اینستاگرام

اینستاگرام اکنون به شما اجازه می‌دهد استوری‌های خود را کپشن کنید

اینستاگرام قصد دارد استیکرهایی را که به صورت خودکار گفتار را در ویدیوها رونویسی می‌کنند، در کپشن استوری‌ها قرار دهد. در گام نخست این استیکرها تنها در “کشور انگلیس و انگلیسی‌زبان” در دسترس خواهد بود. اما سرانجام در سایر زبان‌ها و کشورها نیز منتشر خواهد شد. این غول شبکه‌های اجتماعی همچنین اظهار کرد بزودی آزمایش‌های کپشن خودکار در Reels را نیز آغاز می‌کند.

کپشن‌ها در حال حاضر در IGTV و اپلیکیشن Threads در دسترس کاربران قرار دارند و اینستاگرام می‌گوید این قابلیت جذاب بزودی به استوری‌ها و Reels نیر به دلیل کارایی بیشتر افزوده خواهد شد. این ویژگی بدون شک مورد استقبال افراد ناشنوانا یا کم‌شنوا، کسانی که اصالتاً انگلیسی‌زبان نیستند و کاربرانی که تنها ویدیوها را بدون صدا تماشا می‌کنند، قرار خواهد گرفت. همانند سایر گزینه‌های نوشتاری در استوری‌ها، کاربران می‌توانند سبک و رنگ کپشن را پس از ایجاد شخصی‌سازی کنند. افراد همچنین می‌توانند کلمات منفرد را در کپشن‌ها به منظور تصحیح املا، علائم نگارشی یا کلماتی که به صورت دقیق رونویسی نشده‌اند، ویرایش کنند. این قابلیت از آجایی که کپشن‌های خودکار به ندرت از دقت کاملی برخوردار هستند، بسیار حائز اهمیت است. به ویژه برای افرادی که دارای لهجه یا گفتار غیر معمول هستند. در حال حاضر گزینه‌ای برای برجسته‌سازی متن به منظور کنتراست بصری بهتر در نظر گرفته نشده است. هرچند به منظور سهولت دیدن آنها می‌توانید از ابزار طراحی یا استیکرهایی که در پشت کپشن وجود دارند، استفاده کنید.

علاوه بر اینستاگرام، سایر سرویس‌ها نیز به تازگی اقدام به افزودن یا بهبود قابلیت کپشن‌های خودکار خود کرده‌اند. اپلیکشن‌هایی نظیر Zoom، Google Meet و Microsoft Teams همگی ویژگی کپشن‌های خودکار را برای تماس‌های ویدیویی ارائه می‌هند. گوگل حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و در ماه اسفندماه (مارس) قابلیت کپشن زنده (Live Caption) را در مرورگر کروم خود گسترش داد. تیک‌تاک نیز از ماه گذشته کپشن‌ها خودکار را به دو زبان انگلیسی و ژاپنی راه‌اندازی کرده است. توئیتر نیز روز دوشنبه اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای بهبود عنوان‌هایی است که Spaces ارائه می‌دهد.

اینستاگرام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا