استاندارد USB-C

لوگو جدید استاندارد USB-C به منظور پشتیبانی از شارژ سریع 240 وات معرفی شد

انجمن USB-IF (یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از شرکت‌های پیشرو در رایانه و صنایع الکترونیکی که وظیفه پشتیبانی و تبلیغ از استاندارد USB را برعهده دارد) از لوگوی جدید خود به منظور استفاده در دستگاه‌ها و کابل‌های USB-C که از استاندارد USB4 و شارژ سریع 240 وات پشتیبانی می‌کنند، رونمایی کرد.

انجمن USB-IF در نظر دارد با ایجاد استاندارد جدید از سردرگمی کاربران هنگام خرید انواع گوناگون کابل‌های USB-C (که از نظر سرعت شارژ و انتقال داده‌ها بایکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند) بکاهد. شرکت‌ها طی ماه‌های آینده موظف خواهند بود از لوگوهای جدید USB-IF در محصولات استفاده کنند تا به مشتریان نشان دهند که دستگاه‌هایشان به طور دقیق از چه سرعت شارژ و انتقال داده پشتیبانی می‌کنند. استاندارد جدید با نسخه 3.1 USB Power Delivery ( اصطلاحاً USB PD 3.1) که در اوایل سال جاری به عنوان بخشی از استاندارد USB Type-C Release 2.1 در دستگاه‌هایی که از شارژ سریع 240 وات پشتیبانی می‌کنند (با فرض استفاده از کابل و شارژر مناسب)، معرفی شد مطابقت دارد. باتوجه به آشفتگی‌هایی که استاندارد‌ها و نسخه‌های گوناگون USB برای مصرف‌کنندگان ایجاد کردند، انجمن USB-IF تصمیم به رونمایی از یک لوگو جدید که به طور واضح حداکثر سرعت شارژ و انتقال داده‌ها در دستگاه‌های دارای استاندارد USB4 را نشان می‌دهد، گرفت.

استاندارد USB-C
Image: USB-IF

اما لوگو جدید نیز همچنان پیچیدگی استاندارد USB-C را به شما نشان می‌دهد. در استاندارد جدید لوگوهای جداگانه‌ای به منظور پشتیبانی از سرعت انتقال داده‌ها شامل 40 گیگابیت بر ثانیه و 20 گیگابیت بر ثانیه و شارژ سریع شامل 60 وات و 240 وات به چشم می‌خورد. نکته تعجب‌برانگیز این است که استاندارد‌های مورد بحث به صورت جداگانه در کابل‌ها قرار می‌گیرند. این بدان معناست که ممکن است یک کابل با سرعت انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه از سرعت شارژ پایین‌تری برخوردار باشد یا اینکه یک کابل شارژ 240 واتی خریداری کنید که برای انتقال داده‌ها قابل استفاده نباشد. البته USB-IF لوگو جداگانه‌ای را برای کابل‌هایی که از هردو استاندارد (سرعت انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه و شارژ 240 وات) پشتیبانی می‌کنند نیز ارائه می‌دهد. اما همچنان وظیفه استفاده از لوگوهای جدید که به منظور فهم بیشتر مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است بر دوش تولیدکنندگان خواهد بود و انجمن USB-IF هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت. استاندارد USB در مقایسه با Thunderbolt 4 که تنها از یک نوع کابل برای تمامی نسخه‌ها استفاده می‌کند، چیزی شبیه به یک فاجعه است. بخشی از این موضوع به پیشرفت چشمگیر استاندارد USB-C طی سالیان گذشته که ناشی از بهبود سخت‌افزار و نیاز دستگاه‌ها به پهنای باند و سرعت شارژ بیشتر مربوط می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا