افزایش حافظه‌ پلی‌استیشن 5

نحوه اتصال M.2 SSD برای افزایش حافظه‌ پلی‌استیشن 5

کسانی که نسخه بتای بروزرسانی نرم‌افزای سونی را دریافت کرده‌اند،‌ برای افزایش حافظه‌ پلی‌استیشن 5 می‌توانند در کمتر از دو دقیقه M.2 SSD را به کنسول خود متصل کنند.

سونی با انتشار یک آپدیت بزرگ، این قابلیت را در اختیار کاربران بتا قرار داده است تا به‌صورت آزمایشی به افزایش ظرفیت حافظه کنسول خود با استفاده از یک درایو M.2 SSD خارجی بپردازند. کاربران باید دستورالعمل‌های موجود را به طور دقیق انجام داده تا موفق به تکمیل این فرایند شوند. در حال حاضر شما حداقل به حافظه‌های M.2 SSD با پشتیبانی از نسل چهارم PCIe و حداقل سرعت خواندن 5,500 مگابایت بر ثانیه نیاز دارید. همچنین درایو SSD شما باید حداقل 250 گیگابایت ظرفیت داشته باشد. با این حال ممکن است درایوهای نسل ۴ کندتر را نیز پشتیبانی کند. لیست درایوهای SSD مناسب پلی‌استیشن 5 را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

حال سوال اینجاست که چگونه با استفاده از M.2 SSD حافظه‌ی پلی‌استیشن 5 را افزایش دهیم؟ در اینجا برای افزایش حافظه‌ی این کنسول از درایوهای Corsair Force MP600 با ظرفیت 2 ترابایت استفاده شده است که سرعت خواندن کمتری نسبت به استانداردهای سونی دارد (4950 مگابایت بر ثانیه). دایورهای Sabrent Rocket (500 گیگابایت ، با امتیاز 5000 مگابایت بر ثانیه) نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. نصب این درایوها بسیار آسان است و همه چیز در کمتر از دو دقیقه به پایان می‌رسد. برای افزایش حافظه‌ پلی‌استیشن 5 کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • برای اتصال M.2 SSD به پلی‌استیشن 5، ابتدا مطمئن شوید که آن را از برق کشیده‌اید، سپس پنل‌های کناری این دستگاه را جدا کنید. جداسازی پنل‌ها کمی مشکل است، اما نگران نباشید PS5 محکم است، پس بدون نگرانی آن‌ها را جدا کنید. می‌توانید روش جداسازی پنل‌ها را در لینک یوتوب مشاهده کنید.
  • پس از جداسازی هر دو پنل، باید شکاف M.2 SSD را پیدا کنید. این شکاف در سمت چپ فن و در کنار درایو دیسک PS5 قرار دارد. در ادامه برای جدا کردن درپوش M.2 SSD باید با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های اطراف آن را باز کنید.
  • پس از برداشتن درپوش، یک پیچ سیاه که سونی در بالای شکاف قرار داده است را مشاهده می‌کنید. آن را باز کرده و بعد از اتصال M.2 SSD برای ثابت نگه داشتن درایو SSD خود استفاده کنید. سونی استفاده از درایوهای مجهز به هیت‌ سینک را توصیه می‌کند؛ بنابراین اگر درایوهای نسل چهارم بدون آن را تهیه کرده‌اید، انواعی از هیت سینک وجود دارد که می‌توانید برای نصب روی SSDها خریداری کنید تا به خنک‌کنندها کمک کنند.
  • پس از اتصال M.2 SSD پیچ سیاهی که قبلا جدا کرده‌اید را در جای خود قرار داده و بپیچانید تا درایو ثابت بماند. سپس درپوش را روی شکاف قرار داده و به آرامی پانل‌های جانبی را به هر دو طرف متصل کنید. در ادامه سیم پاور را به برق وصل کرده و PS5 خود را روشن کنید.
افزایش حافظه‌ پلی‌استیشن 5
Image: The Verge
  • اگر M.2 SSD شما سازگار نباشد، با هشداری از جانب PS5 که در بالا تصویری از آن قرار داده شده مواجه می‌شوید که می‌گوید به یک درایو SSD نسل چهارم با حداقل 250 گیگابات فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید. در غیر این صورت مراحل را ادامه داده و درایو SSD خود را برای استفاده در PS5 فرمت کنید. حواستان جمع باشد اگر در این SSD اطلاعات مهمی دارید، آن‌ها را در محل دیگری ذخیره‌ کنید، زیرا بعد از فرمت تمام این اطلاعات حذف خواهند شد.
  • فرمت درایوهای Corsair Force MP600 (2TB) کمتر از 10 ثانیه طول می‌کشد. پس از اتمام روند فرمت، پلی‌استیشن 5 از درایو تست سرعت گرفته و به شما هشدار می‌دهد که اگر مشکلی با بازی نصب شده بر روی M.2 SSD دارید، بلافاصله آن‌ها را به حافظه داخلی منتقل کنید.
  • پس از پایان تمامی مراحل می‌توانید بازی‌ها قبلی خود را به درایو M.2 SSD منتقل کرده و حتی بازی‌های جدید را مستقیماً روی آن ذخیره کنید. در حین آزمایش، انتقال بازی Ratchet & Clank: Rift Apart از حافظه داخلی به درایو Corsair Force MP600 Pro (2TB) حدود 30 ثانیه طول کشید.

پشتیبانی جدید M.2 SSD پلی‌استیشن 5 هنوز در مرحله بتا است، سونی تأکید کرد که حتی برخی از SSDهایی که شرایط لازم را دارند، ممکن است روی پلی‌استیشن 5 قابل استفاده نباشند. به این ترتیب، وظیفه تولیدکنندگان درایوها این است تا به‌صورت جداگانه سازگاری محصولات خود با این کنسول را تأیید کنند. بنابراین ما منتظر هستیم تا از تولیدکنندگان SSD در مورد درایوهای پشتیبانی شده بشنویم. به نقل از The Verge، آن‌ها درایوهای Corsair Force MP600 و Sabrent Rocket را آزمایش کرده‌اند و تأیید کرده‌اند هر دو خوب کار می‌کنند (البته بدون هیت سینک متصل شده‌اند).

همچنین بخوانید:

‫2 دیدگاه ها

  1. هیچ سایتی و هیچ فروشگاهی هیت سینک نداره واسش…..کسی میشناسه راهنمایی کنه ممنون

    1. متأسفانه ما یک وبسایت خبری هستیم و اطلاعاتی در زمینه فروشگاه‌ها نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا