با استفاده از حالت تاریک داخلی Android عمر باتری دستگاه را فزایش دهید

با استفاده از حالت تاریک داخلی Android عمر باتری دستگاه را فزایش دهید

تنظیم حالت تاریک Android نه تنها سبب می‌شود دستگاه شما بهتر به نظر برسد، بلکه می‌تواند به صرفه جویی در مصرف باتری نیز کمک کند.
Android 9.0 Pie در سال 2018 با نسخه نیمه آماده حالت تاریک منتشر شد و گوگل عملکرد بهتر باتری را به عنوان مزیت استفاده از آن معرفی کرد.
با انتشار Android 10 در سال 2019، گوگل یک حالت تاریک واقعی را به سیستم عامل خود اضافه کرد و به توسعه‌دهندگان ابزارهایی را ارائه کرد تا بوسیله آن بتوانند در برنامه‌ها خود ویژگی‌ها جدید و صرفه جویی در مصرف باتری را ایجاد کنند.

بدون حالت تاریک، تمام آن فضای سفید خالی که روی صفحه نمایش دستگاه شما است برای تامین انرژی میزان قابل توجهی از باتری را مصرف می‌کند که به نوبه خود سبب تخلیه باتری شما خواهد شد.
فواید سلامتی بالقوه‌ای نیز در استفاده از حالت تاریک وجود دارد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این حالت سبب ایجاد فشار کمتری روی چشم می‌شود، به خصوص در محیط‌ها کم نور.

به همین دلیل باید در تمام طول روز یا حداقل در شب، استفاده از حالت تاریک را در دستگاه Android خود در نظر بگیرید.

با استفاده از حالت تاریک داخلی Android عمر باتری دستگاه را فزایش دهید
با استفاده از حالت تاریک داخلی Android عمر باتری دستگاه را فزایش دهید

حالت تاریک Android را روشن کنید

فعال کردن حالت تاریک بسته به دستگاه شما متفاوت خواهد بود، اما عموماً اینها مراحلی هستند که شما باید انجام دهید:
برنامه تنظیمات را باز کنید و نمایش را انتخاب کنید. در مرحله بعد، روی نماد Dark ضربه بزنید تا سوئیچ را به سمت حالت روشن قرار دهید.

برخی از سازندگان، مانند سامسونگ، از اصطلاح Dark Mode برای دکمه موجود در تنظیمات نمایش استفاده می‌کنند.
 اگر در یافتن تنظیم مناسب مشکلی دارید، از نوار جستجو برنامه تنظیمات استفاده کرده و اصطلاح‌ها “تم تاریک” ، “حالت تاریک” یا حتی “حالت شب” را وارد کنید.

پس از فعال کردن، پس زمینه از سفید به سیاه تغییر می‌کند.

با روشن بودن حالت تاریک، برنامه‌ها شخص ثالث و سیستم مانند Gmail یا پیام‌هایی که برای پشتیبانی از نمای تاریک به روز شده‌اند، ظاهر خود را به طور خودکار بر اساس تنظیمات سیستم شما تغییر می‌دهند.

اگر می‌خواهید بدون سردرد بین حالت طبیعی و تاریک جابجا شوید، می‌توانید از میانبر در فهرست تنظیمات سریع استفاده کنید.  برای مشاهده تمام تنظیمات سریع موجود، کافی است از بالای صفحه به پایین انگشت خود را بکشید و برای تغییر وضعیت آن، روی حالت تاریک یا تم تاریک ضربه بزنید.

ما یک لیست طولانی از برنامه‌ها اندرویدی به روز شده با حالت شب داریم. برخی از برنامه‌ها تنظیمات سیستم اندرویدی را نادیده می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که تم تاریک و نحوه ظاهر آن خودتان را انتخاب کنید.
همچنین Android 10 حرکات جدیدی را که می خواهید یاد بگیرید معرفی کرده است و تنظیمات امنیتی جدید برای خصوصی نگه داشتن داده های شما ارائه کرده است.

منبع: cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا