Prince of Persia

انتقادات گرافیکی به ریمیک Prince of Persia موجب واکنش یوبیسافت شد

حدود یک دهه است که از زمان عرضه آخرین Prince of Persia می‌گذرد. اما طرفداران این مجموعه محبوب ناامید نشده و مدت زیادی است که در خواست بازی جدیدی از این مجموعه هستند و یوبیسافت در جواب آن بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake را برای طرفداران این مجموعه تدارک دیده است.

این اقدام یوبیسافت باید توسط علاقه‌مندان این مجموعه با واکنش‌های مثبتی روبه‌رو می‌شد اما متأسفانه اینگونه نشد. بسیاری از این واکنش‌ها مربوط به ضعف گرافیکی این بود. در ادامه‌ی مطلب به توضیحات توسعه‌دهندگان بازی یعنی Ubisoft Mumbai و Ubisoft Pune می‌پردازیم.

Pierre Sylvain-Gires کارگردان ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time در مصاحبه اخیر خود با The Mako Reactor می‌گوید:«زیبایی شناسی و جلوه‌های گرافیکی که برای بازسازی استفاده کرده‌ایم یک انتخاب سبک‌شناسی است تا به آن کمک کند متمایز شود.»

وی در تکمیل صحبت‌های خود می‌گوید: « اگر بازی‌ای را که 17 سال پیش ساخته شده استفاده کنید، قطعاً از نظر گرافیکی جای پیشرفت زیادی دارد و ما واقعاً می خواهیم جلوه منحصر به فردی به بازی بدهیم زیرا Prince of Persia: The Sands of Time در واقع یک داستان فانتزی است. نحوه روایت داستان، 40 مرحله مختلف است که باید برای پایان بازی پشت سر بگذارید. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که به یک جلوه ویژه منحصربه‌فرد بپردازیم تا این بازی را از سایر بازی ها متمایز کند. این یک Assassin’s Creed دیگر نیست، مانند همان Prince of Persia سال 2008 نیست. بنابراین این بازی با یک جلوه ویژه خاص دارد که این بازی را با سایر بازی متمایز می‌کند.»

Prince of Persia

اگر جلوه‌های ویژه و طرح گرافیکی بازی را یک انتخاب سبک‌شناسانه بدانیم ضعف‌های فنی و تاکتیکی بازی نیز به طور گسترده مورد انتقاد علاقه‌مندان بود. سوال مطرح شده این است که این نقص‌ها ناشی از محدودیت بودجه و زمان برای توسعه ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time است؟


به گفته مدیر تولید سید عباس، با حضور حداکثر 170 توسعه در گروه توسعه‌دهندگان، ساخت این بازی دوسال نیم به طول انجامید و هیچ محدودیتی در بودجه و جدول زمانی وجود ندارد.

سید عباس گفت: «این مسئله از نظر جدول زمانی یا بودجه نبود. برای ما در Ubisoft، کیفیت انجام یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و این چیزی است که ما از ابتدا در ذهن داشته‌ایم. این پروژه طی دو سال و نیم گذشته در دست ساخت بوده است. ما در تیم توسعه‌دهندگان 170 عضو داشتیم که روی این پروژه کار می کنند و نیازی به ذکر سرمایه گذاری های دیگر در زیرساخت ها نیستند و برای ساخت یک بازی مدرن راه اندازی شده‌اند و هیچ محدودیتی در بودجه یا جدول زمانی بازی وجود نداشته است. »

تقریباً چهار ماه به شروع عرضه بازی مانده و اولین نمایش آن گویا در مرحله آلفای توسعه بوده است، این امید همچنان باقی مانده است که محصول نهایی از نظر گرافیکی و ظاهری چشمگیرتر از آنچه اولین پیش‌نمایش نشان می دهد، به نظر برسد. به هر حال باید منتظر ماندو دید که این بازی به چیزی که شایسته آن هست خواهد رسید یا خیر.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake در تاریخ 21 ژانویه 2021 ( 2 بهمن ماه ) برای پلتفرم‌های PS4 ،PC و Xbox One عرضه خواهدشد. همچنین شایعاتی وجود دارد که می‌گویند این بازی برای پلتفرم Nintendo Switch منتشر می‌شود، اما Ubisoft هنوز در خصوص آن صحبتی نکرده است.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا