اولین نمایشگر مخصوص بازی مجهز به قابلیت +HDR10 سامسونگ

سامسونگ از اولین نمایشگر مخصوص بازی مجهز به قابلیت +HDR10 رونمایی کرد

سامسونگ هفته گذشته از اولین نمایشگر مخصوص بازی مجهز به قابلیت +HDR10، نسخه توسعه‌یافته فناوری HDR10 که به طور اختصاصی برای بازی‌ها بهبودیافته و امکان کالیبره‌سازی خودکار را در اختیار سازنده‌های بازی‌های ویدیویی قرار می‌دهد، رونمایی کرد.

نسخه مخصوص بازی استاندارد +HDR10 در اکتبر (مهرماه) معرفی شده بود اما اکنون سامسونگ بیان می‌کند سری جدید تلویزیون‌های QLED و نمایشگرهای مخصوص بازی خود را که قرار است در سال 2022 روانه بازار شوند به این قابلیت مجهز می‌کند. غول فناوری کره‌ای همچنین با استودیو بازی‌سازی Saber Interactive برای پشتیبانی عناوین Redout 2 و Pinball FX از قابلیت +HDR10 که قرار است در رویداد CES 2022 رونمایی شوند، همکاری می‌کند – البته تا زمانی که این توسعه‌دهنده بازی امریکایی تصمیم به کناره‌گیری از این پروژه نگیرد. گفتنی است که استودیو Game Mechanic نیز درحال توسعه بازی +HDR10 با عنوان Happy Trails and the Kidnapped Princess می‌باشد. درحالی که سامسونگ می‌خواهد استاندارد +HDR10 را که پیشتر در طیف قابل توجهی از نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارد صنعت بازی کند اما عناوین شناخته‌شده‌ای نظیر Halo Infinite، Gears 5 و Call of Duty: Black Ops Cold War از فناوری Dolby Vision که به عنوان رقیب HDR به حساب می‌آید، بهره می‌برند. در نظر داشته باشید حداقل 10 عنوان از بازی‌های کنسول‌های Xbox Series X/s نیز در حال حاضر از استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

اولین نمایشگر مخصوص بازی مجهز به قابلیت +HDR10 سامسونگ

بازی‌های مجهز به استاندارد + HDR10 در مقایسه با HDR10 از فرا داده‌های بصری بیشتر (به عنوان مثال چهار برابر روشنایی بیشتر)، پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر(VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) برای جلوه‌های بصری و پردازش بازی‌ها بهتر بهره می‌برد. سامسونگ همچنین بیان می‌کند این استاندارد امکان پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 و بالاتر را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد اما هنوز جزئیات آنرا منتشر نکرده است. استاندارد رقیب، Dolby Vision، نیز از تمامی قابلیت‌های مورد بحث به‌جز نرخ نوسازی بالاتر از 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین رقیب سامسونگ، الجی،‌نیز در ماه ژوئن (خردادماه) از نمایشگرهای OLED جدید C1 و G1 مجهز به فناوری Dolby Vision برای کاربری مخصوص بازی رونمایی کرد. تجربه کاربری‌ای که +HDR10 در اختیار گیمرها قرار می‌دهد بسیار شبیه به Dolby Vision بوده و تنها در صورتی که کنسول یا پی‌سی، نمایشگر و بازی مربوط از این قابلیت پشتیبانی کنند، قابل اجرا خواهد بود. این بدان معناست که در صورت خرید نمایشگر سامسونگ و به منظور تجربه قابلیت + HDR10 در رایانه شخصی‌تان به کارت گرافیک Nvidia ( سری RTX 20 ،GTX 16 و RTX 30) و یک بازی برنامه‌ریزی‌شده به منظور استفاده از فرا داده‌های اضافی نیاز خواهید داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا