اپل iOS 13.3 را منتشر کرد، آیا باید این بروزرسانی را انجام دهیم

اپل iOS 13.3 را منتشر کرد، آیا باید این بروزرسانی را انجام دهیم

اپل iOS 13.3 را طبق زمان‌بندی منتشر کرده است. این هشتمین آپدیت سریع اپل از زمان انتشار iOS 13 در ماه سپتامبر است و ویژگی‌های جدید و اصلاحات قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

اپل گفته است که این بروزرسانی ایده آل نیست. ما در اینجا آنچه را که لازم است بدانید به شما می‌گوییم.

بروزرسانی 12/14: CNBC نقصی را کشف کرده‌ است که به کودکان امکان می‌دهد به راحتی کنترل های جدید صفحه نمایش iOS 13.3 را دور بزنند.

این نقص به سادگی امکان همگام سازی مخاطبین با هر سرویس iCloud دیگر را فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد شماره‌ها ناشناس ذخیره شوند و بدون هیچ محدودیتی اجازه برقراری تماس، ارسال پیام و FaceTimed را می‌دهد.

اپل قول اصلاح را داده است، بنابراین انتظار داریم iOS 13.3.1 در 1 یا 2 هفته آینده راه اندازی شود.

از آنجا که این نقص مهمی نیست، بنابراین توصیه‌های ارتقاء ذکر شده زیر را تغییر نمی‌دهد.

این بروزرسانی برای چیست؟

iOS 13.3 برای همه دستگاه های سازگار با iOS 13 است. و این به این معنی است که از آیفون 6S به بعد و از آپید نسل 7 از این بروزرسانی پشتیبانی می‌کنند.

اعلان های ارتقاء باید به صورت خودکار نمایش داده شوند اما با رفتن به تنظیمات> عمومی> بروزرسانی نرم افزار می‌توانید این موضوع را به صورت دستی نیز بررسی کنید.

بر خلاف نسخه های اخیر، iOS 13.3 ویژگی ها و اصلاحات خوبی را ارائه می دهد، اگرچه چندین مسئله بزرگ هنوز باقی مانده است.

داده های موبایل

با وجود این که اپل قول داده بود مشکل داده تلفن همراه را در این بروزرسانی بر‌طرف کند اما کاربران همچنان درگیر این مشکل هستند، برخی از آنها مشکلی را که در iOS 13.3 وجود داشت، مشاهده می کنند:

“از صبح دیروز ، اتصال به اینترنت آیفون 7 پلاس من خراب است. من هنوز هم می‌توانم اعلان دریافت کنم اما وقتی برنامه را باز می‌کنم می‌گوید که من اتصال اینترنتی ندارم. این در همه برنامه‌های داده‌های تلفن همراه یا Wi-Fi اتفاق می‌افتد.”

“امروز صبح بروزرسانی iOS 13.3 را نصب کردم، داده‌های تلفن همراه را گم کردم. به نظر می‌رسد انجام “تنظیم مجدد تنظیمات شبکه” (تنظیمات> عمومی> تنظیم مجدد) این مسئله را برطرف می‌کند. “

عمر باتری

تخلیه شدید باتری که در iOS 13 وجود داشت با وجود بروزرسانی ها جدید همچنان پابرجا است:

“من آیفون 7 خودم را به ios 13.3 بروزرسانی کردم. عمر باتری هنوز مثل گذشته است. حدس بزنید که حالا چطور قرار است زندگی کنیم.”

همکار من Mark Sparrow این وضعیت را توضیح می‌دهد: “هیچ چیز باتری بعد از بروزرسانی به 13.3 بهبود نیافته است. به نظر می‌رسد اپل تعداد زیادی از مشتریان خود را زیر اتوبوس پرتاب کرده است. این مشکلی نیست که برطرف نشود.”

با وجود این گزارش‌های زیادی در مورد اشکالات عمومی در مورد پایداری، اشکالات رابط کاربری، عملکرد و غیره وجود‌ دارد.

پس چه چیزی دریافت کرده‌اید؟

اپل به طور رسمی بهبود ها iOS 13.3 را اعلام کرد:

زمان صفحه نمایش:

  • کنترل والدین جدید محدودیت های ارتباطی بیشتری را برای شما فراهم می کند و می‌توانید کسانی را که فرزندانتان با آن‌ها تماس می‌گیرند، پیام می‌دهدند یا FaceTime برقرار می‌کنند کنترل کنید.
  • لیست مخاطبین کودکان به والدین امکان می‌دهد مخاطبین موجود در دستگاه های فرزندان خود را مدیریت کنند

اخبار اپل:

  • طرح بندی جدید برای استوری‌ها +Apple News‌ از وال استریت ژورنال و سایر روزنامه های برجسته
  • به راحتی با یک ضربه استوری‌ها را بپسندید یا نپسندید.

سرمایه:

  • استوری‌ها Apple News‌ هم اکنون در کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی موجود است.
  • خواندن را با پیوندهایی که به استوری‌های مرتبط یا استوری‌ها بیشتر مرتبط هستند، انتشار ادامه دهید.
  • برچسب های “شکست” و “در حال توسعه” برای برترین استوری‌ها

کنترل والدین همان چیزی است که در اینجا مشخص است و باید برای بسیاری از خانواده هایی که به دنبال محدود کردن زمان نمایش فرزندانشان هستند، واقعاً مفید باشد.

بسیاری از این ویژگی ها برای خود iOS 13 قول داده شده بودند اما به تأخیر افتاده اند، بنابراین خوب است که اپل بالاخره آن‌ها را در نظر گرفته است.

سایر موارد قابل توجه دیگر عبارتند از:

  • ایجاد یک کلیپ ویدیویی جدید هنگام پیرایش یک ویدیو در Photos.
  • پشتیبانی از کلیدهای امنیتی سازگار NFC ، USB و Lightning FIDO2 در سافاری

iOS 13.3 همچنین رفع مشکلات و تأخیرهای مربوط به ایمیل، Gmail و Exchange را به شما ارائه می دهد، همچنین پتچ‌هایی را برای رفع مشکل نشانه گذاری، تصاویر، یادداشت های صوتی و شارژ بی‌ سیم آهسته ارائه می‌دهد.

درمورد امنیت، صفحه امنیتی رسمی iOS 13.3 اپل اصلاحات مهم در مورد آسیب پذیری های موجود در FaceTime ، Photos و WebKit (موتور پشتی سافاری) را ذکر کرده است.

 اما خبر بد این است که من می توانم تأیید کنم که iOS 13.3 شامل مواردی نیست که برای مشکلات اشتراک گذاری موقعیت مکانی پهنای باند تأثیرگذار بر دامنه آیفون 11 در نظر گرفته شده است. بنابراین انتظار برای آن ادامه دارد.

نظر اپل در مورد iOS 13.3 : بهترین نسخه iOS 13 تا کنون

پس از هشت نسخه، به نظر می رسد که اپل در آخر با مشکلات iOS 13 روبرو شده است.

در حالی که مشکلات قدیمی باقی مانده‌اند، اما iOS 13.3 به راحتی قوی‌ ترین نسخه‌ای است که اپل تاکنون به همراه ویژگی های جدید و رفع اشکالات مهم و حفره‌های امنیتی منتشر کرده.

من به همه افرادی که iOS 13 را اجرا می کنند توصیه می کنم که این نسخه را ارتقا دهند.

در مورد کسانی که هنوز از iOS 12 استفاده می‌کنند، اوضاع کمی پیچیده تر است.

 iOS 13.3 هنوز هم دارای برخی موارد قابل توجه است، اما بهترین نسخه برای ورود به iOS 13 است، بنابراین اگر اگر دنبال سردرد هستید، دکمه بروزرسانی را فشار دهید.

اما برای کسانی که کمی محتاط هستند یا دنبال سردرد نمی‌گردند، باید تا یک یا دو نسخه بعدی صبر کنند، انتها این راه روشن است.

چه چیزی در مقابل است؟

در زمان انتشار این مطلب، اپل هنوز نسخه بتا جدید iOS را منتشر نکرده است اما انتظار دارم که iOS 13.3.1 زودتر منتشر شود، زیرا اپل همچنان به رفع اشکالات می پردازد. آیا قبل از پایان سال 2019 این بروزرسانی منتشر خواهد شد؟

منبع: forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا