ایکس‌باکس سری اس

ایکس‌باکس سری اس مانع ارائه گرافیک نسل بعد بازی‌ها نمی‌شود


گیوین استیونز از Team Blur Games اعلام کرد که ایکس‌باکس سری اس جلوی پیشرفت گرافیکی و ارائه طراحی‌های صحنه‌های زیبا بازی‌های نسل بعدی را نمی‌گیرد.

همانطور که در مشخصات رسمی Xbox Series S مشخص شده است، GPU و RAM این کنسول به طور قابل توجه‌ای ضعیف‌تر از Xbox Series X است، و بسیاری اظهار داشتند که این کمبودها منجر به جلوگیری از ارائه گرافیک و طراحی‌های چشم‌نواز می‌شود.

گیوین استیونز، مالک مشترک و سرپرست طراحی استودیوی مستقل Team Blur Games می‌گوید که Xbox Series S مانعی برای ارائه گرافیک نسل بعد بازی‌ها ایجاد نمی‌کند. در یک تجزیه و تحلیل دقیق و طولانی مشخصات ایکس‌باکس سری اس، استیونز توضیح داد که عوامل مختلفی وجود دارد که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد، این به طور کلی به این معنی است که در حالی که توسعه‌دهندگان مجبور به صرف زمان و هزینه بیشتر بازی‌های Xbox Series S هستند، این کنسول قرار نیست بازی های نسل بعدی را عقب نگه دارد.

گیوین استیونز در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

«ایکس‌باکس سری اس نسبت به سری ایکس دارای RAM کمتر و با سرعت پایین‌تر است. و با توجه به این محدودیت‌ها این کنسول نمی‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا کند. این کنسول برای اجرای بازی‌ها بر روی رزولوشن 1440p به چهار تا هشت گیگابایت VRAM احتیاج دارد که Xbox Series S قادر به انجام آن است. درحالی که فناوری‌های دیگری در این کنسول وجود دارد مانند Sampler Feedback Streaming که به کنسول و توسعه‌دهندگان در انجام این مهم کمک می‌کنند.»

در مورد GPU نیز پردازنده گرافیکی Xbox Series S ( 4 ترافلاپس ) کندتر از Xbox One X ( 6 ترافلاپس ) است. وی در جواب به این موضوع اعلام کرد که ایکس‌باکس وان ایکس از معماری GCN 4 استفاده می‌کند. درحالی که سری S از RDNA 2 استفاده می‌کند، که به طور قابل توجهی سریع‌تر از 4 GCN است. وی در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید: «یک پردازنده گرافیکی 4 ترافلاپسی GCN بسیار ضعیف‌تر از پردازنده گرافیکی 4 ترافلاپسی RDNA 2 است. وقتی‌که تمامی ویژگی‌های دیگری را که ایکس‌باکس سری ایکس ارائه می‌دهد، مثل ری تریسینگ، ورودی/خروجی بهتر، حافظه سریع‌تر و سایر موارد را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که ایکس‌باکس سری اس بسیار قدرتمندتر از ایکس‌باکس وان ایکس است و قابل مقایسه باهم نیستند.»

شاید در ظاهر ایکس‌باکس سری اس ضعیف به نظر برسد، اما به کمک قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند یک تجربه‌ی کاملاً نسل نهمی را ارائه دهد و کاربران می‌توانند به‌راحتی بازی‌های مورد علاقه خود را بر روی این کنسول تجربه کنند.

همچنین بخوانید:

منبع: gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا