آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر روبرو شوند

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر عرضه شوند

در هفته‌های اخیر چندین گزارش متناقض گزارش شده است، برخی گفته‌اند عرضه آیفون 12 به تأخیر می‌افتد و برخی می‌گویند طبق برنامه معرفی خواهد شد. اما به نظر می‌‌رسد که سناریو اول محتمل تر باشد، زیرا گزارش‌ها دیگری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهند که اپل از برنامه زمانی خود عقب مانده است.

همچنین بخوانید:

iphone 12 با این طراحی زیبا می‌تواند Galaxy Note 20 را شکست دهد

شایعات iPhone 9 ، قیمت، مشخصات و امکان بازگشت Touch ID

سری آیفون 12 ممکن است تا نوامبر معرفی نشود.

همانطور که بلومبرگ در هفته گذشته گزارش داده است، به دلیل کنترل شیوع کووید_19 در چین که از اواخر ژانویه و اوایل ماه مارس این کشور را درگیر کرده بود زنجیره تامین به تدریج بهبود خواهد یافت. آیا این بدان معناست که اپل آیفون 12 رل با تاخیر عرضه نخواهد کرد؟؟!! جواب منفی است. یوتوبر شناخته شده Jon Prosser از کانال Front Page Tech ادعا می‌کند که اپل در معرفی این محصول با تاخیر دو ماهه روبرو است، در نتیجه این برند سری جدید از دستگاه‌ها خود را در ماه نوامبر منتشر می‌کند. مشابه اتفاقی که برای عرضه آیفون X در سال 2017 افتاد.

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر روبرو شوند
کانسپت آیفون 12 مطابق با نشت‌ها انجام شده

دلیل این تاخیر این است که نظارت و تایید آخرین مراحل نمونه سازی و مشخص کردن نسخه‌ها منتشر شده نیازمند تایید مدیران اپل است که با محدودیت‌ها مسافرتی ایجاد شده از اواخر ژانویه برای جلوگبری از شیوع کووید_19 این امکان وجود ندارد.
بنابراین اپل در مرحله تایید محصول دو ماه از برنامه عقب مانده است. به علاوه این کمپانی از انجام تایید صلاحیت محصول از طریق کنفرانس آنلاین نیز خودداری می‌کند و اصرار دارد برای تایید نهایی شخصا در آنجا حضور یابد. از این رو آیفون 12 با تاخیر مواجه خواهد شد و در ماه نوامبر معرفی می‌شود.

J.P. Morgan نیز با این برنامه زمانی جدید موافق است.

به نقل از AppleInsider تأیید ادعاها Prosser، یک پیام واضح برای سرمایه گذاران J.P. Morgan است. تحلیلگر Gokul Hariharan نیز می گوید که اپل مراحل طراجی تراشه 5 نانومتری A14 Bionic را به اتمام رسانده و اکنون در مراحل ابتدایی تولید آن قرار دارد.
با این حال، او به دلیل نمونه سازی، انتظار دارد نوعی تأخیر در معرفی دستگاه‌ها نیز ایجاد می‌شود. Hariharan معتقد است که اولین آزمایش‌ها تأیید مهندسی (EVT) برای سری آیفون 12 در ماه آوریل انجام خواهد شد که دو ماه از زمان‌ بندی تعیین شده دیرتر است. تست‌ها تأیید تولید و آزمایشی تولید نیز پس از آن و در اواخر ماه ژوئن انجام می‌‌شود. Hariharan نیز مانند Prosser اکنون معتقد است که به دلیل این تحولات اخیر، دستگاه‌ها تا اکتبر یا نوامبر عرضه نمی‌شوند.

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر روبرو شوند
کانسپت آیفون 12 مطابق با نشت‌ها انجام شده

خبرها بدتری نیز در مورد آیفون 12 وجود دارد.

در این زمان از سال، اپل به طور معمول طراحی نهایی از نسل بعدی خود را انتخاب کرده و بیشتر مشخصات را نهایی کرده است و تنها برخی از مشخصات کوچک هنوز هم می توانند تغییر کنند، بنابراین این بدان معناست که افشاگری‌ها صورت گرفته به طور فزاینده‌ای دقیق هستند. اما متأسفانه، تأخیر ایجاد شده در سال جاری به این معنی است که همه نشت‌ها اخیر آیفون 12 و آیفون 12 پرو می‌توانند به مراتب کمتر از حد معمول دقیق باشند. در حقیقت، اطلاعاتی که قبلاً به بیرون درز کرده از چند نمونه اولیه گرفته شده است. بنابراین کسانی که در انتظار سری آیفون 12 هستند، حداقل باید چند ماه دیگر نیز برای افشا تصاویر و مشخصات آن صبر کنند.

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر روبرو شوند
کانسپت آیفون 12 مطابق با نشت‌ها انجام شده

 سال گذشته، Steve Hemmerstoffer تصاویر و مشخصات آیفون 11 و آیفون 11 پرو را در اواخر آوریل و اوایل ماه مه افشا کرد. اما  شیوع کووید_19 بدین معنی است که امسال نشت تصاویر احتمالاً تا اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه اتفاق نمی‌افتد.

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا