ایکس‌باکس سری ایکس

دو حافظه‌ SSD جدید برای ایکس‌باکس سری ایکس معرفی شد

سیگیت علاوه‌بر ظرفیت نسخه‌ی 1 ترابایتی، دو نسخه‌ی جدید از SSDهای خود را با ظرفیت 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس رونمایی کرد.

از زمان عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس، تاکنون تنها گزینه‌ای که برای ارتقای حافظه‌ی این کنسول وجود دارد، کارت حافظه SSD سیگیت با ظرفیت یک ترابایت است. حال به‌تازگی این شرکت از کارت حافظه‌های جدید خود با ظرفیت‌های 512 گیگابایتی و 2 ترابایتی خود برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس وایکس‌باکس سری اس رونمایی کرد.

مایکروسافت و سیگیت به‌تازگی این دو کارت SSD را برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس معرفی کردند و تا چند هفته دیگر به بازار عرضه خواهند کرد. کارت حافظه‌ی 512 گیگابایتی در اواسط نوامبر (آبان‌ماه) با قیمت 139.99 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این در حالی است که نسخه‌ی 2 ترابایتی این کارت حافظه در اوایل ماه دسامبر (آذر‌ماه) با برچسب قیمت 399.99 دلار عرضه خواهد شد. مدل یک ترابایتی این درایو که از سال قبل عرضه شده نیز 219.99 دلار قیمت گذاری شده بود.

درایوهای SSD سیگیت که به صورت اختصاصی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس طراحی شدند، تنها کارت حافظه‌هایی هستند که از Velocity Architecture کنسول‌ها پشتیبانی می‌کنند. درواقع این بدان معناست که فقط این کارت‌ها هستند که با بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس سازگاری دارند. البته شما می‌توانیید از هاردهای اکسترنال نیز برای افزایش حافظه‌ی این دو کنسول استفاده کنید. بازی‌هایی که برای ایکس باکس‌های نسل بعد ازنظر گرافیکی بهبود پیدا نکرده‌اند می‌توانند مستقیما از روی این حافظه‌ها روی کنسول اجرا شوند.

پلی‌استیشن 5 نیز این اواخر قابلیت افزایش حافظه را با انتشار یک آپدیت را‌ه‌ندازی کرده است و سازندگانی از جمله Seagate ، Western Digital و Gigabyte از قبل تعدادی درایو SSD را برای این کنسول معرفی کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا