Nintendo Switch OLED

نقد و بررسی اجمالی Nintendo Switch OLED: یک ارتقای کوچک که تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند

نینتندو روز سه شنبه با انتشار یک تریلر از مدل جدید کنسول‌های بازی خود رونمایی کرد. Nintendo Switch OLED از یک صفحه نمایش 7 اینچی OLED، پایه نگهدارنده بهبود یافته، فضای ذخیره‌سازی افزایش یافته و اصطلاحات بسیار جزئی در طراحی برخوردار می‌باشد. در نظر داشته باشید دستگاه معرفی شده توسط نینتندو، “Nintendo Switch Pro” که تمامی کاربران در انتظار آن هستند نبوده و تنها یک کنسول با صفحه نمایش بزرگتر و بهبودیافته‌تر می‌باشد.

Nintendo Switch OLED از یک نمایشگر بزرگتر و ارتقا یافته بهره می‌برد که برای توجیه برچسب قیمت 350 دلاری آن کافی به نظر می‌رسد. صفحه نمایش دستگاه در مقایسه با نسخه اصلی Nintendo Switch روشن‌تر و باطراوت‌تر بوده و بهبود کنتراست در بازی‌هایی مانند Rainbow Road به وضوح قابل مشاهده است؛ جایی که نورهای نئونی نسبت به پس‌زمینه تاریک با وضوح بیشتری به نمایش در‌می‌آیند. یکی از نگرانی‌های کاربران در خصوص نسخه OLED، افزایش اندازه صفحه نمایش در همان وضوح تصویر 720p می‌باشد که ممکن است سبب بیرون ماندن برخی پیکسل‌ها و کاهش سطح جزئیات شود. موضوعی که به هیچ‌عنوان در مورد Nintendo Switch OLED صدق نمی‌کند و شما می‌توانید نوشته‌‌های نازک روی صفحه اصلی در بازی‌هایی مانند Great Plateau را نیز به خوبی مشاهده کنید. ما به طور دقیق نمی‌دانیم که نینتندو از کدام طرح‌بندی (Pentile یا RGB) در سطح زیر پیکسل‌ها استفاده می‌کند. اما با توجه بررسی‌های انجام گرفته گمان می‌کنیم از فناوری RGB بهره می‌برد؛ زیرا استفاده از تکنولوژی Pentile در یک صفحه نمایش 7 اینچی به دلیل ایجاد تندی و تیزی بسیار در تصاویر می‌تواند برای بسیاری از کاربران آزاردهنده باشد. صحبت در مورد مشخصات سخت‌افزاری Nintendo Switch OLED چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا، هدف از این بروزرسانی میان نسلی هیچ‌گاه ایجاد تغییری خارق‌‌العاده یا بروزرسانی‌ای اساسی در Nintendo Switch نبوده است. این تنها نسخه‌ای است که اندکی احساس پریمیوم و خوش‌دستی بیشتری را به کاربران منتقل می‌کند.

Nintendo Switch OLED
نگهدارنده جدید Switch نسبت به نسخه اصلی بسیار بهبودیافته است / Photo By Nintendo

نگهدارنده جدید Nintendo Switch OLED نیز برخلاف نسخه گذشته که امکان استفاده از آن وجود نداشت، عملکرد قابل اطمیانی از خود نشان می‌دهد. نگهدارنده جدید در سراسر دستگاه قرار گرفته و امکان تنظیم در تمامی زاویه‌ها ( حتی حالت تقریباً صاف) را فراهم می‌سازد. این پایه همچنین به طور خارق‌العاده‌ای پایدار بوده و تنها مقاومت کافی به منظور نگهداری کنسول را ارائه می‌دهد – نه آنقدر که تغییر موقعیت را برای کاربران با مشکل مواجه کند. بروزرسانی قابل توجه دیگر به اسپیکرها مربوط می‌شود که اندکی بلندتر شده‌اند و در مقایسه با Switch Lite از وضوح بالاتری برخوردار می‌باشد. هرچند ما شخصاً استفاده از هدفون را ترجیح می‌دهیم ( البته نه به دلیل پشتیبانی از کدک‌های بلوتوث باکیفیت بالا). با این حال، اسپیکرهای مورد بحث به اندازه‌ای خوب هستند که زمانی که به هدفون دسترسی ندارید، بتوانید به آنها اطمینان کنید. همچنین بسیاری دیگر از اصلاحات نه چندان مهم در طراحی این کنسول جدید نیز به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توانیم به تغییر قرارگیری دریچه فن (به منظور قرارگیری نگهدارنده جدید)، حاشیه صفحه نمایش به رنگ مشکی براق بجای مشکی مات و تغییر محل درگاه کارت حافظه microSD اشاره کنیم.

Nintendo Switch OLED
Nintendo Switch OLED از داک بروز شده مجهز به درگاه اترنت بهره می‌برد / Photo By Nintendo

داک جدید Nintendo Switch OLED دارای درگاه اترنت (LAN) بوده و امکان اتصال به اینترنت از طریق این اتصال پایدار را برای شما به ارمغان می‌آورد. متاسفانه ما امکان آزمایش بازی در حالت داک را نداشتیم. اما روزلوشن خروجی نسبت به نسخه فعلی Nintendo Switch که از وضوح تصویر 1080p پشتیبانی می‌کند، تغییری به خود ندیده و از پردازنده یکسانی نیز بهره می‌برد. اگر جزو دسته از کاربرانی هستید که همواره با داک بازی می‌کنید، هیچ‌یک از تغییرات اعمال شده در نسخه OLED برای شما کارایی نخواهد داشت. به طور کلی، ما فکر می‌کنیم نینتندو سخت‌افزار کنسول خود را کاملاً مناسب بهبود بخشیده است. هرچند باید منتظرم ماند و دید که آیا این قابلیت به کنترلرهای Joy-Con نیز گسترش خواهد یافت یا خیر. اما بعید به نظر می‌رسد نینتندو به منظور دستیابی به این هدف کار دشواری پیشرو داشته باشد – Nintendo Switch OLED با تمامی کنترلرهای موجود سازگار می‌باشد.

با این اوصاف، آیا بروزرسانی به Nintendo Switch OLED برای کاربران توجیه‌پذیر است؟ برای اکثر کاربران جواب منفی است. قابلیت‌های مورد بحث سبب ایجاد تجربه‌ها یا ویژگی‌های جدید در بازی‌ها نمی‌شوند، بلکه تنها تجربه‌های فعالی شما را اندکی بهبود می‌بخشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا