استودیو بانجی

استودیو بانجی توسط سونی با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری شد

به‌تازگی سونی استودیو بانجی را با مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد اما به نظر می‌رسد که قصد انحصاری کردن آن را ندارد و این استودیو همچنان مولتی‌پلتفرم باقی می‌ماند.

سونی اینتراکتیو اینترتینمنت دیروز با عقد قراردادی به مبلغ 3.6 میلیارد دلار استودیو بانجی را خریداری کرده است. اگر با بانجی آشنایی ندارید باید بگویم که این استودیو مجموعه بازی Halo را سال‌ها پیش خلق کرده و اکنون سری بازی Destiny را تقدیم گیمرها می‌کند. حال در ادامه بانجی به عنوان بخشی از این کمپانی بزرگ کار خود را جلو خواهد برد و به ساخت و عرضه‌ی بازی‌ها ادامه می‌دهد. این استودیو قرار است همچنان مولتی‌پلتفرم بماند. بازی Destiny 2 همچنان روی پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی خواهد شد، جهان این مجموعه گسترش پیدا خواهد کرد و بانجی مشغول کار روی یک سری بازی جدید هم شده است.

سونی‌ می‌گوید:

بانجی همچنان یک استودیو مولتی‌پلتفرم باقی خواهد ماند و به بازیکن‌های مختلف دسترسی خواهد داشت؛ هر جا که مشغول تجربه‌ی بازی باشند.

جیم رایان، رئیس و مدیر عامل SIE، نیز دراین‌باره اظهار داشت:

ما از زمان خلق مجموعه Destiny همکاری محکمی با بانجی داشتیم و حالا من با خوشحالی از اینکه آن‌ها به صورت رسمی بخشی از خانواده پلی‌استیشن شده‌اند، استقبال می‌کنم. این یک قدم مهم در استراتژی ما برای رساندن پلی‌استیشن به تعداد بسیار بیشتری از بازیکن‌ها محسوب می‌شود. ما درک می‌کنیم که جامعه‌ی طرفدارهای بانجی چه‌قدر برای استودیو حیاتی است و مشتاق پشتیبانی از این جامعه خواهیم بود و این استودیو به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین جامعه‌ی پلی‌استیشن هم برای ما در مرکز DNA پلی استیشن قرار دارد. عشق مشترکی که ما به گیمرها و ساخت بهترین مکان برای بازی کردن داریم، حالا حتی از قبل هم فراتر می‌رود.

پیت پارسنز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی فعلی استودیو مولتی‌پلتفرم بانجی اعلام کرد که بانجی اهداف دوگانه ایجاد سرگرمی‌های نسلی و در عین حال مستقل ماندن پشتیبانی می‌کند. همچنین اظهار داشت:

هم بانجی و هم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی باور دارند که جهان‌های بازی‌های ویدیویی، تنها آغازکننده‌ی مجموعه‌ی متعلق به ما (Destiny) هستند. جهان اورجینال ما پتانسیل بسیار زیادی دارد و با حمایت SIE می‌توانیم بانجی را تبدیل به یک شرکت جهانی فعال در مدیوم‌های مختلف کنیم.

این دومین باری است که بانجی توسط یک کمپانی صاحب پلتفرم خریداری می‌شود. این استودیو ابتدا در ژوئن سال 2000 توسط مایکروسافت خریداری شد و در آن زمان بازی شوتر اول شخص Halo که به یکی از بهترین انحصاری‌های ایکس‌باکس تبدیل شد را خلق کرد. بانجی حدود 7 سال بعد پس از عرضه Halo 3 در اکتبر 2007 دوباره استقلال خود را بدست آورده و از مایکروسافت جدا شد. آن‌ها مدتی بعد با یک قرارداد 10 ساله به Activision پیوستند و قبل از خلق مجموعه بزرگ Destiny دو بازی انحصاری از مجموعه هیلو با نام Halo 3: ODST و Halo: Reach را تولید کردند.

همچنین بخوانید:

منبع: gamesindustry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا