اپل تاکنون 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است

اپل تاکنون 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است

اپل به اولین کمپانی امریکایی تبدیل شده که بیش از 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است. این اتفاق نقطه عطف دلخواه اپل بوده و نشان می‌دهد محصولات این شرکت به گستردگی قابل توجهی در بازار رسیده است. گفتنی است کوپرتیونی‌ها تنها دو سال پیش به سهم 1 تریلیون دلاری از بازار دست یافته بودند و در مدت کمتر 24 ماه ارزش خود را دو برابر کرده‌اند.

اپل اولین شرکتی نیست که معیار 2 تریلیون دلاری را برای خود کسب کرده است. کمپانی آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی که تحت مالکیت دولت مرکزی این کشور قرار داد، نیز پیش‌تر توانسته بود به سهم 2 تریلیون دلاری از بازار دست یابد. آرامکو در دسامبر 2019 (آذر و دی 1398) ارزش خود را به 2 تریلیون دلار رساند، اما از آن زمان به بعد در پایین‌ترین نرخ سهام خود قرار گرفته است. اپل در 4 آگوست (14 مرداد) موفق شد با گذر از این غول نفت و گاز عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان را نصیب خود کند. روز چهارشنبه نیز فایننشال تایمز گزارش داد، ارزش اپل برای هر سهم از 467.77 دلار عبور کرده و این موضوع ارزش دارایی ساکنین کوپرتیو را به بیش از 2 تریلیون دلار رسانده است. اما احتمال سقوط سهام این شرکت به پایین‌ترین میزان خود نیز وجود دارد، موضوعی که تا حدود زیادی به تصمیمات کوپرتیونی‌ها در آینده بستگی خواهد داشت.

سهام اپل در سال 2020 بیش از 50 درصد رشد داشته است

سهام اپل مدت‌هاست که سقوط قابل توجهی را به خود ندیده است. به ویژه در سال 2020 که با وجود همه‌گیری جهانی کووید_19 و محدودیت‌های اعمال شده توانسته‌اند به رشد 50 درصدی دست یابند. موضوعی که نشان از درک درست و مطلوب مدیران این شرکت از بازار سرمایه دارد. به گزارش وال استریت ژورنال، سهام اپل از ابتدای ژوئن (خرداد و تیر)، هر هفته رشد 3.5 درصدی را تجربه کرده است. همچنین قیمت سهام کوپرتیونی‌ها نیز پس از انتشار جدیدترین گزارش مالی این شرکت در ماه ژوئیه (تیر و مرداد) به طور فزاینده‌ای افزایش یافت. به علاوه میزان فروش و درآمد اپل نیز 59.7 میلیارد دلار گزارش شده که رشد 11 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

اگرچه درآمد اپل روز به روز در حال افزایش است. اما این شرکت اکنون با مجموعه‌ای از مقررات محدودکننده در خصوص اکوسیستم خود مواجه شده که می‌تواند سبب ایجاد پرسش‌های اساسی در مورد سیاست‌های انحصارطلبانه این غول فناوری امریکایی در قبال پلتفرم iOS شود. برجسته‌ترین این موارد، چالش حقوقی کوپرتیونی‌ها با اپیک گیمز، صاحب امتیاز بازی فورتنایت، می‌باشد که از اپل به دلیل خارج کردن اپلیکیشین بازی فورتنایت از فروشگاه اپ‌استور شکایت کرده است. ساکنین کوپرتینو این اقدام را در پاسخ به ایجاد یک درگاه پرداخت مستقیم توسط اپیک در اپلیکیشن این بازی که به منظور دور زدن سیستم پرداخت اپل و سهم 30 درصدی این شرکت از پرداخت‌های درون برنامه‌ای طراحی شده بود، انجام داده‌اند. این توسعه‌دهنده بازی در بخشی از شکایت خود علیه ارزشمندترین شرکت جهان، خواستار کاهش کمیسیون 30 درصدی اپل از پرداخت‌های درون برنامه‌ای شده و این اقدام کوپرتیونی‌ها را اخاذی خطاب کرده است.

ساکنین کوپرتینو همچنین قصد دارند دامنه خدمات خود را گسترش داده و در همین راستا برای راه‌اندازی چندین سرویس اشتراکی برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل تنها درآمد خود را به فروش سخت‌افزار و تلفن‌های هوشمند خود محدود نکرده و افق‌های وسیع‌تری را برای خود در نظر گرفته است تا بتواند مشتریان را نسبت به خود وفادار نگه دارد. آیفون توانست ارزش اپل را به 1 تریلیون دلار برساند و خدمات، به طور قطع دلیل 2 تریلیونی شدن میزان سرمایه‌گذاری کوپرتیونی‌ها در بازار بوده است. اما پرسش اساسی این است که چه چیزی می‌تواند جایگاه اپل را تضمین کند؟

همچنین بخوانید:

ظاهراً سامسونگ روی اولین گوشی تاشو ارزان قیمت کار می‌کند

هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

نگاهی به اولین تلفن هوشمند ZTE با دوربین زیر نمایشگر

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا