بررسی شیائومی Redmi Note 9S

بررسی شیائومی Redmi Note 9S

نظر ما

Redmi Note 9S یکی از قابل اطمینان‌ترین تجربه‌هایی را که می‌توانید در یک- تلفن هوشمند با این برچسب قیمت تجربه کنید را برای شما به ارمغان می‌آورد. عمر باتری بی‌نظیر، عملکرد روان و صفحه نمایش بزرگ استفاده از این تلفن هوشمند را بسیار لذت بخش می‌کند

نکات مثبتنکات منفی
عمر باتری فوق‌العادهشارژ نسبتاً کند
عملکرد قابل اطمینانوزن بالا
صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جنشصفخه نمایش 60 هرتز

خانواده Redmi Note یک میان‌رده مقرون به صرفه در برند شیائومی محسوب می‌شود و تاکنون برخی از اقتصادی‌ترین دستگاه‌ها موجود در بازار را ارائه داده است. با یک نگاه جزئی می‌توانید دلیل علاقه کاربران به این سری را متوجه شوید، صفجه نمایش بزرگ، عملکرد پردازشی مناسب و باتری قابل اطمینان تمام نیازها اساسی کاربران را رفع خواهد کرد.

به نظر می‌رسد شیائومی با Redmi Note 9S می‌خواهد با افزایش قیمت کمی تجربه گوشی‌ها پریمیوم را انتقال دهد. اما در عین حال اصالت خود را نیز فراموش نکرده و برای کاربرانی که مایل به پرداخت این هزینه اضافی نیستند، Redmi Note 9 را معرفی کرده است.

لازم به ذکر است که Note 9S مشابه نسخه هند Note 9 pro می‌باشد و با نسخه جهانی Note 9 pro در بخش دوربین تفاوت‌‌ها جزئی دارد. ما نمی‌دانیم که چرا شیائومی در نامگذاری دستگاه‌ها خود این چنین نامسئولانه عمل می‌کند. اما شما کافی است بدانید که دو نسخه متفاوت از Note 9 pro وجود دارد.

این بررسی روی نسخه هند Redmi Note 9 pro انجام شده است، اما همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم این دستگاه با ٰNote 9S هیچ تفاوتی ندارد. بنابراین تجربیات ما مشابه چیزی است که در Note 9S تجربه خواهید کرد.

Redmi Note 9S به عنوان جانشین Redmi Note 8 Pro که در سال 2019 معرفی شد، شناخته می‎شود که از لحاظ صفحه نمایش، سخت افزار و باتری پیشرفت داشته است. جالب اینجاست که این بهبودها تا حدی بوده‌اند که عملکرد دستگاه در این بخش‌ها را به نقطه قوت آن تبدیل کرده‌اند.

قیمت و تاریخ عرضه

  • قیمت نسخه 4/64 گیگابایت 256 دلار
  • قیمت نسخه 6/128 گیگابایت 280 دلار
  • عدم عرضه در بازار ایالات متحده

Redmi Note 9S در دو نسخه 4/64 گیگابایت و 6/128 گیگابایت روانه بازار شده است. نسخه رم 4 گیگابایتی 256 دلار (199 پوند و 370 دلار استرالیا) قیمت گذاری شده است و نسخه رم 6 گیگابایتی آن نیز با قیمت 280 دلار (229 پوند و 420 دلار استرالیا) بفروش می‌رسد.

بر اساس تجربه ما از دستگاه‌ها قبلی شیائومی ما انتظار نداریم که این تلفن هوشمند نیز راهی به ایالات متحده بیابد. اما در مورد عرضه آن در بازار استرالیا نمیتوان با اطمینان سخن به میان آورد. زیرا در حالی که بیشتر گوشی‌ها برند شیائومی در این کشور عرضه می‌شوند اما تلفن‌ها هوشمند برند ردمی نمی‌توانند راهی برای ورود به این بازار پیدا کنند. البته Redmi Note 8 Pro در استرالیا عرضه شده است، بنابراین اگر در بازار این کشور با Redmi Note 9S مواجه شدید،‌ خیلی تعجب نکنید.

طراحی

بررسی شیائومی Redmi Note 9S

در چند سال گذشته طراحی گوشیها شیائومی بهبودها بی‌نظیری را تجربه کرده است از فریم آلومینیومی گرفته تا استفاده از کورنینگ گوریلاگلس در پشت و جلو دستگاه. لازم به ذکر است که پیش از این تنها از پرچمدارها چنین ویژگی‌هایی را انتظار داشتیم. Redmi Note 9S نیز از این طراحی پیروی می‌کند و در جلو و پشت از شیشه گوریلاگلس 5 بهره می‌برد اما فریم میانی این دستگاه از جنس پلاستیک است. اینطور به نظر می‌رسد که شیائومی در سیاست‌ها سال‌ها گذشته خود اندکی تغییر ایجاد کرده است.

بیرون‌زدگی دوربین Redmi Note 9S نیز به طور چشمگیری ملموس است. با این حال هنگامی که از دستگاه در یک سطح صاف مانند میز استفاده می‌کنید، این بیرون‌زدگی لغزش زیادی ایجاد نمی‌کند. احتمالا ما باید از شیائومی به دلیل تغییر نحوه قرارگیری دوربین‌ها پشت از حالت عمودی به 2×2 ممنون باشیم.

در اطراف این بیرون‌زدگی یک لبه نازک وجود دارد که از خراشیده شدن دوربین دستگاه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل این برجستگی یکی از مهمترین نکاتی است که در تلفن‌ها هوشمند اخیر شاهد آن بودیم. به غیر از دوربین، پشت دستگاه کاملا ساده و درجه یک به نظر می‌رسد. نکته قابل توجه این است که علاوه بر پشت و جلو گوشی، لنزها نیز توسط گوریلاگلس 5 محافظت شده‌اند (برخلاف سایر دستگاه‌ها ردمی).

در حالی که از نظر ظاهر با یک دستگاه پریمیوم مواجه هستید کسی نمی‌تواند وزن سنگین آن را انکار کند. البته این موضوع به دلیل استفاده از یک باتری حجیم 5020 میلی آمپر ساعتی می‌باشد. نکته آزاردهنده دیگر اندازه دستگاه است که سبب می‌شود به سختی در جیب شما قرار بگیرد. با این حال اگر به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ هستید، این بهایی است که باید برای آن پرداخت کنید. به دلیل همین نمایشگر بزرگ، احتمالا هنگام استفاده بلند مدت احساس درد در ناحیه مچ دست را تجربه خواهید کرد. از مشکلات دیگر دستگاه می‌توان به عدم توانایی در استفاده از یک دست و کاهش محسوس کیفیت هنگام پحش موسیقی با صدا زیاد اشاره کرد.

پشت Redmi Note 9S نیز بسیار لغزنده است که اندازه بزرگ دستگاه این موضوع را تشدید می‌کند. بنابراین هنگام استفاده باید هر لحظه مواظب باشید که ناگهان از دست شما رها نشود. خوشبختانه شیائومی درون جعبه دستگاه یک قاب سیلیکون ارزان قیمت قرار داده که تا حدودی این موضوع را کاهش می‌دهد. اما زمانی که تلفن هوشمند را روی سطح قرار می‌دهید، لازم نیست نگران لغزنده بودن آن باشید.

در لبه راست گوشی نیز کلید پاور قرار گرفته است که به عنوان حسگر اثر انگشت نیز کاربرد دارد. قرار دادن اسکنر در دکمه پاور سبب می‌شود که از طراحی‌ها زشت قبلی (حسگر گرد خازنی که در پشت دستگاه قرار می‌گرفت) راحت شویم. البته این موضوع مشکلاتی هم ایجاد می‌کند، به عنوان مثال شما می‌خواهید دستگاه را قفل کنید، اما ناگهان قفل آن باز می‌شود یا بالعکس. در کنار دکمه پاور، کلید تنظیم کننده صدا قرار دارد که با توجه به اندازه دستگاه، دسترسی به آن کمی دشوار است. اما مهم‌ترین نکته Redmi Note 9S جک 3.5 میلی‌متری صدا است که زیر دستگاه تعبیه شده است.

صفحه نمایش

برخورداری از صفحه نمایش‌‌ها بزرگ همواره جزئی جدایی‌ناپذیر از سری Redmi Note بوده است. Redmi Note 9S نیز از این قاعده مستثنی نیست و شیائومی در پنل جلویی این دستگاه یک نمایشگر 6.67 اینچ تعبیه کرده که بزرگترین صفحه نمایشی محسوب می‌شود که تاکنون در این سری مورد استفاده قرار گرفته است و نسبت تصویر 20:9را نیز ارائه می‌دهد که مشاهده محتوا بصری و انجام بازی‌ها را در آن بسیار لذت‌بخش می‌کند. صفحه نمایش مورد بحث از یک پنل LCD با وضوح تصویر 2,400×1,080 بهره می‌برد که حداکثر روشنایی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما در فضا باز و زیر نور خورشید قطعا اندکی شما را آزار خواهد داد.

از آنجایی که نمایشگر این گوشی به پنل LCD مجهز شده، سطح کنتراست چندان مناسب نیست و رنگ مشکی نیز اغلب با خاکستری اشتباه گرفته می‌شود. اما حداقل زمانی که از بالا به نمایشگر نگاه می‌کنید، رنگ‌ها بسیار دقیق به نظر می‌رسند. هنگام کار با دستگاه هر از چند گاهی با عدم یکنواختی رنگ در صفحه نمایش مواجه بودیم که هنگام مشاهده محتوا تاریک تشدید می‌شد. البته این موضوع خیلی جلب توجه نمی‌کند و به راحتی قابل چشم‌پوشی است و بیشتر در کناره‌ها و اطراف بریدگی ناچ بیشتر به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که این یک مشکل محدود است، زیرا کاربران زیادی این موضوع را گزارش نداده‌اند.

بررسی شیائومی Redmi Note 9S

Redmi Note 9S اولین عضو این خانواده می‌باشد که به بریدگی سوراخ پانچ (punch-hole) مجهز شده است. قابلیتی که بیش از این فقط برای گوشی‌‌ها هوشمند پرچمدار رزو شده بود. این کوچکترین بریدگی می‌باشد که ما تاکنون دیده‌ایم و به نظر می‌رسد که در مقایسه با سایر دستگاه‌ها اندکی پایین‌تر قرار گرفته که این امر سبب گسترش آن تا نوار وضعیت می‌شود که واقعا آزاردهنده است. اما اگر آنرا با سایر تلفن‌ها هوشمند پریمیوم مقایسه نکنیم، نادیده گرفتن همچنین بریدگی کار دشواری نیست. درست همانند پنل پشتی، صفحه نمایش نیز توسط کورنینگ Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود. در مدت یک ماه که بدون قاب و محافظ صفحه نمایش از Redmi Note 9S استفاده کردیم، با هیچ خراش یا اثر ضربه‌ای در پنل جلویی و پشتی مواجه نشدیم حتی پس از اینکه چندبار دستگاه را از کنار به زمین انداختیم.

در حالی که نمایشگر Redmi Note 9S از هر منظر وحشتناک نیست اما در یکی از مهم‌ترین و رقابتی‌ترین قابلیت‌ها از رقبا خود عقب می‌ماند، یعنی نرخ تازه‌سازی. این گوشی هوشمند بحای استفاده از یک نرخ بهبودیافته همان میزان 60 هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ما می‌دانیم که انتظار غیر معمول در این بازه قیمتی منطقی نیست اما ما در اینجا در مورد یکی رقابتی‌ترین قابلیت‌ها گوشی‌ها هوشمند اقتصادی صحبت می‌کنیم جایی که یک ویژگی مانند نرخ تازه‌سازی می‌تواند کفه ترازو را به طور کامل به سمت یک دستگاه دیگر کج کند. برخی از رقیب‌ها Redmi Note 9S مانند Realme 6 و Poco X2، با همین برچسب قیمت نرخ‌ تازه‌سازی بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. این یک قابلیت ضروری نیست اما سبب بهبود تجربه ناوبری و ظاهر نرم‌تر رابط کاربری می‌شود.

سخت‌افراز و عملکر

عملکرد پردازشی هیچ‌گاه مشکل دستگاه‌ها ارزان قیمت شیائومی نبوده و Redmi Note 9S نیز از این غائله بی‌نصیب نمانده است. این گوشی هوشمند یکی از اولین دستگاه‌هایی بود که به تراشه جدید Snapdragon 720G مجهز شده بود. این بدان معناست که سری Redmi Note پس از یک مراوده کوتاه با مدیاتک به استفاده مجدد از تراشه‌ها کوالکوم روی آورده است. این درحالی است که عملکرد گیمنگ Helio G90T که در Redmi Note 8 Pro تعبیه شده خارق‌العاده و کم‌نظیر است فقط گاهی اوقات و هنگام شارژ کردن باتری اندکی داغ می‌شود. Snapdragon 720G یک تراشه هشت هسته‌ای شامل دو هسته  Cortex-A76 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته  Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد که در ساخت آن از لیتوگرافی 8 نانومتری استفاده شده و تعادلی خوبی بین عملکرد و عمر باتری ایحاد کرده است. اما در انجام برخی وظایف GPU محور نظیر بازی‌ها، اندکی عقب می‌ماند. با این حال در سایر سناریوها بدون قید وشرط در صدر قرار می‌گیرد.

در استفاده روزمره شامل وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌ها اجتماعی و سایر وظایف Redmi Note 9S هیچگاه تسلیم نشد و ما با هیچ تاخیر یا زمان بارگذاری (loading) غیر معمول یا طولانی مواجه نشدیم. به هرحال پیشنهاد می‌کنیم که از خرید نسخه رم 4 گیگابایتی دستگاه مورد بحث صرف نظر کنید، زیرا سیستم عامل بخش عمده‌ای از آن را به خود اختصاص خواهد داد. در نسخه 6 گیگابایتی مدیریت حافظه اندکی دوستانه‌تر است. در آخر نیز اجازه دهید در مورد کیفیت صدا صحبت کنیم. اگرچه بلندگوها Redmi Note 9S صدا شفافی در اختیار شما قرار می‌دهند اما از سطح خروجی بسیار کمی برخوردار هستند. ما بیشتر اوقات برای افزایش میزان صدا گوش‌هایمان را به انتها دستگاه نزدیک می‌کردیم. خوشبختانه گوشی هوشمند جدید سری Redmi Note از هر دو خروچی USB Type-C و جک 3.5 میلی‌تری صدا پشتیبانی می‌کند. همچنین خروجی صدا از طریق ایرفون نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است.

عملکرد گیمنگ

انجام بازی در Redmi Note 9S به دلیل گیم‌پلی سازگار و یکنواخت یک تجربه واقعا لذت‌بخش بود. در بازی‌ها سنگین‌تر PUBG Mobile همواره با 40 الی 45 فریم در ثانیه مواجه بودیم. لازم به ذکر است که تراشه مدیاتک Helio G90T که در Redmi Note 8 Pro بکار گرفته شده بود به دلیل پردازنده گرافیکی بهتر توانست نرخ تازه‌سازی 60 هرتز را ارائه دهد. اما بر خلاف Note 8 Pro ما در تراشه کوالکوم هیچ اثری از دما بیش از حد مشاهده نکردیم. یک صفحه نمایش بزرگتر نه تنها تجربه تماشا بهتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد بلکه به شما اجازه می‌دهد تسلط بیشتری روی کنترلرها موجود داشته باشید. متاسفانه بلندگوها دستگاه در زیر آن تعبیه شده است بنابراین به راحتی توسط دستان شما پوشیده می‌شود (البته این موضوع به نحوه نگه داشتن تلفن نیز بستگی دارد). البته برای جبران این مشکل می‌توانید از جک هوفون کمک بگیرید.

نرم‌افزار

پوسته‌ها نرم‌افزاری که شیائومی در گوشی‌ها هوشمند خود از آنها بهره می‌برد، سال‌هاست زمینه بحث و جدل را بین مصرف‌کنندگان فراهم کرده است. Redmi Note 9S به رابط کاربری MIUI 11 محهز شده است که بر مبنا اندروید 11 توسعه یافته است و که به عنوان نقطه ورود بسیاری از کاربران به این اکوسیستم محسوب می‌شود. در اینجا مواردی را که لازم است در مورد این رابط کاربری بدانید را برای شما بیان خواهیم کرد. از لحاظ بصری با اندروید خام بسیار تفاوت دارد. از نظر کاربردی تقریبا می‌توانید هر کاری را با آن انجام دهید. MIUI 11 گزینه‌ها شخصی‌سازی بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از موضوعات می‌باشد که امکان سفارشی‌سازی رابط کاربری را فراهم می‌کند.

در حالت پیش‌فرض هیچ کشویی برای اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، بنابراین همانند iOS تمام برنامه‌ها شما در صفحه اصلی قرار خواهند گرفت. یک حالت تاریک نیز در سراسر سیستم وجود دارد که در صورتی که بخواهید می‌توایند آنرا فعال کنید. تعداد زیادی برنامه از پیش نصب شده نیز وجود دارد که برخی از آنها مفید و برخی دیگر غیر کاربردی هستند. یکی از اولین کارهایی که به شما توصیه می‌کنیم انجام دهید این است که اعلان اپلیکیشن‌ها bloatware را غیر فعال کنید. ( bloatware نرم افزاری است که دارای ویژگی‌های غیر ضروری می‌باشد و مقادیر زیادی از حافظه رم و فضا ذخیره‌سازی شما استفاده می کند). زیرا آنها نه تنها خشم شما را برمی‌انگیزند، بلکه گاهی اوقات محتوا NSFW نیز ارائه می‌دهند. غیر فعال کردن آنها به این معنی است که تنها اعلان‌ها برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید برای شما به نمایش درخواهد آمد – همانند نوتیفیکشن‌ها اندروید خام.

حتی اگر رابط کاربری MIUI صدها قابلیت متفاوت را به نسخه اصلی اندروید اضافه کرده باشد، هرگز کند عمل نمی‌کند و شما برای انجام وظایف مورد نیازتان منتظر نمی‌گذارد. البته ما متوجه باگ‌ها زیادی در این سیستم عامل شدیم. ما واجد پیش تولید را با نرم‌افزار اولیه مورد آزمایش قرار دادیم، بنابراین ممکن است اندکی با تجربه ناوبری شما متفاوت باشد. موارد زیر برجسته‌ترین موضوعاتی بودند که ما هنگام آزمایش دستگاه با آنها مواجه شدیم. اپلیکیشن دوربین در بیشتر اوقات کار نمی‌کرد و خطا “عدم اتصال به دوربین” را به نمایش در می‌آمد. اما بعد از پاک کردن داده‌ها برنامه این مشکل برطرف شد. در همین حال ممکن است مدت زمان زیادی را صرف بارگیری گالری کنید، در عین حال پوشه‌هایی مانند “‘Recents” نیز در برخی موارد رفرش نمی‌شوند.

همچنین میزان مصرف باتری نیز بعد از چند دقیقه انتظار بارگیری نمی‌شود. با کلیک بر روی اعلان‌ها توییتر، اپلیکیشن به طور عادی باز می‌شود و خبری از رفتن به توییت مورد نظر نخواهد بود. احتمالا تمام این موارد از طریق ترفندها جزیی یا بروزرسانی‌ها نرم‌افزاری برطرف می‌شوند و قطعا نمی‌توانند شما از خرید Redmi Note 9S منصرف کنند. اما این موضوعات به اندازه کافی مهم بودند که باید به آنها اشاره می‌کردیم. البته کاربران زیادی با این خطاها مواجه نشده بودند، بنابراین ممکن است که واحدها خرده‌فروشی از این ایرادات مصون مانده باشند.

دوربین

شیائومی Redmi Note 8 Pro یکی از اولین گوشی‌ها هوشمند مقرون به صرفه‌ای بود که از سنسور 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد. با این وجود Note 9S به بک سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 سامسونگ که یک لنز با دریچه دیافراگم f/1.8 نیز روی آن جای گرفته مجهز شده است. دوربین دوم نیز از یک لنز اولتراواید با دیافراگم f/2.2 با فاصله کانونی 13 میلی‌متری بهره می‌برد که یک سنسور 16 مگاپیکسلی نیز در زیر آن تعبیه شده است. جدیدترین گوشی هوشمند سری Redmi Note از یک حسگر 5 مگاپیکسلی برای ثبت ماکرو نیز استفاده می‌کند. در آخر نیز نوبت به سنسور 2 مگاپیکسلی عمق تصویر می‌رسد که برای تفکیک سوژه و پس‌زمینه در نظر گرفته شده است. گفتنی است دستگاه‌ها Redmi Note 9 Pro و Redmi Note 9S که در هند عرضه می‌شوند، هر دو به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. این در حالی است که نسخه گلوبال Note 9 Pro از شاتر اصلی 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نتایج توسط دوربین اصلی بهتر از چیزی بود که انتظار داشتیم و تصاویر ثبت شده از رنگ‌ها دقیق و دامنه پویا مناسب برخوردار بودند. با این حال زمانی که بر روی عکس‌ها کراپ می‌کنید، میزان زیادی از جزئیات از بین می‌رود. متاسفانه این اتفاق حتی در وضوح تصویر 48 مگاپیکسلی نیز رخ می‌دهد. همچنین در تمام تصاویر مقدار واضحی نویز وجود داشت و عکسبرداری در حالت شب نیز به اندکی نیاز به بهبود دارد.

عملکرد شاتر 8 مگاپیکسلی اولتراوید نیز قابل قبول بود، اما با جزئیات و محدوده پویا خارق‌العاده‌ای روبرو نخواهید بود. در نور کم نیز موارد ذکر شده به طور قابل توجهی افزایش می‌یابند.

با وجود تمام این مشکلات اما Redmi Note 9S یکی از بهترین حالت‌ها دستی را برای استفاده از دوربین در اختیار شما قرار می‌دهد. در این حالت نه تنها از دوربین اصلی می‌تواند به ثبت تصاویر بپردازید، بلکه امکان عکسبرداری از طریق لنزها اولتراواید و ماکرو نیز فراهم است. اما نکته جالب این است که امکان ضبط ویدیو نیز با تمام دوربین‌ها ثانویه وجود دارد. همچنین ویژگی‌های سطح بالایی نظیر اوج فوکوس و هشدار میزان اکسپژور نیز در اپلیکیشن دوربین این گوشی هوشمند به چشم می‌خورد که بسیار کاربردی است و جای هیچ بحثی را باقی نمی‌گذارد.

عمر باتری

عمر باتری طولانی و قابل اطمینان همیشه یکی از قابلیت‌ها دستگاه‌ها سری Redmi Note بوده و Note 9S نیز از این ویژگی بی‌بهره نمانده است. Redmi Note 9S به یک باتری حجیم 5,020 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که استاندارد باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌ها هوشمند را به سطح بالاتری ارتقا داده و با رابط کاربری کم‌مصرف MIUI 11 و یک تراشه 8 نانومتری پیکربندی شده است. عملکرد باتری این دستگاه یکی از بهترین عملکردهایی را که ما در یک تلفن هوشمند شاهد آن بودیم را در‌ اختیار شما قرار می‌هد. در هنگام استفاده روزمره شامل وبگردی، تماشا محتوا ویدیویی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و بازی این دستگاه عملکرد مناسبی از خود نشان می‌داد و در پایان روز هنوز 30 درصد از میزان شارژ باتری باقی مانده بود. مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش نیز 10 ساعت می‌باشد که برای یک گوشی هوشمند میان‌رده عالی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که دستگاه‌ها اندکی قادر به ارائه چنین عملکردی هستند. حتی هنگام اجرا بازی‌ها سنگین نیز میزان درصد شارژ باتری به سختی کاهش می‌یابد. اگر به دنبال یک تلفن هوشمند با عملکرد باتری عالی هستید و این موضوع برای شما در اولویت قرار دارد، Redmi Note 9S دستگاهی است که می‌توانید خرید آنرا در نظر بگیرید. عملکرد بی‌نظیر باتری سبب می‌شود که سرعت شارژ ناامیدکننده این دستگاه را نادیده بگیریم.

جمع‌بندی

بازار گوشی‌های هوشمند اقتصادی به شدت رقابتی است و تولیدکنندگانی نظیر ردمی، ریلمی، موتورلا و نوکیا با دستگاه‌ها خود ارزان قیمت خود اغلب ما را شگفت‌زده می‌کنند. در این رقابت فشرده اگر کیفیت ساخت، عمر باتری و عملکرد برای شما در ارجحیت قرار دارد، می‌توانید روی Redmi Note 9S حساب کنید. همچنین اگر به دنبال یک تلفن هوشمند با نرخ تازه‌سازی بالا نیستید، دستگاه مورد بحث ساده‌ترین گزینه شما خواهد بود. Redmi Note 9S یکی از محافظ‌ کارترین دستگاه‌های شیائومی به حساب می‌آید که هیچ یک از مشخصات پریمیوم مانند دوربین با وضوح تصویر بالا، نرخ تازه‌سازی 90 یا 120 هرتز و شارژ سریع دیوانه‌کننده را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با وجود تمام این کاستی‌ها، Note 9S هنوز هم یکی از برترین دستگاه‌های اقتصادی موجود در بازار به شمار می‌رود. اینطور به نظر می‌رسد که ردمی بالاخره به یک ایده‌کلی در مورد اینکه چه مواردی از تلفن هوشمند را باید در ارجحیت قرار دهد، دست یافته است و نتیجه این طرز فکر منجر به تولید گوشی هوشمندی شده که یک تجربه لذت‌بخش و متعادل را به شما ارائه می‌دهد و در عین حال یک سر و گردن جلوتر از رقبا خود قرار گرفته است. شیائومی باید برای حفظ پادشاهی خود در این بازه قیمتی، باید سیاست خود را در قبال سری Note 10 تغییر دهد.

همچنین بخوانید:

Moto G8 : نقد و بررسی

Huawei P40 Pro Plus : نقد و بررسی

iPhone SE 2020 : نقد و بررسی

منبع: techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا