اینستاگرام تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی REELS ، کاربران از تیک‌تاک دور نگه دارد

اینستاگرام تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی REELS ، کاربران را از تیک‌تاک دور نگه دارد

با نامشخص شدن آینده تیک‌تاک، اینستاگرام برنامه‌ریزی کرده است تا با معرفی یک رقیب مستقیم برای این پلتفرم، Reels، نظر برخی از بلاگر را به سمت خود جلب کند. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن تاکنون در بیش از 50 کشور از جمله ایالات متحده، انگلیس، ژاپن، استرالیا و در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در درسترس کاربران قرار دارد. Reels همانند تیک‌تاک به کاربران اجازه می‌دهد که از خود ویدیوها کوتاه ضبط کرده و آنرا با موسیقی دلخواهشان تنظیم کنند. همچنین امکان اشتراک گذاری این ویدیوها با دوستان و دنبال‌کنندگان شما نیز فراهم است و سایر افراد نیز می‌توانند از طریق گشت و گذار در اپلیکیشن به ویدیوهایی که در این پلیتفرم به اشتراک گذاشته شده، دسترسی داشته باشند.

این یک فرصت جدید برای اینستاگرام است تا از این طریق مدت زمانی را که کاربران در این اپلیکیشن سپری می‌کنند را افزایش دهد و خود را به عنوان یک پلتفرم سرگرمی ویدیویی مطرح کند. Reels به افراد اجازه می‌دهد که ویدیوهای 15 ثانیه‌ای از خود ضبط کنند سپس موسیقی محبوب خود را روی آن قرار دهند. همچنین برای این منظور از فیلترها و افکت‌هایی که بصورت پیش‌فرض در این اپلیکیشن پیش‌بینی شده است نیز می‌توانید استفاده کنید. بلاگرهایی که تصمیم دارند از اپلیکیشن Reels انیستاگرام به منظور جذب مخاطب استفاده کنند نیز باید بدانند که اینستاگرام صفحه Explore خود را مجددا بازسازی کرده است تا در بالای صفحه یک بخش خاص برای وارد کردن محتوا وجود داشته باشد که مردم بتوانند به صورت عمودی در آن حرکت کنند، مشابه بخش For You Page در اپلیکیشن تیک‌تاک.

همچنین هر دو گزینه شخصی و عمومی نیز برای حساب کاربری شما در دسترس قرار دارند. اگر گزینه عمومی را انتخاب کنید، الگوریتم Reels محتوا شما را به طور گسترده در اختیار سایر کاربران قرار می‌دهد. اما اگر می‌خواهید ویدیوها خود را فقط با دوستانتان به اشتراک بگذارید کافی است گزینه شخصی را انتخاب کنید، در این صورت ویودیوها شما تنها در Feed و Stories دوستانتان نمایش داده می‌شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قابیلت Reels به طور کامل در اینستاگرام تعبیه شده و یک اپلیکیشن مجزا به حساب نمی‌آید.

اینستاگرام تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی REELS ، کاربران از تیک‌تاک دور نگه دارد

راه‌اندازی Reels در حالی صورت می‌گیرد که تیک‌تاک با یک تحریم احتمالی از سوی دونالد ترامپ در خاک ایالات متحده یا واگذاری حقوق مالکیت خود در امریکا به مایکروسافت روبرو است. بایت‌دنس، کمپانی مادر تیک‌تاک، در روز یکشنبه اعلام کرده بود که فیسبوک یکی از مشکلاتی است که بر سر راه آنها قرار دارد و اظهار داشت که این شرکت با راه‌اندازی اینستاگرام Reels قوانین حقوق مالکیت معنوی را زیر پا گذاشته است. رابی استین، مدیر محصول اینستاگرام، نیز در پاسخ گفت که تیک‌تاک سبب محبوبیت قالب ویدیوها کوتاه شده است و این دو محصول کاملا متفاوت هستند. استین در مصاحبه با رسانه ورج افزود:”من فکر می‌کنم که تیک‌تاک باعث شد که این قالب از ویدیوها با اقبال بسیاری روبرو شوند و به دلیل انجام این کار شایسته پاداش‌اند. اما در آخر این دو محصول کاملا شبیه به یکدیگر نیستند.”

این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی برای اینستاگرام روی می‌دهد. در سال 2016 نیز زمانی که این شرکت از قابلیت Stories رونمایی کرد به تقلید از پلتفرم اسنپ‌چت متهم شد. استین گفت که تیم او در زمان راه‌اندازی Stories نیز با چنین بازخوردهایی روبرو شده بود. اما ویژگی Stories در بین کابران خیلی زود محبوب شد و اسنپ‌چت را پشت سر گذاشت. بنابراین می‌‌توان آن را یک محصول کاملا موفق در نظر گرفت. این تاریخچه یکی از مهم‌ترین دلایلی است که تیم اینستاگرام فکر می‌کند در رابطه با راه‌اندازی Reels با نقض قانون مالکیت معنوی روبرو نخواهند بود. به بیان ساده، تیک‌تاک این کار را برای اولین‌بار انجام داد اما شاید اینستاگرام بتواند آنرا بهتر انجام دهد.

بحشی از این استراتژی بر چیزی تمرکز می‌کند که استین معتقد است که اینستاگرام به بهترین شکل انجام می‌دهد، یعنی ایجاد یک فناوری آسان برای کسانی که می‌خواهند ویدیو بسازند. زمانی که اینستاگرام را اجرا می‌کنید تا از قابلیت Reel استفاده کنید، به قسمت جدیدی از دوربین دسترسی خواهند داشت که مجموعه‌ای از ابزارها در آن بکار گرفته شده است. با ویژگی Reel می‌توانید یک ویدیو یا محموعه‌ای از ویدیوها ضبط کنید یا از طریق گالری، عکس‌ها و فیلم‌ها خود را در این پلتفرم بارگذاری کنید. ویژگی‌هایی که در بخش دوربین Reel در اختیار شما قرار می‌گیرد مشابه تیک‌تاک بوده و شامل آشفته کردن سرعت، اعمال جلوه‌ها ویژه، تنظیم تایمر و افزودن صدا می‌باشد.

به نقل از استین، تیم محصول اینستاگرام دوربین این پلتفرم را در چند قالب اصلی قرار می‌دهد. قابلیت Stories بیشتر به عنوان یک ویژگی اجتماعی توسعه یافته است. – قطعه‌ها بسیار کوتاهی که افراد می‌خواهند با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. اما Reel برای سرگرمی طراحی شده است، حوزه‌ای که اینستاگرام می‌خواهد تمرکز ویژه‌ای روی آن انجام دهد و بخشی از این کار شامل طراحی مجدد صفحه Explore می‌شود. استین اظهار داشت که بیش از 50 درصد از مردم در ماه از صفحه Explore اینستاگرام استفاده می‌کنند و حالا یک بخش اختصاصی برای Reel نیز وجود خواهد داشت. در واقع این قابلیت معادل بخش “For You Page” در تیک‌تاک خواهد بود و به عنوان مکانی برای بلاگرها محسوب می‌شود تا ویدیوها خود را وایران کنند و به جذب دنبال‌کننده بیشتر بپردازند.

اینستاگرام تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی REELS ، کاربران از تیک‌تاک دور نگه دارد

استین توضیح داد:”ما با سرگرمی بزرگ خواهیم شد و [صفحه Explore] مکانی دائمی برای شما خواهد بود تا در آن لاغر شوید، استراحت کنید و الهام بگیرید. ما امیدواریم تا با افزودن این قالب فصل جدیدی در بخش سرگرمی اینستاگرام آغاز شود.” مدیر محصول اینستاگرام همچنین بیان کرد که بزرگترین وجه تمایز Reels با تیک‌تاک ارتباط آن با اکوسیستم گسترده اینستاگرام خواهد بود. کاربران در اینستاگرام می‌توانند Reels را به طور مستقیم برای دوستان خود ارسال کنند و از فیلترها AR و ابزارها ویژه این پلتفرم نیز بهره ببرند. – هرکاری که مردم بخواهند انجام دهند، بخشی از یک شبکه خواهد بود. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اینستاگرام و تیک‌تاک بیشتر از اپلیکیشن‌هایی برای دوربین هستند. آنها را می‌توان به عنوان جوامعی برای بلاگرها دائمی و در حال رشد در نظر گرفت. استین اظهار داشت که هدف این شرکت پشتیبانی از تمام اکوسیستم بلاگرها می‌باشد. از جمله دادن توانایی شمارش تعداد بازدیدها به بلاگرها و افزودن ابزارها جدید به منظور ساخت ویدیوهاشان. البته اینستاگرام همانند تیک‌تاک به برترین بلاگرها خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

همچنین بخوانید:

پرچمدار جدید سامسونگ معرفی شد، با سری Galaxy Note 20 آشنا شوید

گرگ جاسویک به عنوان مدیر بخش بازاریابی اپل انتخاب شد

سرویس xCloud مایکروسافت از 25 شهریور در دسترس اندرویدی‌ها خواهد بود

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا