ایکس‌باکس سری اس

ایکس‌باکس سری اس بازی‌هایBackwards Compatible به 4K ارتقا نمی‌دهد

کنسول ایکس‌باکس سری اس از رزولوشن 4K پشتیبانی نمی‌کند، اما قابلیت ارتقای کیفیت را دارد و می‌تواند 4K آپ‌اسکیل شده را به نمایش بگذارد. ولی این کنسول بازی‌های Backwards Compatible را ارتقا کیفیت نمی‌دهد.

مایکروسافت بعد از مدت زمان طولانی از کنسول کوچک‌تر خود یعنی Xbox Series S رونمایی کرد و به مرور زمان اطلاعات بیشتری از قابلیت و محدودیت‌های این کنسول منتشر کرد. ایکس‌باکس سری اس می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 1440p و نرخ 60 فریم برثانیه به تصویر بکشد، اما قابلیت آن را دارد که بازی‌ها را در رزولوشن 4K آپ‌اسکیل شده با نرخ 120 فریم برثانیه نیز اجرا کند. با این حال به دلیل ضعف پردازنده گرافیکی توانایی اجرا 4K واقعی را ندارد. همچنین این کنسول قادر نیست بازی‌های Backwards Compatible را به رزولوشن 4K ارتقا دهد.

بااینکه ایکس‌باکس سری اس نمی‌تواند بازی‌های Backwards Compatible را به رزولوشن 4K ارتقا دهد اما بدان معنا نیست که هیچ بهبود گرافیکی در اجرا بازی‌های نسل قبل در این کنسول مشاهده نشود. در مقاله‌ای که از سایت Gamespew منتشر شد، مایکروسافت تأیید می‌کند که این کنسول نسل نهمی بازی‌های نسل قبل را «بهبود کیفیت بافت‌ها، نرخ فریم بالاتر و پایدارتر، زمان بارگذاری سریع‌تر و قابلیت Auto HDR» به تصویر می‌کشد.

در ادامه این مقاله نوشته شده بود:

«Xbox Series S به گونه‌ای طراحی شده‌ است که ارزان‌ترین کنسول نسل نهم باشد و بازی‌های نسل جدید را با رزولوشن 1440p و نرخ 60 فریم برثانیه اجرا کند. اما این کنسول Xbox Series X به عنوان یک پرچم‌دار هست که تجربه‌ی گرافیکی کامل‌تری در بازی‌های نسل جدید و همچنین بازی‌های نسل قدیم را به کاربران می‌دهد.»

ایکس‌باکس سری اس یک کنسول 4K نیست، بنابراین نمی‌تواند از قابلیت ارتقا به رزولوشن 4K بازی‌های نسل قبل پشتیبانی کند. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که در اجرای بازی‌های نسل گذشته بهبود گرافیکی را شاهدباشیم. این کنسول با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد که کاملاً معقول است ولی اگر می‌خواهید بازی‌ها را با رزولوشن 4K تجربه کنید به سراغ Xbox Series X بروید. پیش‌فروش کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت از 22 سپتامبر آغاز ‌شد.

همچنین بخوانید:

منبع: dualshockers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا