ال‌جی

ال‌جی ممکن است در سال 2021 از بازار تلفن‌های هوشمند خارج شود

ال‌جی در حال بررسی شرایط خروج از بازار تلفن‌های هوشمند در سال 2021 می‌باشد. این غول فناوری کره‌ای طی پنج سال گذشته به منظور رقابت با سایر تولیدکنندگان حدود 4.5 میلیارد دلار سرمایه از دست داده است.

در حال حاضر کوان بانگ سیونگ، مدیر عامل این شرکت، به کارمندان خود اعلام کرده که قصد ایجاد تغییرات اساسی در تجارت تلفن هوشمند شرکت را دارد. کریا هرالد نیز گزارش داده است که سیونگ با ارسال یک یادداشت داخلی برای کارمندان، به تغییر سیاست شرکت در زمینه تلفن هوشمند اشاره کرده است. یکی از مقام‌های ارشد ال‌جی به کریا هرالد می‌گوید: “از آنجایی رقابت در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند بسیار شدیدتر شده است، زمانی برای ال‌جی فراهم شده تا با یک تصمیم‌گیری منطقی بهترین انتخاب را انجام دهد. این شرکت درحال بررسی تمام اقدامات ممکن از جمله فروش، واگذاری یا کاهش سرمایه‌گذاری تجارت تلفن هوشمند خود می‌باشد.” ال‌جی با صدور بیانیه‌ای برای رسانه ورج ضمن تایید این یادداشت داخلی، از عدم تصمیم‌گیری نهایی در مورد این موضوع خبر داد. سخنگوی ال‌جی می‌گوید: “مدیریت ال‌جی الکترونیک به منظور حل و فصل چالش‌های تجاری خود در بازار تلفن‌ هوشمند در سال 2021 معتهد به انجام هرگونه تصمیم‌گیری است. اما تا امروز چیزی نهایی نشده است.”

این یادداشت داخلی به دنبال گزارش منتشر شده از سوی فروشگاه کره‌ای TheElec که در اواسط دی‌ماه خبر خروج ال‌جی از بازار تلفن هوشمند را اعلام کرده بود، رسانه‌ای شده است. درحالی که ال‌جی یک هفته پیش در مصاحبه‌ای با Android Police این گزارش را “کاملا دروغ و فاقد اعتبار” خوانده بود. ال‌جی پیشتر بیان کرده بود با ایجاد قابلیت‌های نوآورانه و خارق‌العاده سعی در جذب مشتری و ایجاد سودآوری در تلفن‌های هوشمند پرچمدار خود خواهد کرد. این شرکت با ساخت دستگا‌ه‌هایی نظیر G8 ،V40 ،G7 و V50 تلاش کرده با تولیدکنندگانی نظیر سامسونگ و هواوی به رقابت بپردازد. اما هیچ‌کدام از این اقدامات نتوانست سهم بازار ال‌جی را در جای درست قرار دهد. جدیدترین تلفن‌های هوشمد Velvet و Wing این شرکت نیز سعی در ارائه تجربه‌ای متفاوت را داشتند که مورد استقبال کاربران قرار نگرفتند. طبق آمار منتشر شده از سوی IDC به ترتیب سامسونگ، هواوی، شیائومی، ویوو و اپل بیشترین میزان محموله‌های تلفن‌های هوشمند را در سراسر جهان توزیع می‌کنند. ال‌جی اکنون تمرکز خود را معطوف دستگاه‌های رول‌شونده کرده تا بتواند خود را از سایر تولیدکنندگان تلفن هوشمند متمایز کند. این شرکت هفته گذشته و در نمایشگاه CES 2021 که به صورت مجازی برگزار شده بود، از یک گوشی با صفحه نمایش رول‌‌‌‌شونده که از یک تلفن هوشمند به یک تبلت کوچک تبدیل می‌شود، رونمایی کرد. ال‌جی بیان می‌کند این دستگاه یک گوشی هوشمند رول‌شونده واقعی است و در سال 2021 روانه بازار می‌شود. اما باتوجه به بازنگری سیاست‌های این شرکت در تجارت تلفن همراه خود، این دستگاه می‌تواند یکی از آخرین تلفن‌های این غول فناوری کره‌ای باشد که شاهد آن خواهیم بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا