قابلیت وقفه کوتاه اینستاگرام

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت «وقفه کوتاه» می‌باشد

اینستاگرام احتمالاً قابلیت «وقفه کوتاه» (Take a Break) را در آذرماه (دسامبر) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام،‌ روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد این شرکت در حال آزمایش قابلیت مورد انتظار «وقفه کوتاه» می‌باشد تا به کاربران یادآوری کند که زمان طولانی‌ای را در این پلتفرم گذرانده‌اند. موسری در ویدوئی که در توییتر به اشتراک گذاشت می‌گوید:”[این قابلیت] کاری را که شما فکر می‌کنید، انجام می‌دهد. اگر وارد این قابلیت شوید، پس از گذراندن مدت زمان مشخصی (10، 20 یا 30 دقیقه) شما را به یک وقفه کوتاه تشویق می‌کند. مدیرعامل اینستاگرام افزود:”[وقفه کوتاه] بخشی از تلاش‌های گسترده‌ای است که امکان مدیریت بیشتر افراد بر تجربه‌شان از اینستاگرام را فراهم می‌کند. سرانجام، زمانی که صحبت از چگونگی استفاده از اپلیکیشن به میان می‌آید، شما می‌دانید چه چیزی برای شما بهتر است و ما می‌خواهیم مطمئن باشیم ابزار‌هایی را که برای ایجاد تجربه‌ شخصی‌تان از اینستاگرام بدان نیاز دارید، در اخیتارتان قرار می‌گیرد.”

قابلیت استراحت کوتاه اینستاگرام

آزمایش قابلیت «وقفه کوتاه» در بحبوحه بررسی‌های شدید اینستاگرام و شرکت مادر آن متا (فیسبوک سابق) پس از شهادت فرانسیس هاوگن در مقابل کنگره در مورد تحقیقات درون سازمانی که نشان می‌دهد کاین شبکه اجتماعی می‌تواند تأثیرات مخربی بر سلامت روان جوانان داشته باشد، انجام شده است. نوجوانان به محققان شرکت گفته‌اند احساس «اعتیاد» به اینستاگرام می‌کنند، اما هیچگونه خودکنترلی به منظور کاهش استفاده‌ از آن ندارند، حتی زمانی که ترجیح می‌دهند برای مدت زمان کوتاهی وارد اپلیکیشن نشوند. نیک کلگ، معاون امور بین‌المللی متا، ماه گذشته در مصاحبه با شبکه CNN عنوان کرد این شرکت در حال توسعه قابلیت «وقفه کوتاه» و دیگر ویژگی‌هایی مشابه برای نوجوانان می‌باشد. کلگ اظهار داشت:”زمانی که الگورتیم متوجه می‌شود یک نوجوان متحوایی را بارها و بارها می‌بیند و این محتوا ممکن است برایش مناسب نباشد، توجه او را به تماشای محتوایی دیگر جلب می‌کند.”

سخنگوی متا نیز تأکید کرد که قابلیت «وقفه کوتاه» به صورت پیش‌فرض فعال نبوده و کاربران به منظور استفاده از این قابلیت بایستی آنرا انتخاب کنند، هرچند اعلانی برای نوجوان با مظمون فعالسازی این قابلیت ارسال می‌شود. ویدیو به اشتراک گذاشته شده در توییتر آدام موسری نشان می‌دهد درخواست فعالسازی قابلیت «وقفه کوتاه» در فید اصلی به نمایش گذاشته می‌شود، اما تمام صفحه اصلی را دربرنمی‌گیرد. بنابراین به راحتی می‌تواند آنرا نادیده بگیرید. اگر گزینه فعالسازی را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود مدت زمانی را که می‌خواهید پیش از دریافت اعلان در اپلکیشن بگذرانید، مشخص کنید. پس از مدت زمان مشخص شده اعلان با فهرستی از پیشنهادها شامل چند نفس عمیق بکشید، افکار خود را یادداشت کنید، به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید و یکی از کارهای روزانه‌تان را انجام دهید برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. موسری همچنین بیان می‌کند اینستاگرام به منظور نکات ارائه شده توسط قابلیت «وقفه کوتاه» با کارشناسان شخص ثالث همکاری می‌کند. اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، ممکن است اینستاگرام ماه آینده قابلیت مورد بحث را به صورت سراسری در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا