Galaxy S21

از رویداد Galaxy S21 سامسونگ چه انتظاری داریم

رویداد Unpacked بعدی سامسونگ ساعاتی دیگر برگزار خواهد شد و طی آن با پرچمدار جدید این غول فناوری کره‌ای یعنی Galaxy S21 آشنا خواهید شد.

انتظار می‌رود سامسونگ سری پرچمدار بعدی خود را با عنوان Galaxy S21 Plus ،Galaxy S21 و Galaxy S21 Ultra معرفی کند. شایعاتی که پیشتر منتشر شده خبر از مشخصات سخت‌‌افزاری خارق‌العاده و دوربین تمام عیار برای این تلفن هوشمند سطح‌بالا داده بودند. همچنین Galaxy S21 نخستین تلفن هوشمند این سری خواهد بود که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. تاکنون تنها شاهد پشتیبانی از این قلم هوشمند در سری Note سامسونگ بودیم. انتظار داریم Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus دارای مشخصات مشابه‎ای باشند. اما احتمالا از نظر اندازه صفحه نمایش متفاوت خواهند بود. همچنین شایعاتی مبنی بر معرفی Galaxy Buds Pro و ردیاب‌های هوشمند سامسونگ با عنوان Galaxy SmartTag نیز به گوش می‌رسد. حتی آگهی پیش‌سفارش Galaxy S21 نیز در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می‌شود.

سامسونگ Galaxy S21 از قلم هوشمند S Pen Stylus پشتیبانی می‌کند

Galaxy S21
منبع: Roland Quandt 

در ابتدا بهتر است در مورد نسخه Ultra صحبت کنیم. مهم‌ترین قابلیت سری Galaxy S21 پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen Stylus می‌باشد که توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تایید شده است. البته برخلاف سری‌ Note سامسونگ که S Pen در یک شکاف اختصاصی قرار می‌گیرد، در این تلفن هوشمند قلم به عنوان یک اکسسوری به فروش خواهد رسید. وبسایت WinFuture مدعی شده است که سامسونگ برای این قلم هوشمند مبلغ 40 یورو از کاربران طلب می‌کند، یعنی چیزی نزدیک به 49 دلار. به همین منظور سامسونگ یک سری قاب‌های اختصاصی طراحی کرده که امکان قرار گرفتن S Pen به صورت مجزا در آن فراهم شده است. شما می‌توانید تصاویر مربوط به این قاب‌ها را در وبسایت WinFuture مشاهده کنید. همچنین افشاگر شناخته شده Evan Blass نیز ادعا می‌کند برخی از این قاب‌‌ها به همراه S Pen Stylus به فروش خواهند رسید.

Galaxy S21
منبع: WinFuture

در بحث دوربین نیز به نقل از WinFuture سامسونگ Galaxy S21 Ultra از چهار دوربین شامل دوربین تله‌‌فوتو با بزرگنمایی 3 و 10 برابری بهره می‌برد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هر دو این دوربین‌ها به تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) مجهز شده‌‌اند و برای ثبت تصاویر از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. همچنین Android Police گزارش داده است که ممکن است در این سری نیز همانند Galaxy S20 شاهد قابلیت بزرگنمایی دیجیتالی 100 برابری که با عنوان بزرگنمایی فضایی شناخته می‌شود، باشیم. دو دوربین دیگر که در قاب پشتی مدل Ultra قرار گرفته‌اند شامل یک دوربین عریض 108 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی می‌باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که دوربین سلفی این تلفن هوشمند نیز به یک سنسور 40 مگاپیکسلی مجهز شود. از دیگر قابلیت‌ها این نسخه می‌توان به فوکوس خودکار لیزی اشاره کرد که پیشتر در Galaxy Note 20 Ultra شاهد آن بودیم.

Galaxy S21
منبع: Evan Blass 

Galaxy S21 Ultra به یک صفحه نمایش 6.8 اینچ +WQHD با وضوح تصویر 1440 در 3200 مجهز شده است. انتظار می‌رود که این نمایشگر از نرخ تجدیدسازی 120 هرتز پشتیبانی کند و حتی Ice Universe مدعی شده است که S21 Ultra قادر به ارائه نرخ نوسازی 120 هرتز حتی در وضوح تصویر +WQHD می‌باشد. قابلیتی که S20 Ultra از آن بی‌بهره بود. نسخه Ultra از شبکه 5G مبتنی بر امواج دارای فرکانس زیر 6 گیگاهرتز و امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب می‌باشد. گفتنی است این تلفن هوشمند به یک باتری 5000 میلی ‌آمپر ساعتی مجهز شده و با 128، 256 و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار خواهد شد. جدیدترین پرچمدار تمام عیار سامسونگ می‌تواند در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها از جمله قهوه‌ای در دسترس کاربران قرار گیرد. البته ممکن است برخی از رنگ‌ها تنها از طریق فروشگاه سامسونگ عرضه شوند.

Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus مشخصات مشابهی را در اندازه صفحه نمایش‌ گوناگون ارائه می‌دهند

Galaxy S21
منبع: Roland Quandt 

سامسونگ همچنین در نظر دارد طی رویداد Unpacked از Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus نیز رونمایی کند که به نظر نمی‌رسد از مشخصات قدرتمند مدل Ultra برخوردار باشند. بارزترین تمایز بین S21 و S21 Plus را می‌توان در ماژول دوربین کوچکتر جستجو کرد. به گزارش WinFuture هردو دستگاه به دوربین عریض 12 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. همچنین طبق شایعات منتشر شده هردو مدل از یک سنسور 10 مگاپیکسلی در دوربین سلفی خود بهره خواهند برد. در اینجا نیز می‌توانید به لطف تصاویر منتشر شده از سوی Blass نگاه دقیق‌تری به دوربین S21 داشته باشید:

منبع: Evan Blass 

در مورد صفحه نمایش نیز انتظار می‌رود Galaxy S21 از یک نمایشگر 6.2 اینچ با وضوح تصویر +FHD (معادل 1080 در 2400 پیکسل) بهره می‌برد. این درحالی است که طبق شایعات منتشر شده S21 Plus به یک صفحه نمایش 6.7 اینچ با وضوح تصویر +FHD (معادل 1080 در 2400 پیکسل) مجهز خواهد شد. با توجه به تصاویر تبلیغاتی افشا شده از جانب Blass به نظر می‌رسد تمام دستگاه‌های سری S21 از نرخ نوسازی 120 هرتز انطباق‌پذیر پشتیبانی خواهند کرد. انتظار می‌رود S21 Plus، S21 و S21 Ultra از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) پشتیبانی کنند و دارای گواهی‌نامه مقاومت در برابر گرد و خاک و آب IP68 نیز باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایت روانه بازار شوند. شایعه شده است S21 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این درحالی است که یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی در S21 Plus را برعهده خواهد داشت. همچنین طبق آخرین شایعات منتشر شده این دو تلفن هوشمند از پنل‌های پشتی متفاوت بهره خواهند برد. WinFuture گزارش می‌دهد S21 به یک پنل پشتی پلاستیکی مجهز می‌شود، درحالی که S21 Plus دارای قسمت پشت شیشه‌ای خواهد بود. شما می‌توانید مشخصات کامل سری Galaxy S21 سامسونگ را در توئیت Evan Blass مشاهده کنید. همچنین به نقل از WinFuture برخی از رنگ‌های S21 Plus و S21 Ultra تنها از طریق فروشگاه‌ها آنلاین در دسترس خواهند بود.

سری Galaxy S21 ممکن است فاقد شارژر باشد

براساس تصاویر تبلیغاتی افشا شده از سوی WinFuture و Evan Blass سامسونگ با تبعیت از اپل تصمیم به حذف آداپتور شارژ و ایرفون از درون جعبه دستگاه‌های خود گرفت. اقداماتی که به طور قطع به پاکسازی محیط زیست از زباله‌های الکترونیکی کمک شایانی خواهد کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که درون جعبه دستگاه تنها یک کابل شارژ USB-C و کلید سیم‌کارت قرار خواهد داشت. خوب است بدانید زمانی که اپل برای نخستین‌بار اقدام به حذف آداپتور و ایرفون را از جعبه سری آیفون 12 کرد، برخی از شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند از جمله سامسونگ ویدیو‌های تمسخرآمیزی در مقابل این اقدام کوپرتیونی‌ها منتشر و به کاربران خود اطمینان داد که دستگاه‌های آنها از شارژر برخوردار خواهند بود. گرچه این اقدام تولیدکنندگان تلفن‌ هوشمد می‌تواند تاحدودی به نفع محیط زیست باشد. اما به خاطر داشته باشید زمان خرید Galaxy S21 باید به فکر خرید یک آداپتور شارژ جداگانه نیز باشید.

تلفن‌های جدید سامسونگ با رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شوند

انتظار می‌رود سری Galaxy S21 با رابط کاربری جدید One UI 3.1 عرضه شوند. شما می‌توانید برخی از قابلیت‌های این رابط کاربری جدید را در ویدیو منتشر شده از سوی کانال یوتوب Jimmy is Promo مشاهده کنید. این ویدیو به وضوح اجرا شدن One UI 3.1 در S21 Ultra را به تصویر می‌کشد و شما می‌توانید برخی از قابلیت‌های جدید این رابط کاربری از جمله ضبط همزمان از طریق دوربین جلو و پشت، توانایی انتخاب وضوح تصویر از صفحه ضبط فیلم، تصاویر پس‌زمینه جدید هنگام برقرای تماس و موارد دیگر را مشاهده کنید.

سامسونگ Galaxu Buds Pro توانایی رقابت با Air Pod Pro را دارد

منبع: Evan Blass 

علاوه بر سری Galaxy S21 شایعات بسیاری مبنی بر معرفی هدفون واقعا بی‌سیم جدید Galaxy Buds Pro نیز طی این رویداد به گوش می‌رسد. علاوه بر افشای تصاویر بازاریابی هدفون بی‌سیم جدید سامسونگ به همراه Galaxy S21 Ultra توسط Blass، یک ویدیوی عملی از مقایسه Galaxy Buds Pro با AirPods Pro نیز در کانال یوتوب Digital Slang به اشتراک گذاشته شده است. شایعات حاکی از آن است که هدفون واقعا بی‌سیم جدید سامسونگ از فناوری حذف نویز فعال (ANC)، عمر باتری ۸ ساعته (به همراه کیس شارژ تا 28 ساعت دوام می‌آورد)، گواهی‌نامه مقاومت در برابر آب و عرق IPX7 برخوردار خواهد بود. شما می‌توانید مقایسه مشخصات Galaxy Buds Pro با برخی از هدفون‌های واقعا بی‌سیم سامسونگ را در صفحه توئیتر WalkingCat مشاهده کنید. Galaxy Buds Pro ممکن است با قیمت 199 دلار روانه باازار شود، در این صورت در مقایسه با AirPods Pro که با برچسب قیمت 249 دلار به فروش می‌رسد، گزینه خرید ارزان‌تری خواهد بود.

سامسونگ ممکن است از ردیاب‌های هوشمند خود با عنوان Galaxy SmartTag رونمایی کند

منبع: 91mobiles

Galaxy SmartTag سامسونگ ظاهرا از بلوتوث برای اتصال به دستگاه‌ها و اشتراک موقعیت مکانی خود بهره می‌برد. به نظر می‌رسد SmartTag یک مربع با گوشه‌های گرد و یک حلقه در بالای آن به منظور سهولت در اتصال به وسایل می‌باشد. تصاویری که از این گجت مشاهده می‌کنید از وبسایت مخابرات تایوان و توسط وبسایت 91mobiles به اشتراک گذاشته شده است. تصاویر منتشر شده توسط 91mobiles با تصاویر بازاریابی افشا شده از صفحه پیش‌خرید Galaxy S21 مطابقت دارد که این موضوع صحت موارد به اشتراک گذاشته شده را تایید می‌کند. به نظر می‌رسد SmartTag با برنامه جدید SmartThing Find کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد مکان دستگاه‌های Galaxy خود را ردیابی کنید، مشابه برنامه Find My Apple.

سامسونگ همچنین طی این رویداد می‌تواند از پدهای شارژ بی‌سیم جدید و ساعت هوشمند رزگلد خود نیز رونمایی کند

سامسونگ در رویداد امروز خود ممکن است چند مورد دیگر را نیز معرفی کند. WinFuture بیان می‌کند سامسونگ می‌تواند از شارژر بی‌سیم جدید خود که به منظور شارژ کردن تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند درنظر گرفته شده است، رونمایی کند.

به نقل از WinFuture این غول فاوری کره‌ای حتی ممکن است از مدل رزگلد ساعت هوشمند Galaxy Watch Active 2 رونمایی کند. در نظر داشته رنگ قاب و بند متناسب با رنگ‌ بنفش Galaxy S21 و S21 Plus خواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا