ایسوس ROG Phone 3 ، یک گوشی هوشمند گیمنگ با نمایشگر 144 هرتز

ایسوس ROG Phone 3 ، یک گوشی هوشمند گیمنگ با نمایشگر 144 هرتز

ایسوس ROG Phone 3 دستگاهی است که به رایانه‌ها مخصوص بازی شباهت بیشتری دارد تا یک گوشی هوشمند. – تعداد زیادی لوازم جانبی نیز برای بازی‌ها گوناگون وجود دارد که تنها یک هدف دارند؛ اینکه همه چیز را تحت کنترل شما قرار دهند. این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.59 اینچ OLED که از استاندارد رنگی HDR و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه‌ای بهره می‌‌برد، استفاده می‌کند. ROG Phone 3 به پردازنده کوالکوم Snapdragon 865 Plus با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه همراه (5G) مجهز خواهد بود. شما می‌توانید این هیولا گیمینگ را با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 512 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی UFS 3.1 پیکربندی کنید. دو ویژگی ذکر شده، مرزها این صنعت را جابجا کرده‌اند، زیرا این نخستین‌بار است که چنین کانفیگی در یک گوشی هوشمند به چشم می‌خورد. ROG Phone 3 نیز مانند مدل سال گذشته از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد.

ROG Phone 3 به طور قطع از پس کارها روزمره مانند وبگردی، پیام دادن و برقراری تماس‌ها صوتی و … نیز به خوبی برخواهد آمد. اما جایی که این دستگاه تفاوت‌ها را رقم می‌زند (با توجه به مشخصات دیوانه‌کننده)، طراحی خاص و منحصر به فرد آن می‌باشد که فقط برای بازی کردن در نظر گرفته شده است. همچنان، یک درگاه USB-C در کنار این دستگاه تعبیه شده است که این موضوع سبب می‌شود هنگام بازی کردن در حالت افقی کابل شارژ هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نکند. از آنجایی که عمر باتری گوشی‌ها هوشمند هنگام بازی به شدت کاهش می‌یابد؛ این طراحی به خصوص بسیار کارآمد خواهد بود. این دستگاه همچنین با Google Stadia نیز سازگاری خواهد داشت.

ایسوس ادعا می‌کند که سنسورها اولتراسونیک (فراصوت) که در کناره‌ها ROG Phone 3 تعبیه شده‌اند و با نام AirTrigger شناخته می‌شوند، تجربه استفاده از یک کنترلر واقعی را منتقل می‌کنند. این شرکت همچنین امکان شخصی‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به طوری که آنها می‌توانند میزان حساسیت این سنسورها را نیز تنظیم کنند. ایسوس همچنین swipe gesture را برای هریک از کلیدها فعال کرده است که به عنوان فرمان ثانویه عمل می‌کند. همچنین امکان شبیه‌سازی dual-partition نیز در AirTrigger فراهم شده است. این فرمان‌ها لمسی به منظور ایجاد تجربه‌ای مشابه آنچه در هنگام استفاده از کلیدها فیزیکی L1 / L2 و R1 / R2 احساس می‌کنید، توسعه یافته‌اند. این قابلیت همچنین گزینه‌ای را برای ایجاد دستورهایی در خود بازی فراهم می‌کند. مانند تکان دادن دستگاه به منظور خشاب‌گذاری.

ایسوس ROG Phone 3 ، یک گوشی هوشمند گیمنگ با نمایشگر 144 هرتز
حرکات پشتیبانی شده توسط Air Trigger

طبق روال گذشته، ایسوس در کنار ROG Phone 3 مجموعه کاملی از لوازم جانبی را عرضه کرده است که می‌تواند حتی بیشتر از قدرت خود دستگاه در ایجاد تجربه‌‌‌ای خاص به شما کمک کند. ایسوس بزودی TwinView Dock 3 را روانه بازار می‌کند که یک صفحه نمایش اضافی را در اختیار شما می‌گذارد. به این ترتیب می‌‌توانید عملکردها چند وظیفه‌ای را تجربه کنید. همچنین یک Mobile Desktop Dock را نیز وجود خواهد داشت که از طریق آن می‌توانید ماوس، کیبورد و حتی یک نمایشگر را به گوشی هوشمند خود متصل کنید. متاسفانه ایسوس در قیمت‌گذاری این لوازم جانبی هیچ انعطافی از خود نشان نداده و مانند مدل سال گذشته آنها را با قیمت‌ها سرسام‌آور عرضه می‌کند. با این وجود اگر، به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید؛ می‌توانید در مورد خرید آنها فکر کنید.

ایسوس همچنین قصد دارد، اکسسوری‌ها بیشتری را تا اواخر سال 2020 روانه بازار کند تا بتواند مجموعه لوازم جانبی ROG Phone 3 را تکمیل‌تر کند. اما به نظر می‌رسد که این موارد در سایر زمینه‌ها مفیدتر خواهند بود. به عنوان مثال، ROG Strix XG16 یک نمایشگر قابل حمل گیمینگ با پنل IPS و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز می‌باشد یا ROG Cetra RGB که یک هدفون داخل گوش گیمنگ است که از قابلیت حذف نویز و درگاه USB-C بهره می‌برد. در آخر نیز نوبت به ROG Falchion می‌رسد که یک کیبورد مکانیکی بی‌سیم است که از پنل لمسی بهره می‌برد و قابلیت شخصی‌سازی شدن را دارا می‌باشد. ROG Phone 3 در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در بازارها ایالات متحده عرضه خواهد شد. متاسفانه ایسوس در مورد قیمت این دستگاه سخنی به میان نیاورده است. اما از آنجایی که مدل قبلی این سری با برچسب قیمت 899 دلار روانه بازار شده بود. انتظار می‌رود که ROG Phone 3 با قیمتی حدود 1000 دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد.

مشخصات کلی ROG Phone 3

  • ابعاد:
  • 171x78x9.9 میلی‌متر، وزن 240 گرم
  • صفحه نمایش:
    6.59 اینچ AMOLED، وضوح تصویر 1080×2340، نسبت تصویر 19.5:9
  • دوربین پشت:
    سنسور واید 64 مگاپیکسلی، f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی‌متر (واید)
    سنسور اولتراواید 13 مگاپیکسلی (زاویه دید 125 درحه)،‌ f/2.4، فاصله کانونی 11 میلی‌متر (اولتراواید)
    سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی، f/2.0
  • دوربین جلو:
    سنسور واید 24 مگاپیکسلی،  f/2.0، فاصله کانونی 27 میلی‌متر (واید)
  • پردازنده:
    کوالکوم +Snapdragon 865
  • رم:
    8 یا 16 گیگابایت
  • فضا ذخیره‌سازی:
    128 – 512 گیگابایت
  • باتری:
    6000 میلی آمپر ساعت 

همچنین بخوانید:

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس

وان پلاس Nord ، یک گوشی میان‌رده‌ با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه

نوبیا Red Magic 5S در تاریخ 7 مرداد عرضه خواهد شد

منبع: theverge , gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا