معرفی DualSense ، کنترلر جدید بی سیم PlayStation 5

معرفی DualSense ، کنترلر جدید بی سیم PlayStation 5

اولین تصاویر از Dual Sense را مشاهده کنید، این کنترلر حس لامسه را به گیم پلی PS5 منتقل می‌کند.

این مطلب توسط Hideaki Nishino معاون ارشد رئیس کل، برنامه ریز و مدیر بستر‌ها نرم افزاری سونی در بلاگ این شرکت منتشر شده است.

ما با PlayStation 5 به یک نقطه عطف جالب رسیده‌ایم، زیرا می‌خواهیم طراحی نهایی کنترلر جدید خود را به توسعه دهندگانی که در حال ایجاد ویژگی‌ها منحصر به فرد مخصوص آن در بازی‌ها خود هستند، ارسال کنیم.

اما در ابتدا، ما می‌خواستیم که تمام جامعه PlayStation نگاهی اولیه‌ از کنترلرها بی سیم DualSense، داشته باشند و دیدگاه ما را در مورد اینکه چگونه کنترلر جدید هنگام تعامل با دنیای مجازی در بازی های PS5، شما را شیفته خواهد کرد، بشنوند. ویژگی‌ها DualSense به همراه فناوری Tempest 3D AudioTech PS5، احساس جدیدی از غوطه‌وری را به بازیکنان منتقل می‌کند.

هنگامی که PS4 در سال 2013 راه اندازی شد، کنترلر بی سیم DualShock 4 بازخورد مثبت زیادی را از طرف گیمرها و توسعه دهندگان به دنبال داشت، زیرا بهترین کنترلر PlayStation تا آن زمان محسوب می‌شد و از ویژگی‌ها آینده نگرانه‌ای مانند دکمه Share برخوردار بود. این موضوع ما را به سؤال بعدی سوق داد، چگونه می‌توانیم این موفقیت را توسعه دهیم؟؟!!

پس از ملاحظه اندیشی‌ها، تصمیم گرفتیم تا قسمت اعظمی از آنچه را که گیمرها در مورد DualShock 4 دوست دارند، دست نخورده باقی بگذاریم. در عین حال عملکرد جدیدی را اضافه کرده و طراحی را نیز اصلاح کنیم. بر اساس بحث و گفتگو با توسعه دهندگان، نتیجه گرفتیم که در گیم پلی بسیاری از بازی‌ها تمرکز خاصی روی احساس لمس نبوده است. دقیقاً مانند صدا. PS5 فرصتی عالی برای ایجاد یک نوآوری جدید از طریق گسترش امکانات توسعه دهندگان فراهم کرده است. چگونه آنها می‌توانند احساس غوطه‌وری بازیکنان را از طریق کنترلر جدید ما افزایش دهند.

Haptic Feedback

به همین دلیل بازخورد هاپتیک را اتخاذ کردیم که انواع مختلفی از احساسات قدرتمند را به بازی شما اضافه می‌کند، مانند دشواری‌ها رانندگی در یک سطح خاکی. ما همچنین محرک‌ها تطبیقی ​​را در دکمه های L2 و R2 کنترلر DualSense گنجانده‌ایم تا بتوانید تنش اقدامات خود را حس کنید، مانند سختی‌ها اولین بار کشیدن کمان. افزودن این ویژگی جدید به نسل فعلی کنترلر PlayStation یعنی DualShock 4 یک چالش هیجان انگیز برای طراحی یک کنترلر جدید به حساب می‌آید. این در حالی است که ما باید قابلیت‌ها دیگری را نیز به آن اضافه کنیم. به عنوان مثال، ما باید در نظر بگیریم که چگونه قابلیت‌هایی نظیر adaptive triggers بدون احساس سنگین بودن در سخت افزار قرار بگیرند.

تیم طراحی ما برای قرار دادن triggers و actuators با مهندسان سخت افزار همکاری نزدیکی داشته‌اند. سپس طراحان با در نظر گرفتن چالش کوچکتر بودن کترلر از اندازه واقعی آن، توانستند خطوط مربوط به ظاهر بیرونی را ترسیم کنند. در پایان، ما زاویه trigger ها دستی را تغییر دادیم، همچنین برای بهبود در دست گرفتن کنترلر، بروزرسانی‌ها ظریفی را به آن اضافه کردیم. علاوه بر این، ما با روش‌هایی طول عمر باتری DualSense را به طور قابل توجهی افزایش دادیم. حتی در این بین به منظور کاهش وزن کنترلر، ویژگی‌ها جدیدی را به آن اضافه کردیم.

Create Button

در مورد دکمه‌ها، توجه کنید که دیگر مانند DualShock 4 دکمه “اشتراک” وجود نخواهد داشت. نگران نباشید، این کلید حذف نمی‌شود. در حقیقت ما با توجه به بازخورد مثبت دکمه اشتراک، قصد داریم قابلیت جدیدی با عنوان دکمه Create را برای شما به ارمغان بیاوریم.

معرفی DualSense ، کنترلر جدید بی سیم PlayStation 5

 با دکمه Create، ما یک بار دیگر روش‌ها جدیدی را برای بازیکنان ایجاد می‌کنیم، تا با استفاده از آن بتوانند محتوای گیم پلی حماسی برای اشتراک گذاری با جهان یا لذت شخصی ایجاد کند. با نزدیک شدن به زمان معرفی دستگاه، جزییات بیشتری از این قابلیت را منتشر خواهیم کرد.

همچنین DualSense از یک میکروفون داخلی نیز بهره خواهد برد که بازیکنان را قادر می‌سازد به راحتی و بدون نیاز به هدست با دوستان خود چت کنند. این ویژگی برای ملحق شدن سریع به یک مکالمه، ایده‌آل به نظر می‌رسد. اما اگر می‌خواهید مدت طولانی چت کنید، استفاده از هدست مفیدتر خواهد بود.

Light Bar

اکنون، اجازه دهید در مورد رنگ‌ها صحبت کنیم. به طور سنتی کنترلرها پایه ما از یک رنگ واحد استفاده می‌کنند. همانطور که می بینید، ما این بار در مسیری متفاوت حرکت کردیم و تصمیم گرفتیم یک طرح دوگانه شامل رنگ‌ها سفید و مشکی را برای DualSense طراحی کنیم. علاوه بر این، ما موقعیت light bar را نیز تغییر دادیم. اکنون این نوار نور در اطراف صفحه لمس قرار گرفته است و سبب شده است که صفحه لمس کمی بزرگتر به نظر برسد. لازم به ذکر است که در DualShock 4، این light bar در بالای کنترلر قرار داشت.

روی هم رفته، ما قبل از رسیدن به طرح نهایی و طی چند سال گذشته، چندین کانسپت و صدها مدل اولیه را پشت سر گذاشتیم. DualSense توسط طیف گسترده‌ای از گیمرها با انواع مختلفی از دست‌ها آزمایش شده است، تا بتوانیم با یک ارگونومی بسیار خوب، سطح مطلوبی از راحتی را فراهم کنیم.  هدف ما با DualSense این است که به محض باز شدن جعبه، گیمرها به دنیای بازی منتقل شوند. ما می‌خواهیم گیمرها در حین بازی احساس کنند که این کنترلر جزئی از وجود خودشان است. آنقدر که حتی فراموش کنند، کنترلر در دستشان است! ما از به اشتراک گذاشتن طرح نهایی کنترلر DualSense با طرفداران خود هیجان زده‌ایم، ما بی‌صبرانه منتظر آن هستیم که همه این کنترلر را در دست بگیرند. من می‌خواهم این مطلب را با پیامی از رئیس و مدیر عامل SIE، جیم رایان، به پایان برسانم:

DualSense نشان دهنده عزیمت جدی از کنترلر قبلی و احساس عظیم ما در مورد ایجاد یک جهش نسلی توسط PS5 می‌باشد. این کنترلر جدید به همراه بسیاری از قابلیت‌ها نوآورانه PS5، سبب ایجاد تحول در بازی‌ها خواهد شد. ادامه ماموریت ما در PlayStation، فشار به مرزها بازی، اکنون و در آینده است. به طرفداران PlayStation، از آنجا که به زمان معرفی PS5 در تعطیلات 2020 نزدیک می‌شویم، واقعاً می‌خواهم از شما بخاطر همراهی ما در این سفر هیجان انگیز تشکر کنم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا اطلاعات بیشتری در مورد PS5، از جمله طراحی کنسول را در ماه‌ها آینده به اشتراک بگذاریم.

جیم رایان، رئیس کل و مدیر عامل Sony Interactive Entertainment

منبع: playstation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا