه می‌شود. این بدان معنا است که قیمت‌گذاری اپل واچ با 199 دلار برای سری 3، 279 دلار برای مدل SE و 399 دلار برای اپل واچ سری 5 از همیشه گسترده‌تر شده است.

اپل فیتنس پلاس

اپل با معرفی سرویس جدید فیتنس پلاس، تمرکز خود روی اپل واچ و تناسب اندام را افزایش داد. اپل فیتنس پلاس که قرار است با سرویس پلوتون (Peloton) رقابت داشته باشد به صورت پیش‌فرض در اپل واچ و برنامه تناسب اندام آیفون‌ها ادغام خواهد شد. اشتراک ماهیانه سرویس فیتنس پلاس با قیمت 9.99 دلار و اشتراک سالیانه آن نیز با برچسب قیمت 79.99 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. کاربران می‌توانند از طریق این سرویس کلاس‌های تناسب اندام را به میزبانی اپل تماشا کنند. گفتنی است در صورت استفاده از فیتنس پلاس هنگام پخش ویدیوها معیارهای تمرین شما با اپل واچ قابل همگام‌سازی شده و در بالای ویدیو به نمایش در خواهد آمد. همچنین داده‌ها نیز به صورت پیش‌فرض در برنامه سلامتی آیفون یا آیپد شما ثبت می‌شوند تا اطلاعات کاملی از روند تمرینی‌تان در اختیار داشته باشید. در بخش برنامه‌ها نیز اپل فیتنس پلاس تمرین‌های دوچرخه سواری، تردمیل، HIIT، قایقرانی، قدرت، یوگا، رقص و سایر سرگرمی‌های جالب را در اختیار شما قرار می‌دهد. هر کلاس با موسیقی‌ای مخصوص به خود برگزار می‌شود که به راحتی می‌توانید آنرا در اپل موزیک دستگاه خود بیابید. در ضمن اپل اعلام کرده است که تمرین‌های جدید به صورت هفتگی در این سرویس قرار خواهند گرفت. کلاس‌های اپل فیتنس پلاس را می‌توانید از طریق اپلیکیشن Fitness در آیفون یا تمام برنامه‌های تناسب اندام جدید در آیپد، اپل تی‌وی یا آیفون مشاهده کنید. سرویس اپل فیتنس پلاس به طور رسمی کار خود را پیش از آغاز سال میلادی جدید شروع می‌کند. کوپرتیونی‌ها همچنین به تمام کسانی که سری جدید اپل واچ (سری 6 و SE) را خریداری کنند، سه ماه اشتراک رایگان فیتنس پلاس هدیه خواهد داد.

بسته خدمات اپل وان

تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

در کنار رونمایی از سرویس اپل فیتنس پلاس، ساکنین کوپرتینو بسته خدمات مورد انتظار خود را با نام اپل وان را نیز معرفی کردند. بسته اپل وان با اشتراک 15 دلار در ماه آعاز می‌شود و شامل سرویس‌های اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید می‌باشد. همچنین 50 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی آی‌کلود را نیز در اختیار شما قرار می‌‌دهد. در ضمن، نسخه خانواده (Family) این بسته خدماتی نیز با 200 گیگابات فضای ذخیره‌سازی و هزینه 20 دلار در ماه ارائه خواهد شد. با پرداخت 30 دلار در ماه نیز می‌توانید نسخه پریمیوم اپل وان را که شامل اشتراک اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس، اپل آرکید، 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در سرویس آی‌کلود، اپل نیوز پلاس و اپل فیتنس پلاس می‌باشد را دریافت کنید. بر اساس آنچه که اپل در رویداد Time Flite اعلام کرد، بسته خدمات اپل وان ارزش خرید بالایی خواهد داشت. اپل ادعا می‌کند که افراد با خرید نسخه پایه بسته اپل وان 6 دلار در ماه پس‌انداز خواهند کرد. این درحالی است که اگر نسخه خانواده را خریداری کنند، این مبلغ به 8 دلار افزایش خواهد یافت. همچنین در صورتی که طرح پریمیوم را تهیه کنید، در مقایسه با خرید تمام سرویس‌های اپل به صورت جداگانه، 25 دلار کمتر هزینه پرداخت می‌کنید. هفته آینده جزئیات بیشتری از اپل وان منتشر خواهد شد. کوپرتیونی‌ها بیان می‌کنند که این طرح از پائیز امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

آیپد نسل 8

تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

اپل رویداد Time Flite را با رونمایی از دو مدل جدید آیپد به اتمام رساند. در ابتدا اپل جزئیات یک آیپد 329 دلاری را ارائه داد که به تراشه A12 Bionoic مجهز شده بود. ساکنین کوپرتینو ادعا می‌کنند که این تراشه در مقایسه با پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بازار دو برابر عملکرد سریعتری از خود به نمایش می‌گذارد. همچنین این شرکت اظهار داشت این تراشه 7 نانومتری 6 برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت‌ها اندرویدی و سریع‌ترین کروم‌بوک‌ها به پردازش داده‌ها می‌پردازد. سایر موارد آیپد نسل 8 تغییری به خود ندیده است، از جمله پشتیبانی از Apple Pencil و صفحه کلید هوشمند، صفحه نمایش 10.2 اینچی Retina و پشتیبانی از اتصال هومشند. آیپد نسل هشتم قیمت‌گذاری نسل قبل خود را حفظ خواهد کرد: 329 دلار برای فروش کلی و 299 دلار برای کاربردهای آموزشی. امکان سفارش این دستگاه نیز فراهم شده است و اولین محموله نیز روز جمعه در اختیار خرده‌فروشی‌ها قرار خواهد گرفت.

آیپد ایر جدید

تمام مواردی که اپل در جریان رویداد Time Flite رونمایی کرد

کوپرتیونی‌ها در کنار معرفی نسل هشتم آیپد، از مدل جدید آیپد ایر نیز رونمایی کردند. همانطور که شایعات خاطر نشان کرده بودند، مدل جدید آیپد ایر در مقایسه با نسل قبلی خود بروزرسانی‌های گسترده‌ای به خود دیده است. اما شاید بارزترین نکته‌ای که در همان ابتدا نظر شما را جلب می‌کند، طراحی مجدد و کامل این دستگاه می‌باشد که شباهت زیادی به آیپد پرو دارد و هیچ شباهتی به نسخه‌های پیشین این دستگاه ندارد. آیپد ایر جدید از 10.9 اینچ Liquid Retina گستره رنگ P3 و True Tone مجهز شده است.Touch ID نیز در کلید پاور جاسازی شده و دیگر خبری از دکمه فیزیکی در قسمت پایین نمایشگر نخواهد بود که این موضوع سبب یک دست شدن و کاهش حاشیه‌های دستگاه می‌شود و حس پریمیوم بودن را به شما منتقل می‌کند. از آنجایی که Touch ID در کلید روشن/خاموش قرار گرفته است، بنابراین دیگر خبری از Face ID نخواهد بود و برای احراز هویت بیومتریک باید از طریق این کلید اقدام کنید. گفتنی است این اولین‌باری است که اپل Touch ID را خارج از کلید Home قرار داده است. صفحه نمایش 10.9 اینچی آیپد ایر از وضوح تصویر 1640 در 2360 برای نمایش محتوا بصری پشتیبانی می‌کند. از نظر سخت‌افزاری نیزآیپد ایر به جدیدترین تراشه اپل یعنی A14 مجهز شده که در زمنیه عملکرد پردازشی هیچ جای بحثی باقی نمی‌گذارد. درآخر، آیپد ایر جدید از نسل دوم Apple Pencil و Magic Keyboard نیز پشتیبانی می‌کند و با برچسب قیمت 529 دلاری ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تاریخ انتشار نرم‌افزار

اپل رویداد Time Flite را با اطلاعیه شگفت‌انگیر و دور از انتظار خود برای انتشار سیستم عامل‌های نرم‌افزاری خود به پایان رساند. اپل اعلام کرد iOS 14 ،iPadOS 14 ،watchOS 7 و tvOS 14 همگی در تاریخ 16 سپتامبر (26 شهریور) برای تمام دستگاه‌های این شرکت منتشر خواهد شد. این یک خبر شگفت‌آور بود، زیرا بسیاری از افراد تصور می‌کردند که اپل حداقل یک هفته قبل از انتشار بروزرسانی، این موضوع را به توسعه‌دهندگان خود اطلاع خواهد داد.

همچنین بخوانید:

تریلر جدید از Marvel’s Spider-Man: Miles Morales منتشر شد

God of War Ragnarok در رویداد PS5 showcase معرفی شد

بازی Final Fantasy XVI با انتشار تریلر در رویداد سونی معرفی شد

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا