AirTag اپل

سرقت از خودروها با استفاده از داده‌های AirTag اپل

پلیس کانادا به ساکنان یورک هشدار داده است که گروهی از سارقان با استفاده از AirTag اپل، خودروهای لوکس را ردیابی و از آنها سرقت می‌کنند. بیانیه مطبوعاتی پلیس منطقه‌ای یورک به ساکنان این محله هشدار داده است که پلیس روش جدیدی را کشف کرده است که مجرمان برای ردیابی و سرقت خودروهای سطح بالا و گران‌قیمت از آن استفاده می‌کنند.

پلیس منطقه‌ای یورک بیان می‌کند این زنجیره سرقت‌ها از سپتامبر 2021 آغاز شد، زمانی که اداره پلیس، استفاده از دستگاه‌های ردیاب کوچکی را در خودروهای مدل بالا و گران‌قیمت بررسی کرد که توسط سارقان برای کمک به ردیابی و سرقت خودروها در آنجا قرار داده شده بودند. پلیس به طور خاص به AirTagهایی اشاره کرد که توسط سارقان در مکان‌های مخفی از خودرو در هنگام توقف در مکان‌های پرتردد یا پارکینگ‌های عمومی قرار می‌گیرند. این خودروها متعاقباً تا خانه‌های مالکین ردیابی می‌شوند، جایی که این سارقان با آگاهی داشتن از نحوه عملکرد فناوری‌ها و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها برای دسترسی به وسایل نقلیه و بیرون کشیدن آنها از پارکینگ‌ها استفاده می‌کردند. سارقان برای ورود به داخل خودرو ابتدا از پیچ گوشتی برای باز کردن درب راننده یا سرنشین جلو استفاده می‌کردند.

بنابراین اداره پلیس یورک توصیه‌هایی برای کمک به ایمن‌سازی وسایل نقلیه از سرقت توسط مجرمان ارائه می‌دهد. این پیشنهادات به غیر از کانادا در سایر مناطق نیز توصیه می‌شود و می‌تواند مفید باشد. آنها گفتند که باید وسیله نقلیه خود را در یک گاراژ قفل شده پارک کنید؛ زیرا، بیشتر حوادث مربوط به دزدی از وسایل نقلیه مربوط به آنهایی می‌شد که در خیابان‌ها پارک شده بودند. قفل دستی برای فرمان نیز یک بازدارنده خوب است و همچنین قفلی که بر روی پورت داده‌ها تنظیم می‌شود و از برنامه‌ریزی مجدد رایانه داخلی خودرو جلوگیری می‌کند نیز می‌تواند کمک کننده باشد. نظارت تصویری خودرو با استفاده از دوربین‌های مدار بسته که علاوه بر شب، روزها هم از ماشین فیلمبرداری می‌کنند، توصیه می‌شود.

ویژگی‌های جدید iOS 15.2 (که هم‌اکنون در حال آزمایش هستند) امکان ردیابی AirTag‌هایی را که متعلق به شما نیستند را به صورت دستی ممکن می‌سازد؛ این ویژگی به شناسایی AirTag های مخفی که روی خودروی شهروندان قرار داده می‌شوند، کمک می‌کند و هشدارهای لازم را برای پلیس ارسال می‌کند. مشخص نیست که آیا مالک/کاربر AirTag های رهگیری شده به راحتی قابل شناسایی است یا خیر اما این قابلیت می‌تواند به پلیس برای شناسایی مجرمان کمک کند، اگرچه تحقیقات هنوز ادامه دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا