آزمایش دوام Z Flip عملکرد “شیشه فوق العاده نازک” را زیر سوال می‌برد

سامسونگ ادعا کرده بود که در ساخت Galaxy Z Flip جدید از “شیشه فوق العاده نازک” استفاده خواهد کرد و این موضوع یک پیشرفت واقعی به نظر می‌رسد. تاکنون تمامی صفحه نمایش تاشو از نمایشگرها پلاستیکی استفاده کرده‌اند که به راحتی حتی با یک اثر انگشت خراشیده می‌شدند.
سامسونگ در Galaxy Z Flip برای نخستین بار شیشه را جایگزین پلاستیک کرد، هر چند این لایه ممکن است نازک باشد و در مقابل خراش مقاومت خوبی از خود نشان ندهد اما میتواند اندکی ما را امیدوار کند.
ما امیدوار بودیم “شیشه فوق العاده نازک” بتواند در استفاده بلند مدت دوام بیاورد، اما به نظر می‌رسد که ممکن است اینگونه نباشد.

JerryRigEverything

زک نلسون دومین مرتبه‌ای است که یک دستگاه تاشو از سامسونگ را مورد آزمایش قرار می‌دهد و نتایجی که این یوتوبر در کانال خود با نام JerryRigEverything منتشر کرده به هیچ عنوان سبب امیدواری ما نی‌شود.

 بخشی از آزمون JerryRigEverything به این صورت است که یک سری اشیا با سختی 1 تا 10 را روی صفحه نمایش دستگاه می‌کشد و از این طریق میزان سختی صفحه نمایش را اندازه‌گیری کرده و مواد تشکیل دهنده آن را شناسایی می‌کند.
اگر ویدیوها زک نلسون را مشاهده کرده باشید، احتمالاً دیده‌اید که تلفن‌ها هوشمند مدرن “خراش‌هایی از سطح 6 دارند که شیارها عمیق‌تر در سطح 7 ایجاد می‌شوند.”

Z Flip در سطح 2 خراش برداشت و شیارها عمیق‌تر در سطح 3 ایجاد شدند. این نتایج با آزمایش صفحه نمایش‌ها پلاستیکی Galaxy Fold و موتورولا Razr مطابقت دارد. این قطعا صفحه نمایش یک گوشی 1400 دلاری نیست.
نلسون می‌گوید: “این صفحه نمایش به هیچ عنوان در برابر خراش مقاوم نیست.” در پایان این ویدیو، وی شروع به ایجاد سوراخ‌هایی در صفحه می‌کند که سبب می شود صفحه نمایش OLED گلکسی Z Flip خراب شود، اما هیچ نشانه‌ای از شکستگی شیشه وجود ندارد.

در زمان معرفی گلکسی Z Flip، سامسونگ قاطع بود که در ساخت صفحه نمایش این دستگاه از شیشه استفاده کرده‌است.
ما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه شریک تجاری سامسونگ برای تولید این شیشه چه کسی است، چگونه خم شدن شیشه و اینکه چه فرآیندهایی روی شیشه اعمال شده است به نمایندگان این شرکت فشار آوردیم. اما سامسونگ در آن زمان به پرسش‌ها ما پاسخ نداد.

سامسونگ: “در ساخت گلکسی Z Flip از شیشه استفاده شده است.”

در ساخت گلکسی Z Flip از نمایشگر Infinity Flex به همراه شیشه فوق العاده نازک (UTG) استفاده شده است که به این دستگاه ظاهری بی‌نظیر و همانند پرچم‌دارها می‌دهد.
فناوری UTG که سامسونگ برای نخستین‌ بار در این دستگاه مورد استفاده قرار داده است با تکنولوژی سایر دستگاه‌ها پرچم‌دار گلکسی متفاوت است. درست است که صفحه نمایش خم می‌شود، اما هنوز هم باید با احتیاط عمل کرد. همچنین، در بالا گلکسی Z Flip همانند گلکسی Fold یک لایه محافظ وجود دارد.

سخنگو سامسونگ

آیا سامسونگ سعی دارد بگوید که ما فقط شاهد خراش در لایه محافظ خارجی هستیم؟ آن خراش‌ها بسیار عمیق و دائمی به نظر می‌رسند، اما این موضوع امکان پذیر است. این لایه ای است که سامسونگ در مورد آن صحبت می کند:

Samsung

سامسونگ محافظ صفحه نمایش Z Flip را یک بار رایگان تعویض می‌کند

ما از سامسونگ پرسیدیم که آیا برنامه‌ای برای ارائه خدمات جایگزینی صفحه نمایش برای Z Flip دارد، مشابه برنامه‌ای که برای گلکسی Fold انجام داده بود؟ بله، چنین برنامه‌ای وجود خواهد داشت.
سامسونگ اعلام کرده است که خریداران گلکسی Z Flip می‌توانند یک صفحه نمایش جایگزین با قیمت 119 دلار دریافت کنند.  علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید یک بار محافظ صفحه نمایش تخصصی طراحی شده برای Z Flip را به صورت رایگان دریافت کنید. در بیانیه سامسونگ در این مورد آمده است:

به عنوان بخشی از خدمات برتر، ما محافظ صفحه نمایش گلکسی Z Flip را یک بار بصورت رایگان در UBIF‌ها [U Break I Fix] منتخب، نمایندگی‌ها سامسونگ و با ارسال از طریق پست به سرویس برتر سامسونگ ارائه می‌دهیم.
همچنین این شرکت افزود: “محافظ صفحه نمایش توسط یک متخصص با تجهیزات مناسب روی دستگاه شما قرار خواهد گرفت. این برنامه به زودی اجرا می‌شود.”

نلسون فکر می‌کند سامسونگ در ساخت این صفحه نمایش می‌تواند از پلیمر پلاستیک ترکیبی استفاده کرده باشد، به این معنا که سامسونگ پلاستیک را با بیت‌ها میکروسکوپی شیشه مخلوط کرده است.  بنابراین می‌تواند این صفحه نمایش را به عنوان “شیشه” تبلیغ کند.
اما اگر واقعاً می‌توان این صفحه نمایش را به راحتی خراش داد، سامسونگ فقط برای بازارگرمی محصول خود این کار را انجام داده است.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا