گوگل برای طراحی اندروید 13 مجدداً از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام می‌گیرد

گوگل برای طراحی اندروید 13 مجدداً از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام می‌گیرد

از زمان معرفی و انتشار اندروید 12 تقریباً یک سال می‌گذرد و دوران خوش‌گذرانی با آن به انتهای خود نزدیک می‌شود. از این رو باید کم کم خود را برای رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید آماده کنیم. گوگل برای طراحی اندروید 13 مجدداً از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام می‌گیرد. قابلیت بسیار مفیدی که برای ما هیجان‌انگیز خواهد بود.

انتظار می‌رود گوگل در اواخر سال جاری میلادی نسخه اصلی بعدی سیستم عامل موبایل خود را در گوشی‌های پرچمدار راه‌اندازی کند. این شرکت هر ساله کنفرانسی با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برگزار خواهد کرد و از نسخه بعدی اندروید رونمایی می‌کند. قطعاً این کنفرانس در جریان رویداد Google I/O 2022 اتفاق خواهد افتاد. پیش از این در خبرگذاری‌ها و نقد و بررسی‌های مختلف اشاره شده که چگونه Android 12 از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام گرفته است. به نظر می‌رسد که گوگل بار دیگر از رابط کاربری One UI سامسونگ برای طراحی نسخه جدید سیستم عامل خود الهام گرفته است و این امر باعث ایجاد یک تغییر بسیار مفید برای اندروید 13 خواهد شد.

QRکدها در دوره‌ای که به دلیل همه‌گیری کرونا ارتباط فیزیکی مردم با محیط اطرافشان کمتر شده است به مراتب به یک امر ضروری تبدیل شده‌اند. این مربع‌های سیاه و سفید با در بر گیری اطلاعات گوناگونی از قبیل منوی رستوران تا لینک‌های پرداخت و… نقش مهمی در تسهیل تجربه‌های بدون تماس برای کاربران ایفا می‌کنند.

اکنون بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای یک کدخوان QR داخلی هستند. با این حال، دسترسی به آن می‌تواند آسان‌تر شود. در اکثر دستگاه‌های اندرویدی، ابتدا باید اپلیکیشن دوربین را باز کنید و آن را به سمت کدی که به طور خودکار تشخیص می‌دهد، قرار دهید و یا روی دکمه اختصاصی مربوط به کدخوان QR در رابط کاربری دوربین ضربه بزنید تا راه‌اندازی شود.

این تجربه به آن اندازه که می‌تواند و پتانسیلش را دارد، یکپارچه و سریع نیست اما سامسونگ با رابط کاربری اختصاصی One UI خود رویکرد متفاوتی داشته است. در One UI اگر انگشت خود را بر روی هر صفحه‌ای به پایین بکشید، یک کلید اختصاصی برای اسکن کدهای QR در منوی تنظیمات سریع خواهید داشت. با ضربه زدن روی آن فوراً کدخوان QR راه‌اندازی می‌شود.

اخیراً AndroidPolice گزارش داده است اندروید 13 یک بلوک سریع برای کدخوان QR اضافه می‌کند. ظاهراً این بخش به همان روشی که در One UI شاهد آن بودیم، کار خواهد کرد. همچنین اندروید 13 دارای قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد از صفحه قفل به اسکنر QR دسترسی داشته باشند. نحوه عملکرد آن هنوز مشخص نیست، ممکن است در صفحه قفل دکمه‌ای قرارا داده شود که فوراً کدخوان را راه‌اندازی می‌کند.

گوگل برای طراحی اندروید 13 مجدداً از رابط کاربری One UI سامسونگ الهام می‌گیرد

اندروید 13 تا نیمه دوم سال جاری عرضه نخواهد شد، بنابراین همچنان برای تجربه این ویژگی در دستگاه‌های دیگر باید منتظر بمانیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا