CD Projekt Red

با هک شدن CD Projekt Red کد‌ بازی‌های آن نیز به سرقت رفتند

چندی پیش متوجه شدیم استودیو بازی‌سازی CD Projekt Red هک شده است و هکرها ادعا کردند که داده‌های شرکت و کد بازی‌ها را به سرقت بردند.

استودیو بازی‌سازی CD Projekt Red قربانی یک حمله سایبری هدفمند شده است که در آن هکرها ادعا می‌کنند اسناد داخلی و کد منبع Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 و موارد دیگر را به سرقت برده‌اند.

این شرکت اشاره به این دارد که «وضعیت برخی از سیستم‌های داخلی به خطر افتاده است» و اینکه فرد یا افراد هکر توانستند به شکل غیرقانونی به شبکه‌ی داخلی سی‌دی پراجکت نفوذ کنند، برخی اطلاعات را بدزدند. همچنین این فرد یادداشت تهدید آمیزی را بجا گذاشت که ای یادداشت در کنار این اطلاعیه برای عموم منتشر شد و ادعا می‌شود که هکرها به نسخه‌های کامل کد منبع بازی‌های Cyberpunk 2077 ، Witcher 3 ، Gwent و نسخه منتشر نشده Witcher 3 دست پیدا کرده‌اند.

هکرها همچنین ادعا می‌کنند که به همه اسناد شرکت مربوط به حسابداری، اداری، حقوقی، منابع انسانی، روابط سرمایه‌گذاران و سایر موارد دسترسی دارند. در این یادداشت با اشاره به این موضوع CD Projekt Red طی 48 ساعت باید با هکرها تماس بگیرد، یا کد منبع شما بصورت آنلاین فروخته می‌شود و اسناد شما در روزنامه‌نگاری بازی به مخاطبین ما ارسال می‌شود، پایان می‌یابد. همچنین در یادداشت نوشته بود که سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به شرکت شما از دست می‌دهند و سهام آن بسیار پایین خواهد آمد.

CD Projekt Red با مقامات مربوطه، از جمله رئیس دفتر حفاظت از اطلاعات شخصی و متخصصان تیم IT ، که در حال بررسی حمله سایبری هستند تماس گرفته است. حمله مشابه این برای Capcom نیز اتفاق افتاده بود که در آن هکرها مقدار زیادی داده را به سرقت بردند. در نتیجه اطلاعات چندین بازی به بیرون درز می‌کند و همچنین کارمندان سابق کپکام را به دلیل امنیت اطلاعات شخصی خود می‌ترساند. به‌تازگی، کپکام گفته است که این حمله تأثیر مهمی روی بازی‌هایی که قصد داشت منتشر کند، نداشته است.

از طرفی دیگر CD Projekt Red ، این شرکت به تازگی باگ‌های بازی Cyberpunk 2077 رفع کرده است که این مسئله آسیب‌پذیری آن را زیاد می‌کند و می‌تواند moder های PC را در برابر هکرها به خطر بیندازد. تسلا اخیراً اعلام کرده است که اتومبیل‌های جدید آن می‌توانند بازی The Witcher 3 را از طریق دکل‌های بازی تعبیه شده 10-Teraflop اجرا کنند که هک شدن استودیو می‌تواند این جریان را تحت تأثییر قرار دهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا