اپیک‌گیمز

اپیک‌گیمز پیشنهاد 200 میلیون دلاری به سونی برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری ارائه داد

طبق اسناد فاش شده در جریان درگیری حقوقی بین Epic Games و Apple، مشخص شد که اپیک‌گیمز پیشنهاد 200 میلیون دلاری به سونی برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری آن بر روی فروشگاه خود ارائه داد.

در جریان درگیری حقوقی بین Epic Games و Apple، جزئیات جذابی به‌لطف اسناد داخلی سازمانی آن‌ها در دادگاه اپل دربرابر اپیک‌گیمز بیرون آمده بود، بعضی از این اسناد بسیار دیر منتشر شدند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها مربوط به درگیری این دو شرکت بوده است. به عنوان مثال، ما اخیراً متوجه شدیم که وقتی سونی تصمیم به آوردن برخی از بازی‌های انحصاری خود به کامپیوترهای شخصی گرفت، اپیک‌گیمز دوست داشت با پرداخت پول بسیار زیاد شرکت سونی را راضی به عرضه‌ی انحصاری بازی‌ها ازطریق اپیک‌گیمز استور کند.

طبق اسناد داخلی که از Epic Games از طریق ResetEra منتشر شد، اپیک‌گیمز با سونی تماس گرفت تا تعدادی از عناوین مهم انحصاری PlayStation که کاربران پی‌سی از آن‌ها محروم بودند را به فروشگاه Epic Games اضافه کند. طبق این اسناد، آن‌ها 200 میلیون دلار برای 4 تا 6 بازی پیشنهاد داده‌اند. البته هنوز مشخص نیست که سرانجام این پیشنهاد چه شده است، در حالی که بازی Predator: Hunting Grounds که SIE ناشر آن به حساب می‌آمد، در انحصار زمانی اپیک‌گیمز استور قرار داشت و وارد استیم هم شد. همچنین نسخه‌ی PC بازی Days Gone در روز عرضه 17 می (۲۷ اردیبهشت ماه) روی استیم و فروشگاه‌های دیجیتالی مختلف منتشر خواهد شد.

در همین حال، این اسناد نشان می‌دهد که اپیک‌گیمز در نظر گرفته است، پیشنهادی مشابه سونی به مایکروسافت و نینتندو برای دسترسی کاربران پی‌سی به بازی‌های انحصاری آن‌ها ارائه دهد، ولی با آمدن ایکس‌باکس گیم پس برای پی‌سی و مشاهده‌ی رابطه‌ی خوب مایکروسافت با استیم، اپیک‌گیمز فهمید که این پیشنهاد بی‌فایده است. از آن سو نیز تحقیقات داخلی اپیک‌گیمز نشان دادند که بسیار بعید است که نینتندو بازی‌های خود را به کامپیوترهای شخصی بیاورد؛ چه برسد که بخواهد با یک فروشگاه دیجیتالی خاص برای عرضه‌ی انحصاری آن‌ها روی PC قرارداد ببندد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا