اپل iPhone 12 Pro Max تنها از نسخه mmWave فناوری 5G پشتیبانی می‌کند

اپل iPhone 12 Pro Max تنها از نسخه mmWave فناوری 5G پشتیبانی می‌کند

به گزارش Fast Company، گوشی هوشمند iPhone 12 Pro Max تنها از مدل mmWave فناوری 5G پشتیبانی خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌شود سایر مدل‌های سری آیفون 12 نیز اتصال sub-6GHz را در اختیار کاربران قرار دهند. در نظر داشته باشید اپل در نظر دارد سری آیفون را در چهار نسخه روانه بازار کند: یک مدل 5.4 اینچ، دو مدل 6.1 اینج و یک مدل 6.7 اینچ که به ترتیب با نام‌های iPhone 12 Pro، iPhone 12 Max، iPhone 12 و iPhone 12 Pro Max شناخته می‌شوند. البته ممکن است نامگذاری مورد بحث تا زمان انتشار دستگاه‌ها تغییراتی را به خود ببیند.

گزارش منتشر شده با استناد بر منابعی از صنعت ارتباطات بی‌سیم، اظهار می‌کند تنها iPhone 12 Pro Max فضای فیزیکی مورد نیاز به منظور قرارگیری سخت‌افزار mmWave 5G را دارا می‌باشد که برای کنترل سیگنال‌هایی با فرکانس بالا (26-28 گیگاهرتز) مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تنها این مدل از سری iPhone 12 ظرفیت باتری کافی برای تامین انرژی اتصال‌های سریعتر از LTE را دارد. سایر دستگاه‌های سری آیفون 12 (نسخه‌های غیر پلاس) نیز به نسخه sub-6GHz نسل پنجم شبکه تلفن همراه مجهز خواهند شد. اما این تمام ماجرا نیست و تنها آیفون‌هایی که در ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی عرضه می‌شوند به نسخه فرکانس بالای (mmWave) فناوری 5G مجهز خواهند شد. این گزارش ادعا می‌کند:

این منبع می‌گوید تنها بزرگترین مدل از سری آیفون 12 (iPhone 12 Pro Max)، فضای مورد نیاز به منظور طراحی آنتن mmWave و ظرفیت باتری لازم برای تامین انرژی سخت‌افزار مورد بحث را دارا می‌باشد. همچنین تنها نسخه‌های iPhone 12 Pro Max در ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی از نسخه mmWave نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند.

اکثر شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان برنامه‌ریزی بلند مدتی به منظور ایجاد شبکه‌های sub-6GHz و mmWave در مناطق مختلف و بازه‌های زمانی گوناگون انجام داده‌اند. همچنین بیشتر مناطق زیرساخت‌های مورد sub-6GHz را در اختیار دارند اما محقق‌سازی تجهیزات mmWave وقت و هزینه بسیاری از شرکت‌های مخابراتی طلب می‌کند؛ به همین دلیل شرکت‌ها در حال حاضر علاقه چندانی به ارائه خدمات این نسخه از فناوری 5G از خود نشان نمی‌دهند. گفتنی است نسخه mmWave فناوری 5G سرعت خارق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد (حداقل یک گیگابیت در ثانیه). اما این نسخه محدوده بسیار کوچکی را پوشش می‌دهد؛ بنابراین اپراتورها برای ارائه این سرویس به طیف گسترده‌ای از کاربران مجبور به راه‌اندازی برج‌های مخابراتی بیشتری می‌باشند که این موضوع سبب طولانی شدن پیاده‌سازی زیرساخت‌های شبکه mmWave و افزایش هزینه‌ها می‌شود. به عنوان مثال نسحه sub-6GHz از فناوری 5G که در ایالات متحده به کاربران ارائه می‌شود به طور پیش‌فرض سرعتی در حدود 100- 150 مگابیت در ثانیه از خود به نمایش می‌گذارد. این عدد از حداکثر سرعت ثبت شده توسط نسل قبلی شبکه تلفن همراه (LTE) بیشتر می‌باشد. همچنین پیاده‌سازی و گسترش زیرساخت‌های آن نیز به هزینه کمتری نیاز دارد. با این حال در مقایسه نسخه mmWave 5G حرفی برای گفتن ندارد و به طور قابل توجهی سرعت و پهنای باند کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپل iPhone 12 Pro Max تنها از نسخه mmWave فناوری 5G پشتیبانی می‌کند

این گزارش همچنین بیان می‌کند اپل در نظر دارد نسخه‌ای‌ ارزان قیمت و 4G از آیفون سری 12 را در اوایل بهار سال آینده روانه بازار کند. به نظر می‌رسد کوپرتیونی‌ها می‌خواهند این محصول را با عنوان “نسخه ارتقا یافته iPhone SE” راه‌اندازی کنند. وبسایت 9to5Mac نیز پیشتر گزارشی در مورد احتمال عرضه نسخه پلاس iPhone SE منتشر کرده بود. همچنین امروز صبح نیز Fast Company گزارش جداگانه‌ای منتشر کرد که بیان می‌کند مدل‌های 6.1 اینچی (iPhone 12 Pro) و 6.7 اینچی (iPhone 12 Pro Max) سری آیفون 12 به اسکنر LiDAR مجهز می‌شوند و ظاهری شبیه iPad Pro به خود خواهند گرفت. در نظر داشته باشید سنسور مورد بحث توسط سونی طراحی و ساخته شده است. بنابراین این موضوع یکی از ویژگی‌هایی می‌باشد که دو نسخه پرو را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند.

خبرهایی که پیشتر پیرامون سری آیفون 12 به گوش می‌رسید از عقب‌ماندگی دو ماهه اپل از برنامه‌ریزی خود برای عرضه مدل‌های مجهز به فناوری mmWave خبر می‌داد. پیش‌بینی می‌شود ساکنین کوپرتیو در ماه اکتبر از جدیدترین سری پرچمدار خود رونمایی کنند. با این حال، ممکن است مدل‌های پرو (iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max) به دلیل مجهز شد به نسخه mmWave فناوری 5G با تاخیر روانه بازار شوند.

همچنین بخوانید:

سامسونگ Galaxy Fit 2 با قابلیت شارژدهی تا سه هفته معرفی شد

کوالکوم در جریان رویداد ایفا از تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 رونمایی کرد

ریمیک بازی Prince of Persia در جریان Ubisoft Forward معرفی می‌شود

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا