Stalker 2

بازی Stalker 2 ممکن است سه ماه بعد از انتشار در ایکس‌باکس سری ایکس برای PS5 نیز عرضه شود

اطلاعات جدیدی از برنامه‌های مایکروسافت فاش شد مبنی‌بر انتشار بازی Stalker 2 برای پلی‌استیشن 5 بعد از سه ماه انحصاری بودن برای ایکس‌باکس سری ایکس.

درگیری حقوقی بین Epic Games و Apple همچنان ادامه دارد و به طور غیرمستقیم اطلاعات زیادی را از طریق اسنادی که به آهستگی علنی می‌شوند را فاش می‌کند. چند روز پیش، وب‌سایت تحقیقاتی حقوقی Court Listener درمیان اسناد فراوانی که این سایت برای دانلود قرار داده بود، اطلاعات جالبی از برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت برای ایکس‌باکس به چشم می‌خورد.

همانطور به یاد دارید، زمانی‌که اختلافات حقوقی بین شرکت اپل و اپیک گیمز بالا گرفته بود، اپل تلاش کرد تا دسترسی تمام توسعه‌دهندگان موتور بازی‌سازی Unreal Engine را به کیت توسعه‌ی خود قطع کند و پس از این موضوع بود که مایکروسافت با صدور بیانیه‌ای به حمایت از اپیک گیمز پرداخت. هفته گذشته، مایکروسافت همچنین از سهم درآمد بهتر توسعه‌دهندگان بازی در PC Store مایکروسافت خبر داد: از اول آگوست (10 مرداد ماه) به بعد، توسعه‌دهندگان 88 درصد از درآمد حاصل فروش بازی‌های پی‌سی را در این فروشگاه به خود اختصاص خواهند داد. پیش از این آن‌ها 70 درصد از این مبلغ را دریافت می‌کردند و این بدان معنی‌ است که مایکروسافت درصدی را که از فروش بازی‌ها برمی‌دارد از 30 درصد به 12 درصد کاهش داده است.

با این حال، این سند در اصل در ژانویه 2021 نوشته شده است که مایکروسافت قصد دارد همین کار را برای Microsoft Store در پلتفرم Xbox نیز انجام دهد یعنی سهم خود را از 30 درصد به 12 درصد کاهش دهد. در این سند ذکر شده که مایکروسافت قصد دارد که کمی پس از اعلام خبر مربوط به نسخه‌ی پی‌سی فروشگاهش، خبر کاهش سهم خود در فروشگاه ایکس‌باکس را نیز اعلام کند و به همین خاطر احتمالا در آینده‌ی نزدیک باید منتظر انتشار خبر دوم باشیم.

صادقانه بگویم، این خبر جزو اخبار مهم در حوزه‌ی بازی‌های کنسول خواهد بود، چونکه سونی، مایکروسافت و نینتندو همیشه به‌طور سنتی سهمی ۳۰ درصدی از درآمد بازی‌های کنسول‌هایشان می‌برده‌اند. اگر مایکروسافت هزینه خود را در Xbox نیز به 12 درصد کاهش دهد، این می‌تواند الگویی برای ترغیب توسعه‌دهندگان باشد تا همکاری خود را با مایکروسفت بیشتر کنند. همچنین جالب خواهد بود که ببینید آیا سونی و نینتندو به چنین تغییر قابل توجهی در مدل کسب و کار پاسخ می‌دهند یا خیر.

در یک سند داخلی دیگر مایکروسافت با عنوان Update Portfolio Executive، به جزئیاتی از برخی از بازی‌های انحصاری Xbox پرداخته شده است. مهم‌ترین مورد آن بدون شک Stalker 2 ساخته‌ی استودیو GSC Game World است. در این سند نوشته شده که Stalker 2 که به مدت سه ماه انحصاری کنسول ایکس‌باکس خواهد بود. این نشان می‌دهد که پس از پایان این سه ماه انحصار، توسعه‌دهندگان آزاد هستند که آن را در PlayStation 5 نیز منتشر کنند.

همچنین در سند مورد اشاره بازه‌ی زمانی انتشار Stalker 2 برای سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است، اگرچه این سند مربوط به آگوست 2020 است و ممکن است اعتبار نداشته باشد و انتشار بازی با تأخیر مواجه شود. علاوه‌بر این،بازی Tetris Effect: Connected نیز ظاهرا قرار است به مدت ۶ ماه آپدیت‌های انحصاری روی پلتفرم ایکس‌باکس دریافت کند و همچنین مایکروسافت در یک قرارداد انحصاری دائمی، با توسعه‌دهندگان بازی The Gunk به توافق رسیده است که به این معنی را می‌دهد که این بازی هرگز برای کنسول‌های دیگر منتشر نخواهد شد و متعلق به ایک‌باکس خواهد بود.

Stalker 2

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا