اپل

درآمد اپل در یک فصل مالی برای نخستین‌بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد

گزارش مالی اپل در سه ماهه پایانی سال 2020 نشان می‌دهد که درآمد یک فصل مالی این غول فناوری ایالات متحده برای نخستین‌بار از مرز 100 میلیارد دلار فراتر رفته است.

روز گذشته، اپل گزارش مالی سه ماهه پایانی سال 2020 را منتشر کرد. این بدان معناست که برای اولین‌بار می‌توانیم میزان استقبال کاربران از تلفن‌های هوشمند آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. طبق گزارشات منتشر شده سری آیفون 12 بسیار خوب عمل کرده و درآمد مالی اپل در یک فصل مالی نیز برای نخستین‌بار از مرز 100 میلیارد دلار فراتر رفت. کوپرتیونی‌ها در مجموع 111.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند که سود هر سهم آنها را به 1.68 دلار می‌رساند. این رشد چشمگیر درحالی رخ داده است که ساکنین کوپرتینو به دلیل همه‌گیری کووید_19 و مشکلات مربوط به زنجیره محبور شدند سری آیفون 12 خود را کمی‌ دیرتر از زمان معمول به فروش برساند. همچنین به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، این تولیدکننده تلفن هوشمند مجبور شد برخی از خرده فروشی‌های خود را نیز تعطیل کند. اما با وجود تمام این موانع، تجارت اپل عملکرد فوق‌العاده‌ خوبی داشت و این شرکت توانست بیش از 65 میلیارد دلار درآمد کسب کند. رکورد فروش قبلی اپل به سه ماهه پایانی سال 2018 باز می‌گردد. زمانی که کوپرتیونی‌ها توانستند 61.58 میلیارد دلار درآمدزایی کنند. در کنار یک طراحی ساده و نوستالژی، سری آیفون 12 برای نخستین‌بار از نسل پنجم شبکه تلفن همراه پشتیبانی می‌کند که برخی معتقدند می‌تواند کاربرانی را که چند سال است آیفون خود را بروزرسانی نکرده‌اند، به خرید نسخه جدید مجاب کند. این علاقه شدید مطمئنا وجود دارد، اما آیا اپل می‌تواند به این تقاضا پاسخ دهد؟ به این موارد فروش خارق‌العاده و فراتر از انتظار سری مک و آیپد اپل به دلیل قرنطینه خانگی و افزایش دورکاری‌ها و آموزش‌های مجازی را نیز اضافه کنید. این سیر صعودی در سه ماهه پایانی سال 2020 نیز ادامه داشت و میزان فروش آیپد و مک نسبت به سال گذشته به ترتیب رشد 41 و 21 درصدی را تجربه کرده است.

اپل
منبع: The Verge

مک‌بوک ایر 13 اینچی، مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک‌مینی کوپرتیونی‌ها نیز از این پس با تراشه‌های اختصاصی M1 عرضه می‌شوند. این تراشه طی چند ماه آینده به سایر محصولات مک اپل نیز گسترش خواهد یافت. تبلت محبوب آیپد ایر نیز در پاییز با طراحی مدرن و شبیه به آیپد پرو روانه بازار شد. تیم کوک، مدیر عامل اپل، طی تماسی با سرمایه‌گذاران این شرکت اظهار داشت میزان دستگاه‌های فعال این شرکت از مرز 1.65 میلیارد عبور کرده است که بیش از 1 میلیارد آن مربوط به تلفن‌های هوشمند آیفون می‌باشد. ایرپادز، ایرپادز پرو و اپل‌واچ نیز سبب افزایش سهم 30 درصدی این شرکت در بازار گجت‌های پوشیدنی شده‌اند. همچنین درست در پایان سال 2020 اپل از جدیدترین سرویس اشتراکی خود با عنوان Apple Fitness Plus رونمایی کرد که در کنار Apple Music ،Apple Arcade ،Apple TV Plus و Apple News Plus به عنوان روش‌هایی برای کسب سود مکرر از کاربرانی که سخت‌‌افزار این شرکت را خریداری کرده‌اند، محسوب می‌شوند. کوپرتیونی‌ها همچنان به افزایش دوره‌های آزمایشی برخی از این سرویس‌ها، Apple TV Plus، ادامه داده‌اند. اما به طور کلی بخش خدمات این شرکت با رشد 24 درصدی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. تغییرات اجرایی در اپل نیز همچنان ادامه دارد. چندی پیش این شرکت اعلام کرده بود که مهندس سخت‌افزار قدیمی این شرکت دن ریچیو اکنون روی یک پروژه جدید و نامشخص کار می‌کند و جان ترنوس که برای طراحی محصولات کاربرپسندی مانند مک پرو، آیپد پرو و مک‌های مجهز به تراشه اختصاصی M1 شناخته می‌شود، به عنوان جایگزین او مدیریت بخش سخت‌افزار شرکت را برعهده خواهد گرفت. اپل همچنین وجه اجتماعی خود را با انتشار چند بیانیه در زمینه تبعیض نژادی طی چند ماه گذشته و حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی Parler از اپ‌استور با استناد به سیاست‌های میانه‌وری ناکافی و تشویق برخی از کاربران به خشونت تقویت کرده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا