اوپو Find X2 Pro : صفحه نمایش 120Hz و دوربین با بزرگنمایی 10 برابر

اوپو Find X2 Pro : صفحه نمایش 120Hz و دوربین با بزرگنمایی 10 برابر

تاکنون اوپو به دلیل گوشی‌ها میان‌رده خود بین جوانان محبوب بود. اما Find X2 و Find X2 Pro جدید به طور قطع مشخصات پرچمدارها را دارند و این خبر خوبی است، زیرا دیگر فقط شاهد پرچمدارها اپل، سامسونگ، هواوی و اخیرا شیائومی نخواهیم بود و شرکت‌ها دیگری نیز در مسیر تولید پرچمدار قدم برداشتند و این موضوع سبب شدت گرفتن رقابت آنها می‌شود. این شرکت چینی علاوه بر پرچمدارها از ساعت هوشمند خود نیز رونمایی کرد که به طور تصادفی شباهت زیادی به AppWatch دارد.

تقریبا دو سال از معرفی Find X می‌گذرد، Find X2 قیمتی حدود 999 یورو دارد  که تقریباً معادل 1130 دلار، 870 پوند و 1480 دلار استرالیا است. Find X2 Pro نیز با قیمت 1199 یورو معادل 1360 دلار روانه بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد سامسونگ و اوپو در مورد قیمت پرچمدارها خود با هم اتفاق نظر دارند.

اوپو یک کمپانی امریکایی نیست، اما پنجمین سازنده تلفن هوشمند در جهان محسوب می‌شود و در سال‌ها اخیر یک تهدید جدی برای اپل به حساب می‌آید. زیرا این شرکت امکاناتی نظیر صفحه نمایش بدون حاشیه، حسگر زیر نمایشگر را ارئه می‌دهد که در محصولات اپل وجود ندارد.
این دو تلفن ‌هوشمند به طور همزمان در دو رویداد آنلاین بارسلونا و پکن رونمایی شدند. قرار بود اوپو Find X و Find X Pro را در کنگره جهانی موبایل (MWC) معرفی کند که این رویداد به دلیل ترس از شیوع کووید 19 لغو شد.

Oppo Find X2 Pro

اوپو Find X2 و Find X2 Pro هردو با مشخصات یک پرچمدار 2020 شامل پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G)، جدیدترین پردازنده کوالکوم یعنی Snapdragon 865 و قابلیت شارژ سریع روانه بازار شدند. طبق گزارش‌ها، Find X2 Pro از یک باتری 4260 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و این باتری طی مدت زمان 38 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

صفحه نمایش

برگه مشخصات دستگاه فقط بخشی از ماجراست. باقیمانده موارد از طریق تجربه عملی صورت می‌گیرد. Find X2 Pro یک تلفن براق با ظاهری آینده نگر است. بخشی از این موضوع به دلیل داشتن حاشیه بسیار باریک و لبه خمیده آن است که با زاویه حداکثر 67.8 درجه به هر دو طرف خم می‌شود (با تشکر از اوپو به دلیل این طراحی بی‌نظیر). همچنین دکمه‌ها کناری دستگاه نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و می‌توانید بدون اینکه به طور تصادفی صفحه را فشار دهید یا بلرزانید از آنها استفاده کنید.

مدل Pro این دستگاه از iPhone 11 Pro Max و iPhone XS Max بزرگتر و باریکتر است و به نظر ما از دو دستگاه اپل حس راحتی و آسودگی بیشتری را القا می‌کند. صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED و نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی آن را به بهترین نمایشگر اوپو تبدیل کرده و می‌تواند با صفحه نمایش Galaxy S20 سامسونگ رقابت کند.  همچنین این دستگاه دارای نرخ نمونه‌‌‌گیری لمسی 240 هرتز و حسگر اثر انگشت درون صفحه بی‌نهایت سریع نیز می‌باشد.

دوربین

شاید قابل بارزترین تغییر در Find X2، نبود دوربین جلو pop-up باشد. در عوض در سمت چپ صفحه نمایش یک شکاف کوچک وجود دارد که محل قرارگیری دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. شاید بحث برانگیزترین تصمیم اوپو در مورد گوشی Find X2 استفاده از دوربین جلو Punch-hole بجای pop-up بود که مانع از بدون بریدگی شدن صفحه نمایش این دستگاه شد. با این حال، این موضوع سبب تمسخر اوپو در چین شد، زیرا این شرکت جسارت ایجاد نوآوری در تلفن‌ها هوشمند خود را نداشت.

توانایی دوربین Find X2 Pro دیوانه کننده است. دوربین پشت این دستگاه شامل دو سنسور عظیم 48 مگاپیکسلی است که یکی از آنها در دوربین اصلی (واید) و دیگری در دوربین اولتراواید مورد استفاده قرار می‌گیرد. قابلیت ضبط تصاویر 3K به این معناست که رنگ‌ها در عکس‌ها گرفته شده توسط این دوربین از شارپنس و طراوت خوبی برخودار هستند. اگرچه به اندازه عکس‌ها iPhone 11 Pro واقعی به نظر نمی‌رسند، که ناامیدکننده است. اما همانطور که مشاهده می‌کنید ساختمان‌ها اطراف را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

بزرگنمایی

همچنین برخی از ویژگی‌ها بزرگنمایی Find X2 را نیز مورد آزمایش قرار دادیم. کیفیت تصاویر گرفته شده با بزرگنمایی ترکیبی 10 برابر (در تصویر بالا) فوق العاده بود و دست کمی از قابلیت بزرگنمایی 10x دیجیتالی iPhone 11 Pro نداشت.

همچنین بخوانید:

جزئیات دوربین هواوی P40 Pro به طور کامل افشا شد

کانسپت گوشی قابل چرخش TCL بی‌نظیر است

Realme 6 و 6 Pro با نمایشگر 90Hz و قیمت 200 دلار معرفی شدند

عکسبرداری در شب

عکسبرداری در شرایط کم نور نیز چشمگیر بود که به دلیل استفاده اوپو از سنسور IMX 689 سونی می‌باشد. با تغییر دوربین به حالت شب عکس زیر را گرفتیم که اصلاً شبیه زندگی واقعی نیست، زیرا آسمان را خاکستری روشن نشان می‌دهد و به معنا واقعی کلمه افتضاح است. عکس‌ها دیگری که با دوربین اصلی گرفته شده بودند از جزئیات، طراوت و عمق خوبی برخوردار بودند. اما آنها برای ما غیر واقعی و بیش از حد پردازش شده به نظر می‌رسند. اما ممکن است این موضوع برای همه شما مسئله مهمی نباشد.

اوپو Find X2 Pro : صفحه نمایش 120Hz و دوربین با بزرگنمایی 10 برابر
نمونه تصویری از حالت شب Oppo Find X2 Pro
Sareena Dayaram/CNET

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا