تولید گلکسی نوت را متوقف می‌کند

سامسونگ تولید گلکسی نوت را متوقف می‌کند

گزارش‌های جدید از پایان تولید گوشی‌های پرچمدار سری نوت مجهز به قلم سامسونگ، در سال 2021 خبر می‌دهند. سری گلکسی نوت سامسونگ با صفحه نمایش‌های بزرگ، مشخصات پیشرفته پرچمدار و قلم‌های استایلوس که امکان نوشتن روی نمایشگر را فراهم می‌کند، شناخته می‌شوند. گرچه، در سال 2021، ممکن است طرفداران سری نوت سامسونگ مجبور به خداحافظی با این مجموعه قدیمی و دوست‌داشتنی شوند چرا که سامسونگ تولید گلکسی نوت را متوقف می‌کند.

رویترز روز سه شنبه گزارش داد که سامسونگ “برنامه‌ای جهت توسعه نسخه جدید گلکسی نوت برای سال 2021 ندارد.” این گزارش با استناد به سه منبع ناشناس می‌گوید که غول فناوری کره جنوبی قصد دارد قلم S-Pen خود را به دیگر خطوط پرچمدارش، یعنی Galaxy S21 و نسخه جدید یکی از تلفن‌های تاشو خود اضافه کند. یکی از منابع به این خبر اضافه کرد که «از این پس تلاش‌های بخش توسعه و طراحی که معمولاً به سمت Note هدایت می‌شد، اکنون به سری تلفن‌های تاشو آن هدایت می‌شود».

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان، سامسونگ، از گذشته خطوط تولید تلفن‌های متنوعی را مدیریت می‌کند که برای پاسخگویی به ویژگی‌ها و بودجه‌های مالی مختلفی طراحی شده‌اند و به طیف وسیعی از کاربران پاسخگو هستند. سری گلکسی A آن گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را در بر می‌گیرد و گلکسی S انتخاب اصلی برای مصرف‌کنندگانی است که به دنبال گوشی‌های پرچم‌دار با ویژگی‌های سطح بالا هستند. طی سال گذشته، این شرکت کره‌ای گروه جدیدی به نام گلکسی Z را برای گوشی‌های تاشو خود (Z Flip و Z Fold 2) اضافه کرده است.

سری گلکسی نوت، دومین گروه از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بود که پس از معرفی سالانه سری گلکسی اس در اواخر زمستان یا اوایل بهار، معمولاً در اواخر تابستان یا اوایل پاییز عرضه می‌شد. اولین مدل سری گوشی‌های نوت برای اولین بار در سال 2011 رونمایی شد و در آن زمان که اندازه معمول نمایشگر گوشی‌های هوشمند به 3.5 تا 4 اینچ می‌رسید محدودیت اندازه صفحه‌نمایش را پشت سر گذاشت و یک گوشی مدرن، با قابلیت‌های پرچمدار به همراه یک قلم استایلوس هوشمند بود. این ویژگی‌ها باعث ترغیب کاربران به انتخاب سری نوت شده بود ولی کم‌کم با گذشت زمان، اندازه 5.5 و 6 و حتی 6.7 اینچ رویه معمول نمایشگرها شد و در کنار آن می‌بینیم باقی ویژگی‌های بارز و به خصوص نوت هم با تعبیه شدن در گوشی‌های رقبا، رو به عادی شدن رفت؛ به طوری که دیگر برای کاربران جذابیت و یا چیز جدیدی نداشت. اگر کاربر می‌خواست با قلم بر روی نمایشگر بنویسد از آیپدهای اپل یا سرفیس‌های مایکروسافت استفاده می‌کرد و اگر بخواهد ویژگی‌های پرچمدار نوت را تجربه کند خب سری گلکسی S را انتخاب خواهد کرد. منطقی است که با این دلایل مطرح شده، سامسونگ تمرکز و نیروی کار خود را به سمت گوشی‌های نوآور مثل سری گوشی‌های تاشو خود سوق دهد.

ترکیبی از ویژگی‌های پرچمدار و پیشرفته، طرفداران وفادار زیادی را برای سری نوت به ارمغان آورده است که حتی در دوران “فاجعه‌ گلکسی نوت 7” که در سال 2016 اتفاق افتاده بود باز هم به این سری وفادار ماندند. اگر یادتان باشد برای میلیون‌ها گلکسی نوت 7 به دلیل انفجار احتمالی باتری‌ها فراخوان بازپس‌گیری داده شده بود جالب اینجاست، نوت 7 به قدری محبوب بود که سامسونگ حتی مجبور شد به کاربران وعده پاداش بدهد تا آنها را به بازگرداندن گلکسی نوت‌های خطرناک تشویق کند!

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا