اینستاگرام دو قابلیت را برای مقابله با اخبار جعلی و سخنان ناپسند ایجاد می‌کند

اینستاگرام دو قابلیت را برای مقابله با اخبار جعلی و سخنان ناپسند ایجاد می‌کند

اینستاگرام ابزارهای جدیدی را برای مبارزه با اطلاعات نادرست، اخبار جعلی و سخنان ناپسند بر روی پلتفرم خود قرار می‌دهد.

در دو بیانیه منتشر شده در تاریخ 16 دسامبر، اینستاگرام فاش کرد که برنامه “بررسی واقعیت” آن در سطح جهان به مرحله اجرا در خواهد آمد تا به سازمان‌های بررسی کننده حقایق در سراسر جهان اجازه دهد تا اطلاعات را در اینستاگرام ارزیابی کنند. همانطور که اینستاگرام اعلام می کند:

“هنگامی که محتوا توسط برنامه “بررسی واقعیت” به عنوان نادرست یا جزئی نادرست ارزیابی شده باشد، توزیع محتوا را از طریق حذف آن از صفحات کاوش و هشتگ کاهش می دهیم. علاوه بر این، محتوا برچسب خورده خواهد شد تا مردم بهتر بتوانند بهتر تصمیم بگیرند که چه چیزی را بخوانند، به چه چیزی اعتماد کنند و چه چیزی را به اشتراک بگذارند. وقتی این برچسب‌ها اعمال می‌شوند، آن‌ها برای همه افرادی که این محتوا را در فید، پروفایل، استوری‌ها و دایرکت‌ها مشاهده می‌کنند نمایان می‌شود.”

اینستاگرام همچنین از فناوری “مطابقت تصویر” برای یافتن محتوای به اشتراک گذاشته شده استفاده می کند، تا پس از شناسایی، از گسترش اطلاعات نادرست جلوگیری کند.

این پلتفرم همچنین بین فیسبوک و اینستاگرام نیز کار خواهد کرد، بنابراین هر محتوایی که در یکی از آن‌ها برچسب گذاری شده باشد به طور خودکار در طرف دیگر نیز برچسب گذاری خواهد شد.

اگر تکه‌ای از محتوا دارای برچسب باشد، یک پیوند امکان رتبه‌بندی منابع معتبر و اطلاعات صحیح موضوع را توسط برنامه “بررسی واقعیت” فراهم می‌کند.

فیلتر سخنان ناپسند اینستاگرام

همچنین اینستاگرام فیلتر جدید سخنان ناپسند خود را ایجاد کرده است. با توجه به این موضوع که قلدری حتی در فضای آنلاین هم وجود دارد، یک قابلیت جدید در اینستاگرام، اکنون به مردم قبل از ارسال محتوا اطلاع می دهد که شرح تصاویر و ویدیوهایشان ممکن است توهین آمیز به نظر برسد، بنابراین آن‌ها می‌توانند تجدید نظر کنند.

 اینستاگرام اعلام کرده است که AI (هوش مصنوعی) را که قرار است قلدری را مشخص کند، قبلا مورد آزمایش قرار داده است. این ویژگی قبلاً بر روی کامنت هایی که ممکن است با نتایج “امیدوار کننده” توهین آمیز قلمداد شود، آزمایش شده است.

امروز، هنگامی که شخصی محتوایی را برای یک پست می‌نویسد و AI (هوش مصنوعی) محتوا را توهین آمیز شناسایی می‌کند، شخص فوراً پیامی را دریافت می‌کند که به او اطلاع می‌دهید که محتوا او مشابه آنچه برای زورگویی گزارش شده می‌باشد. البته شخص می‌تواند فرصت ویرایش محتوا خود را قبل از ارسال داشته باشد.

ویژگی ضد زورگویی در ابتدا در کشورهای منتخب و در ماه‌ها آینده در تمام کشورها عرضه خواهد شد.

منبع: androidcentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا