اپل واچ سری 7

اپل واچ سری 7 با ظاهری جدید و حاشیه‌های باریک معرفی شد

اپل در رویداد “California Streaming” علاوه بر معرفی سری جدید آیفون 13، آیپد نسل 9 و آیپد مینی از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود نیز رونمایی کرد؛ اپل واچ سری 7.

اپل واچ سری 7 در مقایسه با نسل گذشته کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد و دلیل این موضوع نیز اتصال صفحه نمایش به لبه کیس این گجت می‌باشد. این زبان طراحی جدید بدان معناست که باوجود افزایش نه‌چندان قابل توجه اندازه اپل واچ تصاویر و نوشته‌ها به نمایش گذاشته شده در آن خواناتر به نظر می‌رسند. حاشیه‌های صفحه نمایش تنها 1.7 میلی‌متر کاهش‌یافته و میزان روشنایی صفحه نمایش همیشه روشن نیز 70 درصد بهبودیافته است. اپل همچنین ادعا می‌کند اپل واچ سری 7 نسبت به نسل قبل می‌تواند تا 50 درصد نوشته‌های بیشتری را به نمایش بگذارد. صفحه نمایش جدید به معنای ایجاد ترفندهای تعاملی بیشتری نیز می‌باشد و اکنون کاربران با یک صفحه کلید تمام صفحه که از قابلیت “کشیدن”‌ نیز پشتیبانی می‌کند، مواجه خواهند بود.

Image: Apple

همچنین مجموعه جدیدی از واچ‌فیس‌های نیز به منظور استفاده از صفحه نمایش بزرگتر بهینه‌سازی شده‌اند. به طوری که اکنون می‌توانند تمام جزئیات و قابلیت‌ها را به صورت یکپارچه و در صفحه اصلی به نمایش بگذارند. اما صفحه نمایش بزرگتر احساس ظریف بودن ساعت هوشمند را از بین می‌برد: اپل ادعا می‌کند اپل واچ سری 7 در برابر ترک‌خوردگی مقاوم بوده و در حاضر از گواهی‌نامه IP6X به منظور مقاومت در برابر گردوغبار پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که می‌تواند در سواحل یا محیط‌هایی که از گردوغبار محیطی قابل توجهی برخوردار می‌باشند، دوام بیاورد. همچنین کوپرتیونی‌ها سری جدید اپل واچ را در اندازه‌های بزرگتری نسبت به اپل واچ 6 روانه بازار می‌کنند: 41 و 45 میلی‌متر. در حال حاضر اپل واچ سری 7 تنها 1 میلی‌متر از بزرگترین ساعت هوشمند اپل که در سال 2014 معرفی شد، کوچکتر می‌باشد.

صرف نظر از موارد ذکر شده، جدیدترین ساعت هوشمند اپل تفاوت قابل توجهی با سری 6 ندارد: هردو گجت از سنسورها و تراشه مشابه برخوردار می‌باشند و زبان طراحی دستگاه نیز برخلاف افشاگری‌های صورت گرفته تغییر قابل توجهی را به خود ندیده است. همانند سری 6،‌ اپل واچ جدید نیز 18 ساعت شارژدهی را ارائه می‌دهد و شامل یک شارژ با درگاه USB-C (بجای USB-A) می‌باشد که اپل ادعا می‌کند دستگاه را تا 33 درصد سریعتر شارژ می‌کند – کوپرتیونی‌ها همچنین بیان می‌کنند سری 7 با هشت دقیقه شارژ تا 8 ساعت شارژدهی خواهد داشت. اپل واچ سری 7 در 5 رنگ عرضه خواهد شد: مشکی، طلایی، آبی، قرمز و سبز تیره.

اپل واچ سری 7
Image: Apple

علاوه بر تغییرات اپل واچ،‌ کوپرتیونی‌ها برخی قابلیت‌های جدید را به watchOS 8 افزوده‌‌اند. اکنون دوچرخه‌سواری در فضای باز از امکانات بیشتری برخوردار بوده و هنگام توقف پشت چراغ قرمز و استراحت کوتاه تمرین را به طور خودکار متوقف می‌کند. پشتیبانی از سقوط نیز اکنون به بخش تمرینات اضافه شده است؛ بنابراین اگر هنگام تمرین دوچرخه‌تان را خراب شده یا دچار آسیب‌دیدگی شدید شوید،‌ اپل واچ به صورت خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد. سرویس Fitness Plus همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اکنون ورزش پیلاتس و قابلیت تمرین با دوستانتان از طریق SharePlay را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل واچ سری 3 با برچسب قیمت 199 دلار به فروش می‌رسید، اپل واچ SE نیز از قیمت‌گذاری 279 دلار برخوردار بود. این درحالی است که اپل واچ سری 7 با قیمت پایه 399 دلار در اواخر پائیز عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا