قابلیت ALLM پلی‌استیشن 5

قابلیت ALLM در آپدیت جدید پلی‌استیشن 5 اضافه شد

در جریان آپدیت جدید پلی‌استیشن 5، قابلیت ALLM به این کنسول اضافه که موجب کاهش Input lag موقع تجربه‌ی بازی‌ها با کنسول می‌شود.

براساس گزارشات منتشر شده در Reddit، آپدیت جدید که روز گذشته برای پلی‌استیشن 5 منتشر شد ویژگی‌هایی نظیر امکان ساخت چت‌های صوتی عمومی و خصوصی، بهبودهایی در بخش Trophy Cards و Game Base، امکاناتی جدید در بخش Accessibility مثل امکان فعال‌سازی صدای مونو برای هدفون‌ها و پشتیبانی از فرمان‌های صوتی برای این کنسول را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. حال به تازگی مشخص شد که قابلیت ALLM یا Auto Low Latency Mode نیز بدون تأیید رسمی سونی در آپدیت جدید به کنسول پلی‌استیشن 5 اضافه شده است.

این قابلیت بیشتر در تلوزیون‌های جدید دارای Instant Game Response نظیر مدل CX تلوزیون‌های LG کاربرد دارد که به صورت خودکار و هوشمندانه تنظیمات تصویر را در هنگام استفاده از پلی‌استیشن 5 به حالت Game Mode تغییر می‌دهد. این امر موجب می‌شود تا گیمرها زمان تجربه‌ی بازی‌های خود روی این تلوزیون‌ها با کنسول پلی‌استیشن 5، از Input lag کمتری برخوردار باشند. از دیگر مزایای قابلیت ALLM این است که نیازی به تغییر دستی تنظیمات تلویزیون پس از هر بار استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف نمی‌باشد.

به‌عنوان مثال اگر با پلی‌استیشن 5 خود در حال تماشای یک فیلم Blu-ray یا سرویس استریم هستید، تنظیمات تلوزیون به حالت سینما تغییر می‌کند و زمانی که در حال تجربه بازی هستید بدون نیاز به درخواست سیستم به حالت بازی باز می‌گردد و در نتیجه بهترین تصویر ممکن را به کاربران ارائه می‌دهد. Auto Low Latency Mode از قبل روی ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس در دسترس بود. اضافه شدن این ویژگی کاربردی به پلی‌استیشن 5، باعث خوش‌بینی کاربرها به تمایل سونی برای اضافه کردن دیگر قابلیت‌های کاربردی مانند پشتیبانی از رزولوشن 1440p در آپدیت‌های بعدی شده است.

همچنین بخوانید:

منبع: psu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا