اینستاگرام

اینستاگرام امکان محدودسازی دایرکت‌ها و نظرات افراد ناشناس را فراهم می‌کند

اینستاگرام تابستان امسال و پس از اینکه ستارگان سیاهپوست فوتبال انگلیس درپی شکست تیمشان در فینال مسابقات یورو 2020 با انبوهی از پیام‌های نژادپرستانه مواجه شده بودند، باری دیگر خبرساز شد. حال این شرکت با معرفی سه قابلیت ایمنی جدید، در جهت جلوگیری از تکرار برخی از این رفتارها گام برداشته و می‌خواهد قابلیت‌هایی به منظور محدودسازی دایرکت‌ها و نظرات افراد ناشناس در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی از این قابلیت‌ها “limits” می‌باشد که پس از فعالسازی امکان ارسال دایرکت و نظر را برای افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند یا به‌تازگی شما را دنبال کرده‌اند، سلب می‌کند. در حال حاضر این ویژگی برای تمامی کاربران سراسر جهان در دسترس است و اینستاگرام بیان می‌کند که قابلیت مذکور احتمالاً برای کسب‌وکارها و سازندگانی که انتظار پاسخ‌های متفاوتی را دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. هرچند امکان غیرفعالسازی دایرکت‌ها و نظرات نیز از طریق قابلیت limits فراهم شده است. اما اینستاگرام بیان می‌کند این راهکار برای افرادی است که همچنان می‌خواهند امکان برقراری ارتباط مثبت با جامعه خود را داشته باشند. این شرکت همچنین تأکید کرد “درحال بررسی راهکارهایی”‌ است تا به طور پیشگیرانه و هنگام تشخیص جهش فعالیت‌ها این ویژگی را به طور خودکار به افراد پیشنهاد دهد.

اینستاگرام همچنین در حال توسعه قابلیت “کلمات پنهان” که در ماه آوریل (فروردین‌ماه – اردیبهشت‌ماه) راه‌اندازی شد،‌ می‌باشد که به طور خودکار کلمات، عبارات و ایموجی‌های توهین‌آمیز را فیلترسازی کرده و آنها را به یک پوشه مخفی منتقل می‌کند. ویژگی مورد بحث در حال حاضر دارای لیست گسترده‌تری از کلمات، ایموجی‌ها و هشتک‌هایی که به طور بالقوه توهین‌آمیز تلقی می‌شوند، می‌باشد. در نهایت نیز اپلیکیشن اینستاگرام به افرادی که سعی در ارسال نظرات توهین‌آمیز دارند، هشدارهای شدیدتری ارسال می‌کند – ناگفته‌نماند این پیام‌ها در گذشته نیز وجود داشت، اما تنها در صورتی ارسال چند باره پیام‌های توهین‌آمیز ظاهر می‌شد.

اینستاگرام در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید:

ما امیدواریم ویژگی‌های جدید از افراد در برابر محتوای توهین‌آمیز محافظت کند، چه نژادپرستانه، چه جنسیت‌نگری یا هر نوع سوء استفاده‌ها دیگر. ما می‌دانیم می‌بایست کارهای بیشتری از جمله بهبود سیستم‌هایتان به منظور شناسایی و حذف هرچه سریعتر محتوای توهین‌آمیز و مسئول دانستن افرادی که چنین پیام‌هایی را ارسال می‌کنند.

آزار و اذیت‌های نژادپرستانه ستارگان فوتبال انگلیس – بوکایو ساکو، جیدون سانچو و مارکوس رشفورد – شاهزاده ویلیام، نخست‌وزیر انگلستان بوریس جانسون و اتحادیه فوتبال انگلستان را به واکنش واداشت. نیاز به انجام اقدامات از سوی اینستاگرام نیر به وضوح احساس می‌شد و قابلیت‌های جدید این شرکت حداقل می‌تواند به افرادی که با چنین پیام‌هایی مواجه می‌شوند، کمک اندکی کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا