پلی‌استیشن

پلی‌استیشن در حال طراحی رقیبی برای ایکس‌باکس گیم‌ پس است

بر اساس گزارشات اخیر، پلی‌استیشن به دنبال طراحی سرویس جدیدی با اسم رمز اسپارتاکوس، برای رقابت با ایکس‌باکس گیم‌ پس می‌باشد.

براساس گزارشات جیسون شرایر از رسانه‌ی بلومبرگ، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (پلی‌استیشن) در حال برنامه‌ریزی برای طراحی یک سرویس اشتراکی جدید است تا بتواند با سرویس محبوب گیم پس در ایکس‌باکس رقابت کند. این سرویس که پلی‌استیشن فعلاً با اسم رمز Spartacus مشغول کار روی آن است، به گیمرها فرصت دسترسی به بازی‌های مدرن و قدیمی را خواهد داد. همچنین به نظر می‌رسد که هم کاربران PS4 و هم کاربران PS5 از این سرویس بهره‌مند خواهند شد. این را در نیز نظر داشته باشید که سونی تا به حال بیش از 116 میلیون پلی‌استیشن 4 به فروش رسانده است، بنابراین عرضه سرویس جدید برای این کنسول می‌تواند به نوعی موفقیت آن را تضمین کند.

زمانی که این سرویس جدید راه‌اندازی شود، پلی‌استیشن پلاس توسط سونی حفظ می‌شود ولی آن‌ها از ارائه‌ی جداگانه‌ی سرویس PlayStation Now دست خواهند کشید. همچنین سرویس جدید در دو سطح بالای خود، همزمان تمام مزایای هر دو آن‌ها را تقدیم مشترکان خواهد کرد. PlayStation Plus یکی از نیازهای کاربران این کنسول برای تجربه بخش آنلاین بازی‌های مختلف می‌باشد که ماهانه تعدادی بازی رایگان را نیز در اختیار مشترکانش قرار می‌دهد، این در حالی است که PlayStation Now خدماتی همانند ایکس‌باکس گیم پس ارائه می‌دهد، اما هیچ وقت در حد و اندازه آن ظاهر نشده است.

جزئیات مربوط به اسپارتاکوس ممکن است هنوز نهایی نشده باشد، اما در اسناد بررسی شده توسط بلومبرگ یک سرویس به سه سطح متفاوت به نشان داده شده که سطح اول همانند سرویس پلی‌استیشن پلاس فعلی می‌باشد، سطح دوم علاوه‌بر مزایای سطح اول، آرشیو بزرگی از بازی‌های کنسول PS4 و PS5 در بر خواهد داشت. جیسون شرایر اظهار داشت که انتظار ندارد بزرگ‌ترین بازی‌های انحصاری سونی از روز عرضه روی این سرویس قرار بگیرند، اما در ادامه اضافه کرد که مزایای آن به مراتب بهتر از PS Now و PS Plus خواهد بود. در سطح سوم که بالاترین سطح اشتراک این سرویس می‌باشد، مشترکان علاوه‌بر بهره‌مندی از مزایای دو سطح نخست، به آرشیوی از بازی‌های کلاسیک کنسول‌های PS3 ،PS2 ،PS1 و PSP دسترسی خواهند داشت. همچنین جیم رایان، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی قبلاً گفته بود که پلی‌استیشن در آینده برنامه‌های جدی‌تر خود برای سرویس اشتراکی را توضیح خواهد داد.

اخیرا گیم پس مایکروسافت، لقب نتفلیکس بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده است. این سرویس پیش از 18 میلیون مشترک داشته و به آن‌ها اجازه می‌دهد که با پرداخت مبلغی حدود 10 الی 15 دلار به صورت ماهانه به آرشیوی با صدها بازی رایگان دسترسی پیدا کنند. ایکس‌باکس در سال‌های گذشته حداکثر تلاش خود را صرف توسعه این سرویس کرده و تمامی بازی‌های انحصاری خود را در زمان عرضه بلافاصله در این سرویس قرار داده است. این شرکت همچنین با خرید استودیوهای بزرگی همانند Bethesda قصد تقویت آرشیو سرویس محبوب خود را داشته است.

اگرچه پلی‌استیشن در سالیان اخیر میزان فروش بالاتری را نسبت به کنسول‌های ایکس‌باکس تجربه کرده، اما سونی در زمینه سرویس‌های اشتراکی از رقیب سنتی خود بسیار عقب افتاده و حال قصد دارد با طراحی این سرویس جدید، کم‌کاری خود را در این زمینه جبران کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا