اینستاگرام برای تأیید هویت کاربران از ویدیوهای سلفی استفاده می‌کند

اینستاگرام برای تأیید هویت کاربران از ویدیوهای سلفی استفاده می‌کند

اینستاگرام در نظر دار با تأیید هویت کاربران از طریق ویدیوهای سلفی سرانجام به معضل حساب‌های کاربری جعلی و اسپم پایان دهد.

پروفایل‌های جعلی و حساب‌های کاربری اسپم همواره به عنوان یکی از آزاردهنده‌ترین معضل شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به حساب می‌آمدند. خوشبختانه اینستاگرام در اقدامی جدید به منظور جلوگیری از ایجاد چنین پروفایل‌هایی در پلتفرم خود از کاربران می‌خواهد برای تأیید حساب کاربری‌شان یک ویدیوی سلفی از خود بگیرند. مت ناوارا، مشاور شبکه‌های اجتماعی، که قابلیت مورد بحث را کشف کرده ادعا می‌کند اینستاگرام در حال حاضر از ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت کاربرانش استفاده می‌کند. متا، شرکت مادر اینستاگرام (فیسبوک سابق)،‌ بیان می‌کند تصاویر سلفی گرفته شده توسط کاربران تحت هیچ عنوان در این پلتفرم قابل مشاهده نبوده و در مدت زمان 30 روز از سرورهای شرکت حذف می‌شوند. این شرکت همچنین اظهار داشت از داده‌های بیومتریک جمع‌آوری شده برای توسعه فناوری تشخیص چهره خود نیز بهره نمی‌برد. به طور کلی، اینستاگرام از کاربران جدید درخواست می‌کند یک ویدیو سلفی کوتاه از خود بگیرند، سپس آنرا با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی شرکت مورد بازبینی قرار داده تا از اینکه شما یک کاربر واقعی هستید، اطمینان حاصل کند.

اینستاگرام در حال حاضر از ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت کاربران استفاده می‌کند.
متا ادعا می‌کند داده‌های بیومتریک کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند.

Matt Navarra (@MattNavarra) November 15, 2021

قابلیت تأیید هویت کاربران از طریق ویدیوهایی سلفی از جمله ویژگی‌های است که اینستاگرام از مدت‌ها پیش کار روی آنرا آغاز کرده است. این شرکت قابیت مورد بحث را اولین‌بار در آگوست (مردادماه) سال گذشته مورد آزمایش قرار داد، اما بروز ایرادات فنی ادامه کار را با مشکل مواجه شد. اما اینطور به نظر می‌رسد این غول شبکه‌های اجتماعی سرانجام توانسته مشکل را مرتفع کرده و قابلیت جدید تأیید هویت را به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر اینطور به نظر می‌رسد کاربران برای ایجاد حساب کاربری جدید در اینستاگرام به ثبت ویدیو سلفی نیاز دارند. اما هنوز برای کاربران فعلی چینن درخواستی ظاهر نشده است. در نظر داشته باشید اپلیکیشن‌هایی نظیر Tinder و Bumble از مدت‌ها پیش به منظور تأیید هویت کاربرانشان از تصاویر گرفته از جهات مختلف چهره استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد اینستاگرام با درخواست ویدیو سلفی به منظور تأیید هویت کاربران گام مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد پروفایل‌های جعلی و حساب‌های کاربری اسپم که به یکی از معضل‌های اساسی این شبکه اجتماعی تبدیل شده برداشته است.

اینستاگرام برای تأیید هویت کاربران از ویدیوهای سلفی استفاده می‌کند

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا