اپل iphone SE 2020 را با قیمت 399 دلار معرفی کرد

اپل iphone SE 2020 را با قیمت 399 دلار معرفی کرد

اپل به طور رسمی از iphone SE جدید رونمایی کرد، یک آیفون کم هزینه که از قیمت 399 دلار برای نسخه پایه با 64 گیگابایت حافظه شروع می‌شود. مشخصات ظاهری و شکل این دستگاه دقیقا مشابه iPhone 8 می‌باشد، به این معنی که دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی، حاشیه‌ها بزرگ در بالا و پایین و یک دکمه خانه با Touch ID است. این طرحی است که از آیفون 6 به بعد پایدار و بدون تغییر مانده است و باعث می‌شود iPhone SE اساساً نسل پنجم از همان ظاهر به حساب بیاید. اپل این طراحی را به خوبی می‌شناسد.

امکان پیش خرید این دستگاه از جمعه 17 آوریل فراهم است. اما عرضه سراسری آن در تاریخ 24 آوریل خواهد بود. یک مدل 128 گیگابایتی با قیمت 449 دلار و یک مدل 256 گیگابایت با قیمت 549 دلار نیز ارائه می شوند.

مشخصات کلی

iphone SE در اصل iPhone 8 با دوربین و پردازنده بهتر و برچسب قیمت پایین‌تر می‌باشد. اگرچه از نظر طراحی و ظاهر نسبتاً قدیمی است، اما این iPhone SE از تراشه A13 Bionic اپل استفاده می‌کند، همان نمونه‌ای که در جدیدترین مدل‌ این کمپانی یعنی سری iPhone 11 موجود است.

باید اطمینان داشته باشید که iphone SE نسبت iPhone 8 که در سال 2017 و پردازنده A11 با برچسب قیمت 449 دلار معرفی شده بود به طول عمر بسیار طولانی‌تری خواهد داشت. متاسفانه نسخه پلاس برای نسل دوم iphone SE در نظر گرفته نشده است. اما iPhone 8 Plus همچنان در دسترس شما قرار دارد.

IMG

دوربین

این پردازنده قدرتمند همچنین به iPhone SE جدید اجازه می‌هد تا ویژگی‌ها و قابلیت‌ها جدید را در بخش دوربین ارائه دهد. در پشت دستگاه یک لنز 12 مگاپیکسلی ( به همراه فلاش) وجود دارد. اپل می‌گوید که از تراشه‌ها A13 Bionic برای بهبود عکس‌ها هوشمند HDR خود استفاده می‌کند، به این ترتیب که چندین عکس را در یک عکس واحد برای بهبود نورپردازی و جزئیات ترکیب می‌کند.

iphone SE همچنین دارای حالت پرتره با تکنولوژی است که اپل آن را “monocular depth sensing” می‌نامد.  این قابلیت از یادگیری ماشینی برای تشخیص عمق و صورت‌ها استفاده می‌کند که متأسفانه به این معنی است که فقط روی افراد کار خواهد کرد، نه حیوانات خانگی.
این دوربین شامل تثبیت کننده تصویر اپتیکال نیز می‌باشد. اپل می‌گوید که می‌تواند تثبیت “سینمایی” در ویدیو و همچنین پشتیبانی از فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را انجام دهد. دوربین جلو آن از یک سنسور 7 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. خبر خوب این است که این دوربین از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند.

اپل iphone SE 2020 را با قیمت 399 دلار معرفی کرد

صفحه نمایش

بسیاری از قطعات جدید نسل دوم iphone SE مشابه iPhone 8 می‌باشد. این موضوع باید در مورد باتری این دستگاه نیز صادق باشد. اما اپل در رونمایی از دستگاه به مشخصات باتری آن اشاره‌ای نکرد. اپل می‌گوید موارد طراحی شده برای iPhone 8 در SE خوب کار می‌کنند. iphone SE 2020دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS LCD Retinaاختصاصی اپل با رنگ True Tone می‌باشد. به نظر می‌رسد این دقیقاً همان صفحه نمایشی است که در iPhone 8 استفاده شده بود.

این موضوع از نظر کیفیتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. این نمایشگر IPS کاملاً شناخته شده و مورد توجه است، اما به این معنی است که افرادی که برای تلفن‌ها کوچکتر دست به کار شده‌اند، هیچ شانسی ندارند. اپل می‌وید که این محبوب‌ترین اندازه صفحه نمایش است که تاکنون به فروش رسیده است (حدود 500 میلیون دستگاه) و این بخشی از دلیل استفاده اپل از این اندازه صفحه نمایش می‌باشد.

اپل iphone SE 2020 را با قیمت 399 دلار معرفی کرد

سایر مشخصات

در جعبه iphone SE یک آداپتور dinky 5W وجود دارد، اگرچه در صورت داشتن آداپتور مناسب، می‌تواند از شارژ سریع 18W نیز پشتیبانی کند. البته برای شارژ از کانکتور Lightning استفاده می‌کند و از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی خواهد کرد. درگاه جک 3.5 میلی متری حذف شده است. اما خوشبختانه درون جعبه دستگاه یک ایرفون با درگاه Lightning وجود خواهد داشت.

iphone SE همچنین از مشخصات مدرن دیگری شامل Wi-Fi 6، شبکه تلفن همراه LTE و سیم کارت‌ها دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند (با این حال درگاه دوم eSIM است). همچنین از Haptic Touch که جایگزین اپل برای 3D Touch است نیز پشتیبانی می‌کند که به بازخورد طولانی و سریعتری را به دنبال خواهد داشت.

iphone SE یکی دیگر از مدل‌ها بزرگ تلفن هوشمند است که در میان شیوع COVID_19 معرفی شده است. سنسور ارزان قیمت و Touch ID SE ممکن است کمی بیشتر از حد معمول جذابیت داشته باشد، به خصوص برای افرادی که بیشتر اوقات ماسک می‌زنند. اپل خاطرنشان کرد، اعتقاد دارد که مردم الان بیش از هر زمان دیگری به تلفن‌ها خود وابسته هستند، اما این موضوع این حقیقت که فروشگاه‌ها همچنان بسته هستند و امکان فروش حضوری برای مردم فراهم نیست را توجیه نمی‌کند. وب سایت و برنامه‌ها اپل پشتیبانی خوبی به مشتریان ارائه می دهند، اما باید منتظر ماند و دید که میزان اشتیاق مردم برای خرید این دستگاه چه قدر خواهد بود.

مشخصات iPHONE SE 2020

  • ابعاد: 138.4, 67.3 , 7.3 میلی متر، 148 گرم
  • صفحه نمایش: 4.7 اینچ Retina با قابلیت True Tone، وضوح تصویر 1,334×750 پیکسل، تراکم پیکسلی 326ppi
  • دوربین‌ها پشت: لنز 12 مگاپیکسلی 6 عنصری (element)، دارای ویژگی‌ها OIS، سنسور flicker برای تعادل رنگ سفید، فناوری focus pixels، حالت HDR و حالت portrait، ضبط ویدیو 4K با سرعت 60fps
  • دوربین جلو: 7 مگاپیکسلی
  • پردازنده: A13 Bionic
  • حافظه: فاش نشده است
  • ذخیره سازی: 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 256 گیگابایت
  • باتری: فاش نشده است
  • سیستم عامل: iOS 13
  • اتصال: Wi-Fi 6 ، Gigabit LTE ، دو سیم کارت با eSIM
  • احراز هویت بیومتریک: سنسور اثر انگشت Touch ID نسل دوم
  • شارژ بی سیم ، کانکتور Lightning ، آداپتور 5W
  • گواهی IP67 (مقاوم در برابر گرد و خاک و آب تا 1 متر و 30 دقیقه)

جمع‌بندی

در مجموع iPhone SE بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این یک دستگاه 400 دلاری است که ظاهراً از یک دوربین فوق العاده و همان پردازنده‌ای که در گرانترین آیفون‌ها اپل وجود دارد، استفاده می‌کند. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این بدان معنی است که این تلفن هوشمند باید سال‌ها زیادی بروزرسانی‌ها نرم افزاری اپل را دریافت کند.

برای تصمیم گیری نهایی در مورد خوب یا بد بودن دستگاه، باید منتظر بررسی کامل آن باشید، اما من گمان می‌کنم بیش از معدود افرادی که منتظر این تلفن بودند، کمی ناامید خواهند شد. نسل اول iPhone SE که در سال 2016 معرفی شد، محبوبیت زیادی داشت. زیرا در مقایسه با سایر تلفن‌ها هوشمند بسیار کوچک بود. طراحی آن همانند iPhone 5 بود و گرچه صفحه نمایش آن مطابق با استانداردها امروزی کوچک محسوب می‌شود، اما هنوز هم برای برخی از افراد آن اندازه طبیعی‌تر است. اپل فروش نسل اول iPhone SE را در سال 2018 متوقف کرد.

برای افرادی که فکر می‌کردند iPhone 7 ,iPhone 6 و iPhone 8 بسیار بزرگ هستند. بعید به نظر می‌رسد که نسل دوم iPhone SE بتواند نظر آنها را تغییر دهد. اما روشن است که از این به بعد صفحه نمایش‌ تلفن‌ها هوشمند بزرگ و بزرگتر خواهند بود و این موضوع سبب شده تا اندازه 4.7 اینچ کوچک به حساب بیاید.

اپل iphone SE 2020 را با قیمت 399 دلار معرفی کرد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا