آیپد مینی

آیپد مینی با صفحه نمایش بزرگتر 8.3 اینچی و تراشه A15 رونمایی شد

اپل طی رویداد “California Streaming” از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد. تبلت‌های جدید کوپرتیونی‌ها با بهره‌گیری از زبان طراحی جدید اکنون از حاشیه‌های باریک‌تر و کناره‌های خمیده برخوردار می‌باشد.

صفحه نمایش 8.3 اینچی آیپد مینی از آیپد مینی 5 (با نمایشگر 7.9 اینچ) بزرگتر می‌باشد و همین موضوع تبلت جدید اپل را به گزینه‌ ایده‌آلی برای انجام عملکردهای چند وظیفه‌گی و حتی کارهای مربوط به مدرسه تبدیل می‌کند. اپل می‌گوید پنل جلویی اکنون از حداکثر روشنایی 500 نیت برخوردار بوده و دارای روکش ضد انعکاس نیز می‌باشد. با وجود افزایش اندازه صفحه نمایش، آیپد مینی همچنان کوچکترین تبلت ساکنین کوپرتینو به حساب می‌آید. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از Mini LED در نمایشگر آیپد مینی به گوش می‌رسید – مشابه آنچه که پیشتر در صفحه نمایش آیپد پرو شاهدش بودیم. اما به نظر می‌رسد اپل چنین برنامه‌ای برای سری آیپد مینی نداشته و تبلت جدید خود را با نمایشگر Liquid Retina معمولی روانه بازار کرده است.

آیپد مینی
Image: Apple

زبان طراحی آیپد مینی از زمان عرضه در سال 2012 به طرز چمشگیری بدون تغییر باقی مانده است. نسخه جدید نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اپل در این سری تنها به کاهش حاشیه‌ها و گرد کردن کناره‌های دستگاه بسنده کرده است. همچنین آیپد مینی جدید نسبت به آیپد مینی 5 از رنگ‌های گسترده‌تری در زمان عرضه نیز برخوردار می‌باشد، شامل صورتی، بنفش، نور ستاره‌ای و خاکستری فضایی. تبلت جدید همچنین از درگاه USB-C (با استاندارد USB 3.0 با پهنای باند 5 گیگابایت)، قابلیت Touch ID در دکمه خاموش/روشن (همچنان خبری از Face ID نیست)، سیستم بلندگو استریو افقی جدید، دوربین 12 مگاپیکسلی جدید در جلو و پشت به همراه True Tone و قابلیت فوکوس پیکسلی در دوربین عقب و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض در پنل جلویی که از قابلیت Center Stage پشتیبانی می‌کند. آیپد مینی جدید حتی از Wi-Fi 6 و فناوری 5G (حداکثر 3.5 گیگابیت سرعت بارگیری) و نسل دوم Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند.

آیپد مینی
Image: Apple

اپل همچنین در ساخت آیپد مینی جدید از آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده استفاده کرده است؛ لحیم‌کاری قطعات صفحه اصلی نیز توسط قطع 100 درصد بازیافتی صورت گرفته است. همچنین آهنربای مورد استفاده در بلندگوها نیز از بازیافت عناصر کمیاب زمین حاصل شده است. اپل ادعا می‌کند به لطف تراشه A15 Bionic کاربران می‌توانند تا 40 درصد عملکرد CPU و تا 80 درصد عملکرد GPU سریعتر و عمر باتری یک روز کامل داشته باشند. پیش‌سفارش آیپد مینی از 23 شهریورماه آغاز شده و در 2 مهرماه با قیمت‌گذاری 499 دلاری به صورت گسترده روانه بازار خواهد شد – نسخه Cellular از 649 دلار شروع می‌شود. Smart Folio و iPad Pencil نسل دوم نیز به ترتیب با برچسب قیمت دلار به فروش خواهند رسید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا