اپیک گیمز از دادگاه خواست تا مجوز بازگشت فورتنایت به اپ‌استور را صادر کند

اپیک گیمز از دادگاه خواست تا مجوز بازگشت فورتنایت به اپ‌استور را صادر کند

حدود یک هفته پیش اپل تصمیم به حذف بازی بتل رویال و پرطرفدار فورتنایت از پلتفرم اپ‌استور گرفت. اپیک گیمز در پاسخ به این اقدام شکایتی چندین صفحه‌ای علیه سیاست‌های اهالی کوپرتینو در قبال فروشگاه اپلیکشن خود تنظیم کرد و اپل را انحصارطلب خواند. گفتی است این دو غول فناوری ایالات متحده تا به امروز نیز درگیر این پرونده می‌باشند. اپیک گیمز به تازگی طی دادخواست جدیدی از دادگاه خواسته تا در “تلافی” اقدامات اخیر اپل مجوز بازگشت اپلیکیشن فورتنایت به اکوسیستم iOS را صادر کند.

به گزارش رویترز، اپیک گیمز اخیرا خواستار صدور دستورالعمل اجرایی مقدماتی به منظور بازگشت اپلیکیشن فورتنایت به فروشگاه اپ‌استور شده است. قاضی ایوان گونزالز راجرز پیشتر در اولین جلسه دادگاه اعلام کرده بود “ابزارهای توسعه Apple SDKs و Apple Xcode از درگیری حقوقی این دو غول فناوری در امان خواهند ماند و خبری از بازگشت فورتنایت به فروشگاه اپ‌استور نخواهد بود (حداقل تا پایان دادرسی علیه اپل).” با این حال به نظر می‌رسد اپیک همچنان سرسختانه به دنبال بازگرداندن فورتنایت به اکوسیستم iOS می‌باشد و حاضر نیست به راحتی در مقابل اپل تسلیم شود.

ایپک گیمز در رابطه با این پرونده می‌گوید در صورتی که اپلیکیشن بازی پرطرفدار فورتنایت طی روند رسیدگی به شکایت علیه اپل در فروشگاه اپ‌استور در دسترس کاربران قرار نداشته باشد،”این شرکت متحمل صدمات جبران‌ناپذیری خواهد شد.” توسعه‌دهنده فورتنایت همچنین بیان می‌کند در صورت وقوع این اتفاق “کفه ترازو خسارات نیز به سمت اپیک گیمز سنگینی می‌کند.” ساکنین کری همچنین در شکایت خود علیه اپل، کوپرتیونی‌ها را یک “انحصارطلب” معرفی کردند که “با جلوگیری از ورود رقبا” بازار خود را حفظ می‌کنند. اپیک گیمز همچنین اظهار داشت اقدامات اپل باید به عنوان “یک هشدار واضح” برای سایر توسعه‌دهندگان بازی به حساب آید:

این موضوع یک هشدار واضح برای هر توسعه‌دهنده دیگری که جرات به چالش کشیدن سیاست‌های انحصارطلبانه اپل را داشته باشد، محسوب می‌شود: قوانین ما را دنبال کنید، در غیر این صورت دسترسی شما را به یک میلیارد کاربر پلتفرم iOS را قطع خواهیم کرد – ما را به چالش نکشید، زیرا تجارت شما را نابود خواهیم کرد.

بیانیه اپیک گیمز در جلسه روز جمعه

اپیک گیمز به منظور دریافت مجوز موقت بازگشت بازی پرطرفدار فورتنایت به پلتفرم اپ‌استور، دادخواستی به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در کالیفرنیای شمالی ارسال کرده است. هدف نهایی اپیک بازگرداندن فورتنایت به اکوسیستم iOS  تا پایان روند رسیدگی به شکایت علیه کوپرتیونی‌ها می‌باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، ارزشمندترین شرکت جهان در یکی از بزرگترین جدال‌های حقوقی تاریخی خود متحمل یک شکست مفتضحانه خواهد شد که می‌تواند بر روابط این غول فناوری امریکایی با سایر توسعه‌دهندگان تاثیر مستقیم داشته باشد. اما چینن رویدادی بعید به نظر می‌رسد، زیرا قاضی ایوان گونزالز راجرز  در اولین جلسه دادگاه صراحتا اعلام کرده بود که به هیچ عنوان مجوز بازگشت این اپلیکیشن بازی پرطرفدار به بازارچه اپلیکیشن اپ‌استور را صادر نخواهد کرد. همچنین اپل نیز پیشتر در بیانیه‌ای اظهار کرده بود در صورتی که اپیک سیستم پرداخت درون برنامه‌ای مستقیم خود را از برنامه حذف کند با کمال میل مشتاق بازگشت فورتنایت به اکوسیستم iOS خواهد بود. اپیک از پذیرش این درخواست اپل امتناع ورزیده و اظهار کرده این اقدام به منزله تبانی با ساکنین کوپرتینو به منظور حفظ سیستم پرداخت درون برنامه‌ای انحصاری این شرکت در پلتفرم iOS می‌‌باشد.

همچنین بخوانید:

بیش از 121میلیون دلار برای تولید بازی Cyberpunk 2077 هزینه شد

اپل iPhone 12 Pro Max تنها از نسخه mmWave فناوری 5G پشتیبانی می‌کند

سامسونگ Galaxy Fit 2 با قابلیت شارژدهی تا سه هفته معرفی شد

منبع: 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا