بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس

وان پلاس سال‌ها است که ایربادزها بی‌نظیری تولید می‌کند. این شرکت چند روز پیش از اولین ایربادز TWS (واقعا بی‌سیم) خود رونمایی کرد. OnePlus Buds دارای یک برچسب قیمت وسوسه‌انگیز 79 دلاری می‌باشد که از طراحی مشابه ایرپادز اپل بهره می‌برد و مانند سایر ایرفون‌ها بی‌سیم از پلاستیک سخت ساخته شده است. – این ایربادز بر خلاف سایز ایرفون‌ها وان پلاس مانند Bullets و Bullets Wireless 2 در قسمت انتهایی خود از سری‌ها سیلیکونی استفاده نمی‌کند که این موضوع سبب می‌شود به ایرپادز اپل شباهت بیشتری داشته باشد.

با در دست داشتن یک تلفن هوشمند وان پلاس می‌توانید از تمام امکانات این ایربادزها استفاده کنید. به زبان ساده، OnePlus Buds برای گوشی‌ها اندرویدی قابلیت‌ها جذابی را ارائه نمی‌دهد (البته به غیر از دستگاه‌ها وان پلاس). شما با این قیمت پایین ویژگی‌هایی نظیر شارژ بی‌سیم و حذف نویز (noise cancellation) را دریافت نخواهید کرد. اما اگر تا به حال از ایرپادزها اپل استفاده کرده باشید و احساس راحتی آن را لمس کرده باشید، به آسانی این ایرفون را رها نخواهید کرد. این قابلیتی است که برچسب قیمت به راحتی نمی‌تواند آن را شکست دهد. OnePlus Buds از کیفیت صدا مناسب، اتصال پایدار و باتری قوی بهره می‌برد. این ایرفون‌ها در ایالات متحده با رنگ‌ها سفید و خاکستری به فروش خواهند رسید. اما در بازارها جهانی رنگ آبی و سبز نیز عرضه خواهد شد. انتخاب همچنین رنگ جسورانه‌ای ممکن است سبب افزایش میزان فروش این ایربادز در بازارها جهانی شود.

وان پلاس در ایربادز جدید خود از طراحی «نیمه گوش» بهره گرفته است. در این طراحی نیمی از ایرفون درون گوش قرار می‌گیرد و این موضوع سبب کاهش آسیب به گوش در دراز مدت می‌شود. با این حال، ما از یک طراحی «تمام گوش» بیشتر استقبال می‌کردیم. زیرا این نوع ارگونومی‌ها خاص سبب می‌شوند که برخی افراد شانس استفاده از ایربادزها را از دست بدهند. OnePlus Buds خیلی پیشرفت نداشته است. زمانی آنها را در گوش خود قرار داریم و در یک گوشه نشستیم یا در حال قدم زدن در اطراف بودیم، ایرفون‌ها کاملا در جای خود قرار گرفته بودند. اما به محض اینکه شروع به فعالیت کردیم، آنها شروع به جابجا شدن کردند. ما برای اطمینان بیشتر، به افراد دیگری نیز اجازه دادیم از این ایربادز استفاده کنند. آنها اظهار داشتند که OnePlus Buds دقیقا به اندازه ایرپادز اپل راحت است و همان احساس اطمینان را منتقل می‌کند. همچنین به راحتی با ساختار گوش شما هماهنگ می‌شود.

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس
از فاصله دور، OnePlus Buds بسیار شبیه به ایرپادزها استاندارد اپل می‌باشد

وان پلاس در مورد اینکه چرا وارد این مسیر شده است، گفت:

” ایربادزها نیمه گوش برای بسیاری از مردم راحت هستند. بنابراین ما می‌خواستیم ایربادزها وان پلاس را در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران قرار دهیم، به خصوص کاربرانی که به دنبال اولین تجربه از ایرفون‌ها واقعا بی‌سیم (TWS) هستند. هدف ما همواره ایحاد تعادل بین کیفیت صدا، راحتی، شارژ و قیمت بوده است.”

همانند ایرپادز اپل، OnePlus Buds نیز از طراحی هوا باز (open-air) بهره می‌برد که این موضوع سبب کاهش قابل توجه میزان صدا تولید شده می‌شود. شما هنگام استفاده از ایرفون می‌خواهید به هر نحوی که شده از شنیدن صدا محیط جلوگیری کنید. و برای اینکار از بالا بردن میزان صدا تا سطح ناراحت‌کنند و بعضا مضر نیز اجتناب نخواهید کرد. بنابراین میزان تولید صدا دز ایربادزها جزو المان‌ها مهم ترقی می‌شود. وان پلاس می‌گوید ایربادزها خود را برای تولید باس بهتر تنظیم کرده است. اما بدون استفاده از سری‌ها سیلیکونی نتیجه از ایرفون بی‌سیم Bullets Wireless 2 و ایرفون‌ها واقعا بی‌سیم مطرح بازار ضعیف‎‌تر است.

اگر می‌خواهید برای استفاده روزمره یک ایرفون واقعا بی‌سیم تهیه کنید، OnePlus Buds گزینه‌ای است که می‌توانید آن را در نظر بگیرید. اما اگر به دنبال باس قدرتمندتر و قابلیت حذف نویز هستید باید کمی بیشتر هزینه کنید. OnePlus Buds از کدک‌ها SBC و AAC پشتیبانی می‌کند. وان پلاس تصمیم گرفته در اولین ایرفون واقعا بی‌سیم خود از تراشه کوالکوم بهره نبرد؛ به همین دلیل این ایربادز از کدک‌ها با کیفیت‌تر مانند apt-X HD پشتیبانی نخواهد کرد. – به هر حال شما نمی‌توانید تفاوتی بین کدک‌‌هایی که این ایربادز «نیمه گوش» استفاده می‌کند، بیابید.

کیس شارژ نیز نسخه جمع و جور شده کیس Pixel Buds می‌باشد. وان پلاس ادعا می‌کند، برای تکمیل بافت مات این کیس بیش از 90 روز زمان گذاشته است. ما همیشه از طراحی مات استقبال می‌کنیم و آن را بهتر از شیشه می‌دانیم، بنابراین بهتر است سامسونگ نیز به استفاده از پوشش مات روی آورد (متاسفانه خود ایرفون‌ها از شیشه طراحی شده‌اند). ایربادزها وان پلاس می‌توانند با یکبار شارژ تا 7 ساعت به پخش موسیقی بپردازند و کیس شارژ نیز می‌تواند این زمان را تا 30 ساعت افزایش دهد.

در مدت زمان آزمایش OnePlus Buds ما نتوانستیم با کنترل‌ها آن کار زیادی انجام دهیم. در حال حاضر امکان توقف موسیقی وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که روی آن ضربه بزنید تا به آهنگ بعدی بروید یا 3 ثانیه آن را نگه دارید تا بین دستگاه‌ها سوییچ کنید. خوشبختانه سفارشی‌سازی بیشتری در راه است، وان پلاس می‌خواهد طی چند هفته آینده یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای دستگاه‌ها خود منتشر کند که به شما امکان می‌دهد عملکرد خود را برای دوبار ضربه زدن انتخاب کنید، موسیقی را متوقف کنید، دستیار گوگل را فعال کنید یا به جای اینکه آهنگ بعدی را پخش کنید به موسیقی قبلی بازگردید. OnePlus Buds زمانی که از جعبه خارج می‌شود، کنترل‌ها حرکتی اندکی دارد. به همین دلیل اگر یک تلفن هوشمند وان پلاس ندارید، پیشنهاد ما این است که این ایربادز را فراموش کنید. اما نکته امیدوارکننده این است که بروزرسانی‌ها جدید از راه خواهد رسید.

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس
OnePlus Buds از پلاستیک سخت ساخته شده و از طراحی «نیمه گوش» بهره می‌برد

شما نمی‌توانید انکار کنید که وان پلاس در طراحی OnePlus Buds از ایرپادز اپل الهام گرفته است. اما با این وجود دسته طولانی این ایرفون بی‌سیم یک مزیت محسوب می‌شود. هر ایرباد از سه میکروفون بهره می‌برد، در بالا، وسط و پایین. همچنین الگوریتم‌هایی را به منظور کاهش نویز (noise-reduction) اجرا می‌کند که به کاربران کمک می‌کند در هنگام تماس صوتی صدا واضح‌تری دریافت کنند. ما برای تست این قابلیت چند تماس صوتی با این ایربادز انجام دادیم. و تمام افراد بدون هیچ مشکلی قادر به شنیدن صدا ما بودند. این شرکت همچنین موفق شده است میزان تاخیر OnePlus Buds را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و به حدود 103 میلی ثانیه برساند که بسیار عالی است، مخصوصا برای کسانی که هنگام بازی از ایرفون‌ها بی‌سیم استفاده می‌کنند.

بررسی اجمالی OnePlus Buds ، یک ایرپادز ارزان برای تلفن‌ها وان پلاس
دایره انتهایی OnePlus Buds از فرمان‌ها لمسی پشتیبانی می‌کند

OnePlus Buds فاقد شارژ بی‌سیم می‌باشد. اما با وجود قیمت پایین برخی ویژگی‌ها کاربردی مانند استاندارد مقاومت در برابر آب IPX4 که سبب می‌شود در برابر عرق و پاشش آب مقاوم باشد، را ارائه می‌دهد. وقتی ایربادز را از گوش خود خارج به طور خودکار موسیقی متوقف می‌شود، این ایربادزها همچنین از ویژگی Android’s Fast Pair بهره می‌برند که با حساب گوگل شما sync شده و سبب می‌شود تمام دستگاه‌‌ها اندرویدی بدون وارد شدن به منو تنظیمات به آن متصل شوند. OnePlus Buds میزان درصد باتری را نیز نمایش می‌‌دهد. در کنار همه این قابلیت‌ها کاربردی یک ویژگی بامزه نیز وجود دارد. اگر نمی‌دانید آخرین بار ایربادز خود را کجا گذاشته‌اید، می‌توایند از طریق تلفن هوشمند خود گزینه FInd My Device را انتخاب کنید، سپس ایرفون شما یک صدا تولید می‌کند. در نتیجه می‌توانید به آسانی آن را پیدا کنید. متاسفانه امکان استفاده از چند ایربادز مستقل وجود ندارد و آنها تنها می‌توانید به یک دستگاه متصل شوند.

ما فکر می‌کنیم که در آینده وان پلاس در ایرفون‌ها تمام بی‌سیم خود، تمرکز بیشتری روی صدا خواهد کرد. همچنین طراحی‌ها آینده این شرکت با سری Bullets آن هماهنگی بهتری خواهند داشت. با این وجود، وان پلاس تلاش کرده است تا در این نسخه مدل ارزان قیمت‌تر ایرپاردز اپل را عرضه کند.

نکات مثبتنکات منفی
برچسب قیمت 70 دلاریطراحی سفت (نامناسب برای همه گوش‌ها)
عمر باتری فوق‌العادهعدم وجود قابلیت حذف نویز هنگام پخش موسیقی
استاندارد IPX4 شخصی‌سازی شده برای گوشی‌ها هوشمند وان پلاس

همچنین بخوانید:

وان پلاس Nord ، یک گوشی میان‌رده‌ با نمایشگر 90 هرتز و دوربین سلفی دوگانه

نوبیا Red Magic 5S در تاریخ 7 مرداد عرضه خواهد شد

سامسونگ Galaxy Note 20 Ultra در یک رندر 360 درجه مشاهده شد

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا