اینستاگرام بخش جدیدی با عنوان "پست‌های پیشنهادی" را به پلتفرم خود افزود

اینستاگرام بخش جدیدی با عنوان “پست‌های پیشنهادی” را به پلتفرم خود افزود

اینستاگرام در روز چهارشنبه با راه‌اندازی بخش “پست‌های پیشنهادی”، فید اصلی خود را گسترش داد. به این ترتیب در انتها فید شما پست‌هایی از کاربرانی که آنها را دنبال نمی‌کنید برای شما به نمایش درخواهد آمد. بنابراین شما می‌توانید در بین گزینه‌های پیشنهادی اینستاگرام پیمایش کنید و هرکدام از این صفحه‌ها را که دوست داشتید، دنبال کنید. گفتنی است تا پیش از این در صفحه اصلی این شبکه اجتماعی تنها پست‌های برگزیده‌‌ و دنبال‌‌کنندگان کاربران ارائه می‌شد.

اینستاگرام طی دو سال گذشته هنگامی که کاربران به پایان فید اصلی خود می‌رسند، پیامی با مضمون “شما تمام پست‌هایی را که دنبال‌کنندگانتان طی دو روز گذشته به اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده کرده‌اید” روی این صفحه به نمایش در‌می‌آورد. البته با وجود “پست‌های پیشنهادی” همچنان این پیغام برای کاربران به نمایش در خواهد آمد، اما از حالا افراد می‌توانند پس از دیدن پیام مذکور نیز به اسکرول کردن به سمت پایین برای مشاهده پست‌‌ها ادامه دهند، با این تفاوت که بجای محتوای دنبال‌کنندگان خود، با پست‌های پیشنهادی اینستاگرام مواجه خواهند شد. همچنین در فید اصلی گزینه‌ای برای مشاهده پست‌های قدیمی دنبال‌کنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

محتوایی که در”پست‌های پیشنهادی” به نمایش درمی‌آیند با پست‌هایی که در بخش اکسپلور با آن مواجه می‌شوید، متفاوت است. پست‌های پیشنهادی با مطالبی که افراد قبلا آنها را دنبال یا پسند کرده‌اند، مرتبط می‌باشد. این در حالی است که اکسپور تلاش می‌کند کاربران را به سمت محتواهای نزدیک به موضوع سوق دهد. جولیان گوتمن، مدیر بخش محصول در صفحه اصلی اینستاگرام می‌گوید به طور معمول در فید اصلی حساب اینستاگرام خود با پست‌هایی در مورد فضا مواجه شده و با آنها به تعامل می‌پردازد. بدین ترتیب گوتمن ممکن است در پست‌های پیشنهادی خود با تصویری در مورد فضا از شخصی که دنبال نمی‌کند، مواجه شود. از طرفی بخش اکسپلور نیز مطالب گسترده‌تری در مورد علم فیزیک در اختیار او قرار می‌دهد.

گوتمن از اظهار نظر در مورد اینکه مردم به طور متوسط چندبار به انتهای فید اصلی خود می‌رسد، خودداری کرد. بر اساس گفته‌های این مقام ارشد اینستاگرام، پست‌های پیشنهادی شامل تبلیغات نیز خواهند بود و در حال حاضر تنها تصاویر و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده به صورت grid در این بخش به نمایش درمی‌آیند. بنابراین فعلا امکان مشاهده محتوای IGTV یل Reels در “پست‌های پیشنهادی” وجود نخواهد داشت.

حرکت اخیر اینستاگرام تا حدود زیادی با طرز فکر پیشین این غول شبکه‌های اجتماعی هم‌خوانی ندارد. زمانی که اینستاگرام اعلان پایان پست‌های فید اصلی را راه‌اندازی کرد؛ موسس و مدیرعامل پیشین این پلتفرم، کوین سیستروم، این اقدام را به عنوان یک تصمیم در جهت سلامت روان کاربران نامید. او در آن زمان اظهار داشت:”ما در حال کار روی ابزارهایی هستیم که به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند تا در مورد زمان سپری شده خود در این پلتفرم اطلاعات بیشتری کسب کنند.” او همچنین افزود:”تک‌تک لحظاتی که افراد در اینستاگرام صرف می‌کنند باید مفید و به اختیار آنها باشد.” اما پست‌های پیشنهادی به راحتی می‌تواند کاربران را برای مدت طولانی‌تری در این پلتفرم نگه دارد. این اقدام نشان می‌دهد که سیاست‌های اینستاگرام در قبال کاربران خود چرخش 180 درجه‌ای را تجربه کرده و این یعنی مدیران اینستاگرام می‌خواهد افراد مدت زمان بیشتری را در این شبکه اجتماعی سپری کنند، خواه این زمان مفید یا به اختیار آنها باشد یا خیر. گوتمن نیز به صراحت اعلام کرده است که قابلیت مورد بحث به گونه‌ای طراحی شده که کاربران را به گوشی‌های هوشمند خود می‌چسباند.

چند سال است که کاربران فید اصلی اینستاگرام را به عنوان مکانی برای دنبال کردن محتوای مورد علاقه خود درنظر گرفته‌اند. به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا از طریق یادگیری ماشین پست‌های مرتبط‌تر و بهتری را در اختیار شما قرار دهیم و این موضوع سبب شخصی‌تر شدن صفحه اصلی حساب کاربری شما خواهد شد. ما می‌خواهیم مشاهده محتوای مرتبط را برای مردم آسان‌تر کنیم. این موضوع انگیزه ما برای انجام این حرکت بوده است. اینستاگرام می‌خواهد دسترسی کاربران به محتوای مورد علاقه‌یشان تا حد امکان ساده باشد تا مردم بتوانند هرچه بیشتر به دنبال علایق خود بروند.

جولیان گوتمن، مدیر بخش محصول در صفحه اصلی اینستاگرام،

همچنین به نظر می‌رسد که اینستاگرام در ایجاد قابلیت “پست‌های پیشنهادی” تا حدودی از تیک‌تاک الهام گرفته است تا از این طریق کاربران خود را در اقیانوسی از محتوای مورد پسندشان در فید اصلی غرق کند. این موضوع بخشی از چیزی است که سبب موفقیت اپلیکیشن‌ها می‌شود. همچنین قابلیت مورد بحث فضای تبلیغاتی بیشتری را نیز در اختیار اینستاگرام قرار می‌دهد که به افزایش درآمدهای این پلتفرم کمک شایانی می‌کند. این یک ویژگی ارزشمند برای غول شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید، حتی اگر این موضوع سبب افزایش قابل توجه مدت زمان سپری شده توسط کاربران در این پلتفرم باشد. همچنین اینستاگرام به تازگی قابلیت Reels را نیز به خود افزوه است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه بسازند و آنرا با موسیقی‌های مورد علاقه‌شان تنظیم کنند. همچنین امکان اشتراک‌گذاری این ویدیوها با دوستان و دنبال‌کنندگان نیز فراهم شده است. گفتنی است، تیک‌تاک نخستین‌ شبکه اجتماعی بود که از این ویژگی در پلتفرم خود بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:

اپل تاکنون 2 تریلیون دلار در بازار سرمایه‌گذاری کرده است

ظاهراً سامسونگ روی اولین گوشی تاشو ارزان قیمت کار می‌کند

هنوز می‌توانید اپلیکیشن فورتنایت را در سیستم عامل iOS نصب کنید

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا