اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:"ما استثنا قائل نمی‌شویم"

اپل پاسخ اپیک گیمز را داد:”ما استثنا قائل نمی‌شویم”

اپل سرانجام به اختلافات ایجاد شده با اپیک گیمز در مورد بازی فورتنایت پاسخ داد. اپیک گیمز اظهار داشت، کوپرتیونی‌ها این شرکت را به حذف از برنامه توسعه‌دهنده اپل (Apple Developer Program) تهدید کرده‌ که سبب لغو دسترسی این شرکت به ابزارهای توسعه‌دهنده iOS و Mac خواهد شد. مگر اینکه گزینه پرداخت درون برنامه‌ای اپلیکیشن فورتنایت را که قوانین این پلتفرم را به طور آشکار نقض می‌کند، غیر فعال کند.

اپل در بیانه‌ای به رسانه ورج می‌گوید:”مشکلی که اپیک گیمز برای خودش ایجاد کرده به راحتی قابل حل است، این شرکت تنها باید بروزرسانی اپلیکیشن فورتنایت را غیر فعال کند تا به دستورالعمل‌هایی که قبلا با آنها موافقت کرده‌اند و برای تمام توسعه‌دهندگان نیز اعمال می‌شود، پایبند بماند.”

بیانیه کامل اپل را می‌توانید در زیر بخوانید:

اپ‌استور به گونه‌ای طراحی شده تا یک مکان امن و قابل اطمینان برای کاربران و یک فرصت تجاری عالی برای توسعه‌دهندگان باشد. اپیک یکی از موفق‌ترین توسعه‌دهندگان اپ‌استور به حساب می‌آید و به یک تجارت چند میلیادر دلاری تبدیل شده که به میلیون‌ها کاربر iOS در سراسر جهان خدمات خود را عرضه می‌کند. ما مشتاقانه خواهان همکاری با این شرکت به عنوان بخشی از برنامه توسعه اپل هستیم و می‌خواهیم اپلیکیشن‌های این شرکت را در پلتفرم خود نگه داریم. مشکلی که اپیک برای خودش ایجاد کرده به راحتی قابل حل است. این شرکت تنها باید بروزرسانی نرم‌افزاری اپلیکیشن فورتنایت را بازگردانند تا با قوانینی که در ابتدا با آن موافقت کرده‌اند و برای تمام توسعه‌دهندگان نیز اجرا می‌شود، متعهد بمانند. ما برای اپیک گیمز استثنا قائل نمی‌شویم؛ زیرا گمان نمی‌کنیم که منافع تجاری آنها بر دستورالعمل‌هایی که از مشتریان ما محافظت می‌کند، ارجحیت داشته باشد.

بروزرسانی شگفت‌انگیز اپیک گیمز برای فورتنایت به منظور دور زدن دستورالعمل‌های اپ‌استور که مانع از بکارگیری سیستم پرداخت درون برنامه‌ای توسط توسعه‌دهندگان برای کالاهای دیجیتالی مانند V-bucks می‌شود، طراحی شده بود. زیرا اپل و همینطور گوگل 30 درصد از این مبلغ را به خود اختصاص می‌دهند. این موضوعی است که بسیاری از برنامه‌نویسان نیز از آن خشمگین هستند و حتی در جلسه رسیدگی به انحصارطلبی چهار کمپانی بزرگ ایالات متحده شامل آمازون، فیسبوک، گوگل و اپل نیز تیم کوک، مدیر عامل اپل، مجبور شد به سوالاتی در این مورد پاسخ دهد.

نکته جالب این است که قوانین مورد بحث در مورد سهم 30 درصدی پلتفرم‌ها از پرداخت‌های درون برنامه‌ای تنها در مورد کالاهای دیجیتالی صدق می‌کند. به همین دلیل است که آمازون و سایر فروشگاه‌هایی که کالاهای فیزیکی بفروش می‌رسانند به راحتی می‌توانند از پرداخت‌های درون برنامه‌ای مستقیم بهره برند و دیگر نیازی به سرویس پرداخت پلتفرم‌ها ندارند. اما اگر بخواهید یک کالای دیجیتال نظیر کتاب الکترونیکی یا اسکین‌ فورتنایت برای شخصیت خود در بازی خریداری کنید، باید از طریق درگاه خود پلتفرم اقدام به پرداخت هزینه کنید. درنتیجه 30 درصد از مبلغ پرداختی به حساب شرکت ارائه‌دهنده پلتفرم واریز خواهد شد.

اپل و گوگل در پاسخ به این اقدام اپیک گیمز، اپلیکیشن فورتنایت را از پلتفرم‌های خود خارج کردند. اپیک گیمز نیز به دلیل اقدامات انحصارطلبانه و ضد رقابتی از این دو شرکت شکایت کرد. این توسعه‌دهنده بازی همچنین از دادگاه تقاضا یک حکم موقت را کرده تا اپل نتواند آنها را از برنامه توسعه‌دهنده خود خارج کند. در غیر اینصورت اپیک گیمز تنها تا 28 اوت (7 شهریور) برای ایجاد تغییرات فرصت دارد.

همچنین بخوانید:

نسخه طرفداران Galaxy S20 سامسونگ در رندرهای جدید رویت شد

لیست دستگاه‌هایی از سامسونگ که سه نسل بروزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند، منتشر شد

فیسبوک ادغام گپ‌‌های اینستاگرام و مسنجر را در بروزرسانی جدید خود آغاز کرد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا