SSD مناسب پلی‌استیشن 5

وسترن دیجیتال SSD مناسب پلی‌استیشن 5 را معرفی کرد

وسترن دیجیتال SSD مناسب پلی‌استیشن 5 خود را با نام WD_BLACK SN850 به عنوان دومین درایو آماده‌ی SSD برای افزایش ظرفیت حافظه این دستگاه معرفی کرده و آن را با قیمت 250 دلار برای 1 ترابایت به فروش می‌رساند.

وسترن دیجیتال که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های انواع درایوهای حافظه SSD و HDD در این صنعت شناخته می‌شود در مکاتبه‌ خود با وب‌سایت VGC اعلام کرد درایو پریمیوم SSD جدید خود با نام WD_BLACK SN850 پس از آغاز پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از آن می‌توان برای افزایش حجم این کنسول نسل نهمی مورد استفاده قرار گیرد. قیمت این درایوها با ظرفیت‌های مختلف به شرح زیر است:

  • ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت – ۱۳۹.۹۹ دلار
  • ظرفیت: ۱ ترابایت – ۲۴۹.۹۹ دلار
  • ظرفیت: ۲ ترابایت – ۴۲۹.۹۹ دلار

سخنگوی وسترن دیجیتال در اظهارات خود می‌گوید:

بر اساس الزامات سونی، اکنون ما می‌توانیم SSD مناسب پلی‌استیشن 5 خود یعنی درایو NVMe SSD مجهز به هیت سینک (Heatsink) با نام WD_BLACK SN850 با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت را برای افزایش فضای ذخیره‌سازی کنسول نسل نهمی سونی معرفی کنیم. البته این قابلیت فعلاً برای کاربرانی که نرم‌افزار PlayStation 5 Beta را دریافت کرده‌اند، امکان‌پذیر است. تست‌های انطباق و سازگاری همچنان در جریان است.

شرکت Seagate یکی دیگر از تولیدکنندگان شناخته شده انواع درایوهای حافظه SSD و HDD در این صنعت نیز دیروز SSD مناسب پلی‌استیشن 5 خود را با نام FireCuda 530 برای افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی این کنسول معرفی کرد. قیمت این درایوها با ظرفیت‌های مختلف به شرح زیر است:

  • ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت – ۱۶۹.۹۹ دلار
  • ظرفیت: ۱ ترابایت – ۲۷۴.۹۹ دلار
  • ظرفیت: ۲ ترابایت – ۵۶۹.۹۹ دلار

سونی دیروز مجموعه کاملی از الزامات و استانداردهای مربوط به SSDهای سازگار را منتشر کرد، اما تاکید کرد که حتی برخی از SSDهایی که شرایط لازم را دارند، ممکن است روی پلی‌استیشن 5 قابل استفاده نباشند. به این ترتیب، وظیفه تولیدکنندگان درایوها این است تا به‌صورت جداگانه سازگاری محصولات خود با این کنسول را تأیید کنند.

سونی با انتشار یک آپدیت بزرگ، این قابلیت را در اختیار کاربران بتا قرار داده است تا به‌صورت آزمایشی به افزایش ظرفیت حافظه کنسول خود با استفاده از یک درایو M.2 SSD خارجی بپردازند. کاربران باید دستورالعمل‌های موجود را به طور دقیق انجام داده تا موفق به تکمیل این فرایند شوند.

از زمان عرضه PS5 در نوامبر سال گذشته (آبان‌ماه)، افزایش فضای ذخیره‌سازی یکی از بیشترین درخواست‌های کاربران بود، اما استانداردهای مدرن و پهنای باند بالای درایو SSD اختصاصی سونی، باعث شده تا مدل‌های خاصی از محصولات موجود در بازار با این الزامات سازگاری داشته باشند. در حالی که بازیکنان همین حالا نیز می‌توانند یک درایو اکسترنال را از طریق USB به پلی‌استیشن 5 متصل کنند، ولی فقط قادر خواهند بود بازی‌های PS4 را به آن انتقال دهند. البته امکان ذخیره‌سازی بازی‌های PS5 را خواهید داشت، اما برای اجرای آن باید بازی را روی حافظه داخلی خود کنسول کپی کنید.

به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اصلی این کنسول برای انجام بازی‌های PS5، کاربران باید یک درایوهای پرسرعت M.2 SSD منطبق با الزامات و استانداردهای سونی خریداری کرده و آن را به پایه SSD داخلی کنسول وصل کنند، این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربران بتا فعال است.

تنها راه‌حل فعلی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی SSD کنسول Xbox Series X/S درایوهای ذخیره‌سازی مخصوص Seagate با نام Storage Expansion Card است که برای خرید یکی از آن‌ها با حجم 1 ترابایت باید 219 دلار هزینه کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا