آیفون 13 احتمالاً اوایل سپتامبر معرفی خواهد شد

آیفون 13 احتمالاً اوایل سپتامبر معرفی خواهد شد

تاکنون هیچ خبر رسمی از زمان معرفی و عرضه پرچمدار جدید اپل منتشر نشده است؛ اما آیفون 13 ممکن است به مانند روال سابق در حوالی ماه سپتامبر (شهریور) طی یک رویداد مجازی معرفی شود. پس در پاسخ به سؤال آیفون 13 چه زمانی عرضه می‌شود؟ می‌توان گفت آیفون 13 احتمالاً اوایل سپتامبر معرفی خواهد شد بنابراین در حوالی شهریور یا مهر ماه امسال منتظر آیفون 13 باشید. در این خبر سعی شده است اخبار و شایعات پیرامون گوشی جدید اپل به طور نسبتاً کاملی پوشش داده شود پس با ما همراه باشید.

آیفون 12 اپل در حال نزدیک شدن به یک سالگی است و جانشین آن، که گفته می‌شود آیفون 13 نام دارد، در چند ماه آینده عرضه می‌شود. ما به طور قطعی نمی‌دانیم زمان معرفی چه تاریخی خواهد بود، اما جدیدترین تلفن هوشمند اپل می‌تواند در ماه سپتامبر در کنار اپل واچ 7 و ایرپادز 3 در رویداد پاییز این غول فناوری معرفی شود. مشابه مراسم رونمایی سال گذشته آیفون 12، رویداد آیفون 13 نیز می‌تواند فقط آنلاین باشد. مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود در ماه ژوئیه حدس زد که رویداد بعدی اپل کاملاً مجازی خواهد بود؛ زیرا، موارد ابتلا به Covid-19 در حال افزایش است.

اپل در ابتدا اعلام کرده بود که همه کارکنانش باید از ماه سپتامبر، سه روز در هفته به دفتر مراجعه کنند. گورمن می‌گوید اگر اپل به بازه زمانی سپتامبر پایبند بود، یک رویداد حضوری برای آیفون 13 “محتمل” می‌شد. اما در حال حاضر، او انتظار یک رویداد صرفاً آنلاین دیگر را دارد. به گفته تحلیل‌گر محصولات اپل، مینگ چی کو، اگرچه این رویداد ممکن است کاملاً مجازی باشد، اما ما انتظار داریم که چهار نسخه از گوشی جدید اپل را ببینیم: iPhone 13 ،iPhone 13 Mini ،iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max.

اولین رویداد اپل در سال 2021 در ماه آوریل (اردیبهشت) اتفاق افتاد، جایی که ما شاهد iPadهای جدید، iMacهای رنگارنگ، آیفون 12 بنفش و ردیاب‌های AirTag بودیم. سپس WWDC در ماه ژوئن برگزار شد، رویدادی که ما برای اولین به iOS 15 نگاه انداختیم. و تا به اینجا هیچ خبری از آیفون 13 در هیچ یک از این رویدادها نبود. اما هیچکس انتظار نداشت که آیفون 13 به این زودی معرفی شود. بنابراین چه زمانی می‌توان انتظار داشت که اپل از گوشی‌های پرچمدار بعدی خود رونمایی کند؟ کوپرتینویی‌ها هنوز به تاریخ رویداد آیفون 13 اشاره نکرده‌اند. با این حال، بر اساس سابقه اپل، می‌توانیم زمان وقوع رویدادهای آیفون این شرکت را پیش‌بینی کنیم و همچنین بر اساس آن تاریخ انتشار را حدس بزنیم.

در حالیکه همه‌گیری بیماری کرونا روند معمول معرفی و عرضه گوشی‌های اپل را برای سال 2020 تغییر داد، این اولین رویداد ماه سپتامبر اپل است که پس از یک وقفه یک ساله مجدداً به مانند روال سابق برگزار خواهد شد. در هشت سال گذشته سپتامبر 2020 اولین سپتامبر بدون آیفون بود که به دلیل تأخیر در تولید رقم خورد، اما کو (Kou) پیش‌بینی می‌کند که برای سال 2021 شاهد بازگشت شرکت به روند معمول سابق خواهیم بود. گزارش‌های 24 مارس نیز بر اساس اطلاعات مربوط به زنجیره تأمین قطعات آیفون، به تاریخ عرضه آیفون 13 در اواخر سپتامبر (مهر ماه) اشاره می‌کند. و یک گزارش ماه آوریل از DigiTimes نیز به منابع داخلی اشاره کرد که می‌گویند تولید تراشه‌های جدید گوشی‌های اپل زودتر از موعد مقرر صورت گرفته است، که این موضوع باید معرفی و عرضه پرچمداران اپل را به جدول زمانی قدیمی و آشنایی که قبل از COVID برقرار بود، برگرداند.

اگر همه این موارد صحت داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که اولین نگاهمان به آیفون 13 در رویدادی در ماه سپتامبر باشد.

اپل معمولاً روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه رویدادهای خود را برگزار می‌کند و تاریخ عرضه آیفون‌ها هم معمولاً حدود یک هفته و نیم پس از معرفی گوشی‌ها تعیین می‌شود. معمولاً آیفون‌های جدید جمعه، حوالی هفته سوم سپتامبر (اوایل مهر) عرضه می‌شوند. چند سال پیش، CNET در جدول زمانی رویدادهای اپل، بررسی‌های عمیقی انجام داد و با یک فرضیه قانع کننده راجع به روز کار و مواردی از این دست توانست به یک الگوریتم جالب در این باره دست پیدا کند؛ که می‌توانید در اینجا آن را بخوانید. بر اساس تقویم 2021، قانون روز کارگر، رویداد سپتامبر اپل (و رونمایی از آیفون 13) را به روز 8 سپتامبر (17 شهریور) و تاریخ انتشار آن را به 17 سپتامبر (26 شهریور) مؤکول خواهد کرد.

تا زمانی که خود اپل رویدادی را اعلام نکند، نمی‌دانیم که آیا این موضوع صحت دارد یا نه. اما اگر می‌خواهید از قبل برنامه‌ریزی کرده و برای آیفون 13 پس انداز کنید، حداقل در حال حاضر بر روی جدول زمانی سپتامبر تمرکز داشته باشید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا