آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس با نرخ نوسازی 120 هرتز معرفی شدند

اپل روز گذشته و در جریان رویداد “California Streaming” به طور رسمی از آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس پرده‌برداری کرد.

آیفون 13 پرو و پرو مکس به تراشه سریعتر A15 Bionic، آرایه دوربین سه‌گانه کاملاً جدید و صفحه نمایش بهبودیافته با نرخ نوسازی 120 هرتز (پشتیبانی از قابلیت ProMotion) با حداکثر روشانیی 1200 نیت مجهز شده است. آیفون 13 پرو و پرو مکس به ترتیب با قیمت‌گذاری 999 و 1099 دلار از 2 مهرماه به صورت گسترده در بازار عرضه می‌شوند. همچنین شما می‌توانید دستگاه‌‌های مورد بحث را از روز جمعه پیش‌سفارش دهید. نمایشگر Super Retina XDR در هر دو مدل “پرو” از نرخ نوسازی متغیر بین 10 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین اندازه پنل جلویی نیز نسبت به سال گذشته تغییری به خود ندیده است – 6.1 و 6.7 اینچ. آیفون‌های جدید به لطف بریدگی Face ID کوچکتر فضای بیشتری را در نوار وضعیت iOS ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های مورد بحث در چهار رنگ گرافیت، طلایی، نقره‌ای و آبی روشن در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

آیفون 13 پرو

اپل بیان می‌کند آیفون 13 پرو و پرو مکس از سیستم دوربین کاملاً جدید برخوردار می‌باشند، دوربین عریض به لطف سنسور بزرگتر بایستی در شرایط نوری کم تصاویر بهتری ارائه دهد. این درحالی است که تصاویر فوق‌عریض نیز به لطف دریچه دیافراگم گسترده‌تر تصاویر به مراتب بهتری ثبت می‌کند. دوربین تله‌فوتو نیز امکان بزرگنمایی نوری 3 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تمامی سه دوربین از “حالت شب” پشتیبانی می‌کنند و یک حالت ماکرو جدید نیز به منظور عکاسی از سوژه‌ها در فاصله دو سانتی‌متری وجود خواهد داشت. قابلیت Sensor-shift که با استفاده از ایجاد حرکات گسترده در سنسور از ثبت ارتعاشات تصویر جلوگیری می‌کند نیز در هر دو مدل به چشم می‌خورد. از لحاظ نرم‌افزاری، اپل قابلیت جدید Photographic Styles را معرفی کرده است که به نظر می‌رسد کارکردی مشابه فیلتر‌های دوربین‌های معمولی به همراه اندکی عکاسی محاسباتی داشته باشد. در بخش فیلمبرداری نیز حالت cinematic که برای تمامی مدل‌های آیفون 13 معرفی شده است. آیفون 13 پرو می‌تواند با وضوح تصویر 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه با فرمت ProRes فیلمبرداری کند – یک فرمت ویدیویی با کیفیت بالاتر که امکانات بیشتری را هنگام انجام تغییرات پس از پایان فیلمبرداری در اختیار ویرایشگرهای ویدیو قرار می‌دهد. با این حال، نسخه پایه 128 گیگابایتی از فرمت یاد شده تنها در 1080p / 30fps پشتیبانی می‌کند. اپل بیان می‌کند پشتیبانی از فرمت ProRes در بروزرسانی آینده iOS 15 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از تراشه جدید A15 Bionic که در مقایسه با نسل گذشته از سرعت بالاتری در عملکرد CPU و GPU برخوردار می‌باشد، بهره می‌برند. اپل همچنین ادعا می‌کند تراشه جدید وظایف یادگیری ماشین را در زمان کوتاه‌تری به انجام می‌رساند. خوشبختانه برخلاف سری‌های گذشته عمر باتری سری آیفون 13 افزایش داشته است. کوپرتیونی‌های اظهار می‌کنند آیفون 13 پرو در مقایسه با آیفون 12 حداکثر تا 1.5 ساعت شارژدهی بیشتر ارائه می‌دهد و آیفون 13 پرو مکس در مقایسه با آیفون 12 پرو مکس نیز 2.5از ساعت عمر باتری طولانی‌تر برخوردار می‌باشد. پیکربندی فضای ذخیره‌سازی آیفون 13 پرو و پرو مکس نیز از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت متغییر است، بیشترین فضای ذخیره‌سازی‌ای که اپل تاکنون برای یک تلفن هوشمند ارائه داده است. عملکرد 5G نیز با پشتیبانی از باندهای بیشتر بهبودیافته است. کوپرتیونی‌‌ها بیان می‌کنند تا پایان پائیز با بیش از 200 اپراتور از 60 کشور و منطقه به منظور ایجاد پوشش 5G‌ بین‌المللی بهتر برای کاربران همکاری خواهد کرد. این سومین سال متوالی است که اپل خط تولید آیفون‌های خود را به دو مدل “معمولی” و “پرو” تقسیم می‌کند. با این حال،‌ سال گذشته بسیاری از منتقدان از تفاوت اندک میان آیفون 12 و آیفون 12 پرو ابراز نارضایتی کردند. درست است که آیفون 12 پرو از دوربین تله‌فوتو، سنسور LIDAR، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری برخوردار بود. اما طراحی اولیه، تراشه، پشتیبانی از 5G و صفحه نمایش OLED مواردی بودند که آنرا به مدل‌ “پرو” بسیار نزدیک می‌کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا