PES 2022

بازی PES 2022 احتمالاً به صورت رایگان منتشر شود

در جدیدترین شایعات، طبق ادعای یک روزنامه‌نگار، کونامی در حال بررسی رویکرد جدیدی در عرضه‌ی بازی PES 2022 است که بر اساس آن این بازی قرار است به صورت رایگان منتشر شود.

سال گذشته شرکت کونامی طی یک اقدام شوکه‌کننده تصمیم گرفت برخلاف سنت همیشگی خود، بازی PES 2021 را به صورت یک‌ بروزرسانی رایگان منتشر کرده و از عرضه‌ی یک نسخه جدید از این شبیه‌ساز فوتبال خودداری کند. حال بر اساس جدیدترین شایعات صنعت گیم، به‌تازگی یک روزنامه‌نگار به نام Andy Robinson که منابع نزدیکی نیز در شرکت کونامی دارد، ادعا کرده است که شرکت کونامی قصد دارد بازی PES 2022 به صورت یک بازی Free-To-Play (رایگان) منتشر کند.

اندی رابینسون در جدیدترین پادکست با نام VCG Off The Record می‌گوید:

من شنیده‌ام که تغییرات بزرگی در در سری PES در حال رخ دادن است؛ کونامی می‌خواهد نسخه‌ی جدید این مجموعه‌ یعنی PES 2022 را به‌ صورت یک بازی رایگان منتشر کنند؛ همچنین بازی تغییرات بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبل خود دارد و شما در حال مشاهده مواردی هستید که در نسخه دمو بازی برای PS5 قرار داده شده است.

حال سوال اینجاست که چگونه PES 2022 می‌تواند به صورت رایگان عرضه شود؟ بعید است که ببینیم PES با این سطح به مجموعه‌ای تبدیل شود که بدون پرداخت هزینه‌ بتوان به تمام امکانات و بخش‌های آن دست پیدا کرد؛ اما کونامی اقدام مشابه‌ای را سال گذشته داشته است، این شرکت بی‌سروصدا PES 2021 Lite، نسخه رایگان بازی PES 2021 را با تعداد محدودی از باشگاه‌های محبوب، شامل بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و آرسنال منتشر کرد که می‌توانستید با انتخاب آن‌ها حالت تک‌نفره یا Co-Op بازی را تجربه کنید.

بنابراین به نظر می‌رسد احتمالاً PES 2021 Lite و نسخه آزمایشی PES 2022 که چندی پیش منتشر شد، درواقع بخشی از روند بررسی‌های کونامی برای پیاده‌سازی چنین سیاستی بوده باشد که این تصور می‌تواند مٌهر تأییدی بر گفته‌های اندی رابینسون باشد. هنوز هیچ تاریخ انتشار برای بازی جدید مجموعه‌ی PES وجود ندارد، اما انتظار می‌رود که بازی در ماه سپتامبر (شهریور ماه) طبق سنت سالانه مجموعه‌ی PES عرضه شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا کونامی قصد چنین کاری را دارد یا خیر.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا