اینستاگرام دکمه آزار‌دهنده IGTV را رها می‌کند

اینستاگرام دکمه آزار‌دهنده IGTV را رها می‌کند

سخنگوی اینستاگرام به TechCrunch گفت:
” بیشتر افراد از طریق پیش نمایش در صفحه اصلی، کانال IGTV در اکسپلور، سازندگان پروفایل و برنامه‌ها مستقل محتوا IGTV را پیدا می‌کنند. همچنین افراد کمی بر روی نماد آن در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی در برنامه اینستاگرام کلیک می کنند.”

دکمه میانبر قبلاً در سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه ، در کنار نماد پیام مستقیم یافت می شود. تصویر توسط Jon Porter / The Verge

IGTV ، یک سرویس متمایز و مستقل

به گزارش TechCrunch ، اینستاگرام دکمه میانبر IGTV را از گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه متعلق به فیسبوک را حذف می‌کند.
IGTV، سرویس ویدیویی با فرم طولانی اینستاگرام است که در ابتدا به عنوان رقیب YouTube شناخته می‌شد، اولین بار در ژوئن سال 2018 معرفی شد.
اینستاگرام اعلام کرده است، به دلیل اینکه تعداد کمی از مردم در حال بهره‌برداری از دکمه میانبر آن بودند، تصمیم به حذف این میانبر گرفته است.

این یک تغییر جزئی، اما کارآمد در رابط کاربری اینستاگرام است زیرا این نکته‌ای است که کمتر به آن توجه می‌کنید.
این بدان معناست که کاربران برای یافتن محتوای IGTV اکنون باید عمیق تر وارد برنامه شوند.
البته می‌توانید برنامه آن را مستقل را نیز بارگیری کنید،
اما آمارها حاکی از آن است که نسبت کمی از کاربران میلیاردی اینستاگرام، در مقایسه با میلیون ها نفر که برنامه ویدیویی رقیب TikTok را بارگیری کرده‌اند، این کار را انجام داده‌اند.

این اقدام آخرین علامتی است که نشان می‌دهد، اینستاگرام IGTV را به عنوان یک سرویس متمایز و مستقل در نظر گرفته‌است.
هفته گذشته، AdWeek گزارش داد که کاربران هم اکنون می‌توانند فیلم‌ها IGTV را با استفاده از همان رابط آپلود ویدیویی که برای خوراک اصلی خود استفاده می کنند، ارسال کنند.

طبق گزارش‌ها، اینستاگرام از زمان عرضه تا کنون تلاش کرده تا سازندگان و کاربران را به سمت IGTV جذب کند.
این سرویس همان تبلیغات YouTube را به عنوان فرصت اشتراکی ارائه نمی‌دهد و سازندگان پیش از این گفته‌اند که برند‌ها همانند مطالب پشتیبانی شده IGTV را برای پست‌های اصلی اینستاگرام خود ارائه نمی‌دهند.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا