بررسی P40 Pro ، پرچمدار 1000 یورویی جدید هواوی

بررسی P40 Pro ، پرچمدار 1000 یورویی جدید هواوی

P40 Pro نسل جدید سری P هواوی است که چند هفته‌ای است از معرفی آن می‌گذرد. تمرکز اصلی سری P، دوربین و به معنای واقعی کلمه نوآوری‌ها بزرگ و خلاقانه است. این نسل از سری P دارای سنسور دوربین عظیم، لنز پریسکوپ، صفحه نمایش 90 هرتز و بهبود سخت افزار می‌باشد. موارد دوست داشتنی زیادی در مورد P40 Pro وجود دارد و این شرم آور است که فقدان سرویس‌ها گوگل روی این دستگاه تاثیر منفی بگذارد.

سال گذشته، هواوی P30 Pro را معرفی کرد که یکی از بهترین دوربین‌ها تلفن‌ها هوشمند را داشت. دوربین زوم پریسکوپ خلاقانه و کیفیت چشمگیر آن چیزی از عالی کم نداشت و ما آن را بسیار دوست داشتیم.
امسال به لطف بحث و جدال هواوی با دولت ایالات متحده و از بین رفتن سرویس‌ها گوگل، P40 Pro با یک خلا جدی روبرو است. به احتمال زیاد برخی از مشتریان به خصوص کاربران امریکا شمالی این دستگاه را به دلیل عدم پشتیبانی از خدمات گوگل رد خواهند کرد. آیا قدرت سخت‌ افزاری P40 Pro ‌می‌تواند نقص‌ها نرم‌‌ افزاری آن را جبران کند؟؟!! برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه این بررسی همراه باشد…

طراحی و صفحه نمایش: ارگونومیک و منحصر به فرد

  • ابعاد 158.2x 72.6 x 9 میلی متر
  • 209 گرم
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68
  • صفحه نمایش 6.58 اینچ با +FHD با وضوح تصویر 2640×1200 پیکسل با نسبت 19.8:9
  • پنل AMOLED به همراه Punch hole جهت قرارگیری دوربین جلو
  • نرخ تجدید 90Hz

یکی از جنبه‌ها منحصر به فرد P40 Pro، طراحی آن است. البته نه آن طور که شما به آن فکر می‌کنید. P40 Pro از گوشه‌هایی بر جسته به همراه شیشه‌هایی که از چهار طرف خم شده‌اند تشکیل شده است تا حالتی مانند کشش سطحی آب را ایجاد کند که نتیجه ای امر یک زیبایی شناسی منحصر به فرد است که قطعا مطابق سلیقه همه افراد نخواهد بود. نمی‌توانید انگشت‌ها خود را روی آن قسمت بگذارید، اما حاشیه‌ها بسیار نازک فقط عجیب به نظر می‌رسند، به خصوص در قسمت‌ها جلو. با این حال، محصول جانبی این طرح پیشرفت‌ها ارگونومیک خارق العاده است.

به عنوان مثال، حرکات Swipe (کشیدن به بالا) به عنوان روشی پیش فرض برای حرکت در تلفن‌ها هوشمند تبدیل شده است. برخی از دستگاه‌ها تلاش می‌کنند حرکات ( ژست‌ها، gestures) را یکپارچه جلوه دهند، به همین دلیل بجای شیشه از فلز استفاده کردند به ویژه در بالا و لبه‌‌ها پایین. اما P40 Pro با استفاده از شیشه خمیده، سبب ایجاد احساس صافی بیشتری نسب به هر چیزی که قبلا استفاده کردیم می‌شود.

کناره‌ها آلومینیومی کمی زاویه‌دار به گوشی کمک می‌کنند که بی دردسر در دست شما باقی بماند. در مقابل، نگه داشتن P30 Pro سال گذشته به دلیل کناره‌ها جانبی نازک بسیار دشوار بود و Mate 30 Pro نیز به دلیل استفاده از شیشه صفحه نمایش آبشار بیش از حد گرد و لغزنده بود. کناره‌ها آلومینیومی همراه با تقسیم وزن تقریباً مناسب، منجر می‌شوند که هنگام به دست گرفتن P40 Pro احساس فوق العاده‌ای داشته باشید.

کلید کنترل صدا و صفحه اصلی در لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند. میکروفون دوم و IR-blaster به خوبی با یکدیگر هم تراز شده‌اند. همچنین محل قرارگیری خشاب سیمکارت، میکروفون اول، پورت USB-C و بلندگو نیز به طور دقیق محاسبه شده است. به طور کلی همه چیز P40 Pro مهندسی شده و تمیز به نظر می‌رسد. این گوشی دارای استاندارد IP68 نیز می‌باشد تا به شما آرامش خاطر دهد که دستگاه 1000 دلاری شما در برابر آب به طور مختصر زنده خواهد ماند.

انتخاب‌ها طراحی هواوی ممکن است باعث شود برخی از کاربران از خرید P40 Pro خودداری کنند. گوشه‌ها صفحه نمایش بیش از حد گرد، بیرون زدگی دوربین زیاد، Punch hole بزرگ و گوشه‌ها عجیب و غریب. به نظر می‌رسد هواوی در تلاش بوده است تا مدل 2020 P30 Pro را تولید کند و نتیجه آن تولید زیباترین تلفن هوشمند نیست.

بررسی P40 Pro ، پرچمدار 1000 یورویی جدید هواوی

هواوی بالاخره توانست از صفحه نمایش‌ها AMOLED استفاده کند

صفحه نمایش AMOLED 90Hz هواوی P40 Pro با وجود وضوح تصویر درخشان در مقایسه با سایر رقبا عالی به نظر می‌رسد. ما فکر می‌کنیم این بهترین صفحه نمایش است که تاکنون در یک دستگاه هواوی استفاده شده است. زاویه دید بسیار عالی است. همچنین تغییر رنگ در هنگام خاموش کردن دستگاه بسیار کم و بدون تغییر به نظر می‌رسد. بیش از 440 نیت روشنایی پایدار، این مقدار در صدر جدول قرار نمی‌گیرد، اما به اندازه کافی روشن است و در نور مستقیم خورشید به راحتی مشاهده می‌شود. از آنجایی که در قرنطینه خانگی هستم، مجبور شدم آن را در حیاط خانه خودمان آزمایش کنم.

مورد اول، سایه ناشی از لبه‌ها شیشه‌ای خمیده هنگام مشاهده رنگ‌ها صاف قابل توجه است. این در لبه‌ها چپ و راست مشهود‌تر است. مورد دوم، در حالی که نرخ تازه‌سازی 90Hz یک پیشرفت محسوب می‌شود، اما عدم پشتیبانی از وضوح تصویر +QHD و نرخ تازه‌سازی 120Hz بدان معنی است که P40 Pro در صفحه نمایش عرضه را به رقبا خود می‌بازد.

عملکرد و سخت افزار: به اندازه کافی خوب است

  • تراشه هشت هسته‌ای HiSilicon Kirin 990 5G
  • 8 گیگابایت رم
  • فضا ذخیره سازی 256 گیگابایت
  • درگاه نانو مموری (NM)
  • باتری 4،200 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ با سیم 40 وات
  • شارژ بی سیم 27 وات
  • شارژ معکوس 27 وات

سال گذشته Mate 30 Pro به لطف تنظیم پردازنده و حافظه یکسان، پیش نمایش عملکرد مناسبی از P40 Pro را به ما ارائه داد. به طور خلاصه، Kirin 990 از یک سیستم مناسب در تراشه (SoC) برخوردار است و از لحاظ قدرت CPU مشابه با Snapdragon 855 می‌باشد. اما در عملکرد GPU عرصه را به رقیب امریکایی خود واگذار می‌کند.

به لطف Kirin 990 5G و 8 گیگابایت رم عملکرد P40 Pro کاملاً نرم و روان بود. در بازی‌ها 3D با کیفیت بالا، به ویژه Fortnite و PUBG Mobile افت فریم یا کاهش نرخ فریم بر ثانیه (FPS) وجود داشت. افت فریم‌ها به هیچ عنوان بازی را خراب نمی‌کردند، اما قابل توجه بودند. این مشکل احتمالاً به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب Mali-G76 MP16 می‌باشد. برای کمک به دستگاه در حفظ نرخ فریم بالا، هواوی واقعاً باید در نسل بعدی بخش GPU تراشه Kirin را به طور خاص ارتقا دهد.

هنگامی که تلفن‌هایی با حافظه رم 12 و 16 گیگابایتی در بازار وجود دارد، 8 گیگابایت رم برای P40 Pro قطعا ناامید کننده است. با این حال، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که 8 گیگابایت رم برای سال 2020 کافی است. این مقدار رم سبب شده است تا برنامه مدیریت عملکرد هواوی بسیار بی‌رحمانه رفتار کند و به طور مداوم با از بین بردن برنامه‌ها قدیمی حافظه را آزاد نگه دارد. برخی از کاربران از ناپدید شدن برنامه‌ها پادکست و موسیقی خبر داده‌اند. این موضوع یکی از نتایج عملکرد تهاجمی برنامه مدیریت عملکرد هواوی است.

P40 Pro به لطف پردازنده Kirin 990 5G از باندها زیر 6 گیگاهرتز (باند پایین و متوسط نسل پنجم شبکه تلفن همراه) پشتیبانی می کند. اما باند بالا که بیش از 6 گیگاهرتز است را پشتیبانی نخواهد کرد. عدم پشتیبانی از mmWave، آن را در مقایسه با Snapdragon 865 روی کاغذ بازنده می‌کند. به گفته هواوی، در حال حاضر پوشش زیر 6 گیگاهرتز بیشتری وجود دارد.

حسگر زیر نمایشگر P40 Pro به همان میزان که از دستگاه‌ها بیش از 1000 دلار انتظار می‌رود، سریع است. هواوی ادعا می‌کند که حسگر اثر انگشت اپتیکال جدید نسبت به مدل قبلی 30٪ بزرگتر و سریعتر شده است، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است. این حسگر نسبت به P30 Pro انگشت شست من را با ضربات بهتری ثبت کرد.

باز کردن چهره بسیار سریع است، هرچند که به اندازه تجربه پیکسل 4 کاملاً رضایت بخش نیست. P40 Pro برای کمک به تشخیص چهره کاربر در محیط تاریک از فناوری مادون قرمز استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد که این امر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

شهرت هواوی به دلیل تولید تلفن‌ها هوشمند با ماندگاری باتری بالا است. دو روز ماندگاری باتری چیزی است که ما از یک پرچمدار هواوی انتظار داریم و P40 Pro به خوبی توانست از عهده این کار بربیاید.

یک روز تصمیم گرفتیم که با اجرای بازی‌ها سه بعدی در صفحه نمایش با حالت وضوح کامل، نرخ تازه‌سازی کامل و حداکثر میزان روشنایی، دستگاه را بکشیم. اما آنچه مشاهده کردیم، قابل توجه بود (به یاد داشته باشید، این استفاده معمولی از تلفن نیست). P40 Pro با وجود این شرایط شدید و غیرواقعی، توانست بیش از 7 ساعت به نمایش محتوا بپردازد. این بدان معناست که شما حداقل 8 ساعت می‌توانید با این تلفن هوشمند کارها سنگین مانند بازی‌ها سه بعدی انجام دهید و اگر تنظیمات را کمی دوستانه‌تر کنید، دستگاه تا 10 ساعت نیز دوام می‌آورد.

یک آداپتور SuperCharge با توان 40 وات در جعبه گنجانده شده است تا باتری 4،200 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در مدت 74 دقیقه از صفر تا 100٪ برساند. این زمان ممکن است زیاد چشمگیر نباشد، اما تنها در 60 دقیقه به 97٪ می‌رسد. ترفند P40 Pro برای حفظ عمر باتری طولانی مدت، چند درصد آخر شارژ آن است. این تلفن هوشمند از شارژ بی سیم 27W نیز پشتیبانی می‌کند، اما به دلیل عدم دسترسی سخت افزار قادر به تست شارژ بی سیم نبودیم. ما بالاخره توانستیم شارژر بی سیم را آزمایش کنیم. این قابلیت برای شارژ ساعت‌ها هوشمند، ایرفون‌ها بی سیم و حتی تلفن‌ها هوشمند کاربردی است. در حالی که در تبلیغات هواوی به این موضوع هیچ اشاره‌ای نشده است.

همچنین بخوانید:

آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز ممکن است مشابه آیفون X با تاخیر عرضه شوند

Xiaomi Redmi K30 Pro یک هیولای مطلق خواهد بود

بررسی گوشی شیائومی Mi CC9 Pro

دوربین: واقعاً عالی

  • واید: 50 مگاپیکسل، لنز 23 میلیمتری واید، f / 1.9، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، سایز پیکسل 2.44 میکرومتر، فناوری PDAF، لرزشگیر اپتیکال
  • اولتراواید: 40 مگاپیکسل، لنز 18 میلیمتری اولتراواید، f / 1.8، سایز سنسور 1/1.54 اینچ، فناوری PDAF
  • تله‌فوتو: 12 مگاپیکسل، لنز 125 میلیمتری تله‌فوتو، f / 3.4، بزرگنمایی اپتیکال 5 برابر، فناوری PDAF، لرزشگیر اپتیکال
  • TOF 3D ( سنسور تشخیص عمق تصویر)
  • جلو: 32 مگاپیکسل، لنز 26 میلیمتری اولتراواید، f / 2.2، سایز سنسور 1/2.8 اینچ، سایز پیکسل 0.8 میکرومتر، فوکوس خودکار
  • IR TOF 3D (سنسور بایومتریک و تشخیص عمق تصویر)
  • قابلیت ضبط ویدیو Ultra HD / 4K با نرخ تازه‌سازی 60Hz با دوربین جلو و پشت
  • قابلیت ضبط ویدیو HD با 7680 فریم در ثانیه
  • قابلیت ضبط ویدیو Full HD با 960 فریم در ثانیه

هواوی ویژگی اصلی سری P، یعنی دوربین آن را تا جایی توسعه داد که ان را در حال حاضر به بهترین دوربین تلفن هوشمند تبدیل کرده است. در پشت P40 Pro شما یک دوربین چهارگانه شامل لنز‌ها واید، اولتراواید، تله‌فوتو و سنسور ToF را مشاهده می‌کنید. در جلو دستگاه یک دوربین 32 مگاپیکسلی که توسط فوکوس خودکار هدایت لیزری پشتیبانی می‌شود، وجود دارد. این یک مجموعه کاملا شلوغ است، زیرا باید با دیگر پرچمدارها 2020 رقابت کند.

P40 Pro از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی RYYB با یک سنسور عظیم 1/1.28 اینچی استفاده می‌کند که بزرگترین سنسور در بین تلفن‌ها هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود. حتی از سنسور 108 مگاپیکسلی و 1/1.33 اینچی S20 Ultra نیز بهتر است. سامسونگ قطعا از این موضوع خوشحال نخواهد شد.

تصاویر گرفته شده با این دوربین فوق العاده هستند. رنگ‌ها روشن و پر جنب و جوش هستند  شود؛ بدون اینکه برای چشم دردناک به نظر برسند. محدوده دینامیکی به لطف تنظیم HDR هواوی بی‌نظیر است. جزئیات حتی در حالت پیکسل‌ها باورنکردنی است و جداسازی موضوع طبیعی نیز بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد. عکس‌ها زیر در حالت‌ها پرتره یا دیافراگم گرفته نشده‌‌اند، این همان چیزی است که سخت افزار P40 Pro در حالت de facto Photo قادر به انجام آن است.

برخی از تحلیلگران از این نگران هستند که P40 Pro ممکن است به دلیل سنسور بزرگ با فوکوس خودکار مشابه S20 Ultra مبارزه کند. متأسفانه، ترس‌ها آنها کاملاً درست بود، اگرچه P40 Pro به همان اندازه تلاش نمی‌کند. در بیشتر اوقات دستگاه بدون هیچ مشکلی فوکوس می‌کرد، اما در زمان مواجه با موضوعات نزدیک یا کوچک سیستم دچار تاخیر لحظه‌ای می‌شود.

قابلیت بزرگنمایی P40 Pro شامل زوم 5 برابر اپتیکال پریسکوپ و زوم 30 برابر دیجیتالی است که مشابه P30 Pro می‌باشد. اما در این دستگاه، لنز تله‌فوتو به یک سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB ارتقا یافته است که سبب افزایش چشمگیر میزان جزئیات ثبت شده در عکس‌ها شامل بزرگنمایی می‌شود. اگر شرایط نور مساعد باشد، نتایج بزرگنمایی اپتیکال بی‌نقص است. با این حال زمانی که در زیر یک منبع نور قرار بگیرید، نرم افزار به طور خودکار روی دوربین اصلی و بزرگنمایی دیجیتالی تنظیم می‌شود. این عملکرد سبب می‌شود تصاویر بطور محسوسی نرم‌تر شوند، گرچه در غیر اینصورت عکس‌ها گرفته شده نسبتاً خوب هستند.

حالت‌ها پرتره و دیافراگم نیاز به افزایش سرعت زیادی ندارند. هواوی این ویژگی‌ها را بیشتر تصحیح کرده است و اکنون عملکرد خیلی بهتری دارد. نتایج حاصل از حالت پرتره P40 Pro ناامید کننده نیستند. اما خوب هم نیستند. ایراد کار عدم توانایی دوربین در ایزولاسیون موضوع و تمرکز فوکوس است، جایی که سوژه و محیط به خوبی از هم تفکیک نمی‌شوند و بخش‌هایی از سوژه فاقد فوکوس می‌باشد و این در حالی است بخش‌ها اطراف سوژه از فوکوس خوبی یرخوردار است. همچنین هواوی به شما این امکان را می‌دهد تا نوع بوکه شبیه سازی شده را تغییر دهید و ما از بازی کردن با این ویژگی بسیار لذت بردیم.

عکاسی در محیط کم نور، یکی از نقاط قوت مهم هواوی محسوب می‌شود و P40 Pro نیز از این قابلیت بی‌بهره نمانده است. به نظر می‌رسد سنسور RYYB در ضبط جزئیات کمک بسیاری می‌کند و با استفاده از حالت شب P40 Pro، حتی می‌توانید شوژه‌ها درون تاریکی را نیز به خوبی مشاهده کنید. در مجموع ما از این دوربین نتایج نزدیک به ایده‌آل دریافت کردیم که ممکن است به دلیل دستان لرزان من باشد، اما در کل ما از توانایی P40 Pro در عکاسی بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم.

دوربین اولتراواید سینمایی 40 مگاپیکسلی Mate 30 Pro به P40 Pro منتقل شده است که این یک بروزرسانی بسیار عالی می‌باشد. این سنسور از آنچه که در P30 Pro استفاده شده است به طور قابل توجهی بزرگتر است. همچنین وضوح تصویر آن چهار برابر سنسور P30 Pro می‌باشد. نتیجه این امر عملکرد بسیار مطلوب دوربین اولتراواید در شرایط کم نور است و تصاویر گرفته بسیار واضح و دارای نویز کم بودند. لنزها اولتراواید قبلی 16 میلی متری بودند، در حالی که P40 Pro از یک 18 میلی متری که زمینه دید باریک تری دارد،استفاده می‌کند. این همچنین بدان معنی است که P40 Pro از حالت اصلی سوپر ماکرو هواوی که در دوربین اولتراواید 20 مگاپیکسلی وجود دارد، بی‌بهره خواهد ماند.

شاتر سلفی 32 مگاپیکسلی P40 Pro تقریباً در تمام شرایط روشنایی قادر به ضبط جزئیات و رنگ زیادی است. ما به ویژه از توانایی این دوربین در گرفتن جزییات دقیق تون‌ها پوستی در محیط‌ها مختلف تحت تأثیر قرار گرفتیم. به نظر می‌رسد موها منفرد را خیلی خوب و بدون اینکه آنها را با هم مخلوط کند، ثبت می‌کند. همچینین رنگ‌ها آن برجسته، صاف و طبیعی به نظر می‌رسند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، Dynamic range می‌تواند ناهماهنگ باشد. اما تصاویر ثبت شده توسط دوربین جلو بد نیستند. ما به دلیل باز تولید بهتر رنگ و ثبت جزئیات بیشتر هنوز هم گوگل Pixel 4 را پادشاه تصاویر سلفی می‌دانیم.

دوربین پشت P40 Pro می‌تواند فیلم‌ها Ultra HD / 4K را با حداکثر 60 فریم در ثانیه ضبط کند، همچنین حرکت بسیار آهسته با حداکثر سرعت 7680 فریم بر ثانیه. هر دو حالت در دوربین‌ها واید و اولتراواید در دسترس می‌باشند. ویدیوها ضبط شده خوب هستند. اما فقدان چیزی در فیلم‌ها ضبط شده توسط هواوی احساس می‌شود. جزئیات بسیار زیاد، فوکوس خودکار سریع و تنظیم نوردهی عالی است، اما ویدیوها فاقد کنتراست می‌باشند. همچنین به نظر می‌رسد که دوربین در ضبط ویدیو به تون‌ها گرم گرایش دارد.

ما قبلاً این را بارها گفته‌ایم و همچنان این را می گویم که برنامه دوربین هواوی با اختلاف بهترین برنامه دوربین موجود در بازار است. تعادل کاملی بین سهولت استفاده و میزان ویژگی‌ها و تنظیمات وجود دارد. تنها شکایت ما این است که حالت‌ها بسیار زیادی در پایین برنامه وجود دارد و برخی از آنها می‌توانند از صفحه نمایش حذف شوند و اینکه حالت وضوح کامل اکنون در منوی سمت راست قرار دارد. به جز این موارد، این برنامه دوربین بی‌نقص است.

مجموعه دوربین P40 Pro ، چیزی از عالی کم ندارد. همچنین این بهترین دوربینی است که با این مقدار هزینه می‌توانید تهیه کنید.

نرم افزار: دارای پتانسیل اما بدون برنامه

  • EMUI 10.1
  • اندروید 10
بررسی P40 Pro ، پرچمدار 1000 یورویی جدید هواوی

P40 Pro رابط کاربری EMUI 10.1 را بر روی اندروید 10 اجرا می‌کند. ممکن است اندروید باشد، اما به یاد داشته باشید که خدمات Google Play، فروشگاه Google Play و بیشتر برنامه‌ها Google در دسترس نیستند.
EMUI کمی شبیه به Marmite است، برخی عاشق آن هستند و برخی از آن متنفر‌اند. دلیل این موضوع این است که مانند بسیاری از شرکت‌ها هوشمند چینی، هواوی نیز در تلاش است تا قسمت‌ها خاصی از رابط کاربری خود مشابه iOS باشند. نمونه‌ها واضح این موضوع در برنامه آب و هوا و برگه اشتراک گذاری مشخص است.

اشکالات قدیمی در P40 Pro نیز وجود دارند، مانند نیاز به روشن کردنapp drawer، پرسه زدن از میان پوشه‌ها صفحه اصلی و برنامه‌ها از پیش نصب شده غیر ضروری. خوشبختانه اگر برای زمان خود ارزشی قائل نیستید، می‌توانید این موارد را برطرف کنید. EMUI قدرت آن را دارد. دوبار ضربه زدن برای گرفتن اسکرین شات نیز مانند ابزارها بهینه سازی باتری مفید است.
و حالا مشکل بزرگ، AppGallery هواوی جایگزین Play Store گوگل شده است. این برای کاربرانی که از برنامه‌هایی نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب استفاده می‌کنند بسیار ناراحت کننده است، زیرا این موارد در AppGallery در دسترس نیستند.

چند روش برای دور زدن این موضوع وجود دارد. برای انتقال برنامه‌ها از دستگاه‌ها Android یا iOS موجود خود، می‌توانید از Phone Clone استفاده کنید. متاسفانه این برنامه زیاد کاربردی نیست، زیرا توانایی انتقال تمام برنامه‌ها شما را ندارد. به عنوان مثال، Phone Clone تنها 5 برنامه را انتقال داد، اما هیچ یک از آنها واقعاً مهم نبودند، فقط چند بازی. شما می توانید برای دانلود اپلیکیشن‌ها مورد نیاز خود از فروشگاه‌ها برنامه شخص ثالث مانند APKPure یا فروشگاه برنامه Amazon استفاده کنید. همچنین می‌توانید APK‌ها جداگانه را از سایت‌ها APK یا خدماتی مانند Whatsapp و Facebook نصب کنید. دانلود APK‌ها روش موفق‌تری است، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برنامه‌ها APK پس از نصب در P40 Pro کار کنند.

بسیاری از برنامه‌ها برای اجرای نیاز به خدمات Google دارند، از جمله برخی از مواردی که حتی انتظار آن را ندارید. به عنوان مثال Minecraft با استفاده از Phone Clone نصب می‌شود اما بدون خدمات Google اجرا نمی‌شود. در حالی که برخی از مشکلات واضح هستند اما معضل اصلی، کشف برنامه‌هایی است که برای اجرا در P40 Pro به خدمات Google نیاز دارند. بنابراین این بزرگترین مشکل کسانی که این دستگاه را انتخاب می‌کنند، خواهد بود. همچنین هواوی برای ترغیب توسعه دهندگان برای پشتیبانی از بستر برنامه خود، به زمان بیشتری نیاز دارد.

راه حل دیگر اجرای برنامه‌ها از طریق مرورگر و ایجاد لینک برای آنها در صفحه اصلی است. با این حال، این موضوع برخی از مشکلات مربوط به برنامه‌ها مبتنی بر مرورگر را برجسته می‌کند. به عنوان مثال، مرورگر YouTube به شما اجازه پخش محتوا از طریق دستگاه Google را نخواهد داد. همچنین برای بزرگنمایی نمی‌توانید روی صفحه ضربه بزنید. علاوه بر این، برنامه‌ها بانکی تلفن همراه و سایر مواردی که احراز هویت دو مرحله‌ای دارند، در مرورگر خوب کار نمی‌کنند. به علاوه، بسیاری از برنامه‌ها بدون خدمات Google اجرا نمی‌شوند. این مشکلی است که ما را از خرید P40 Pro منصرف می‌کند. متاسفانه خبر بد دیگر ساده نبودن راه‌حل آن است. این مشکل تا زمانی که شرکت نتواند برنامه‌ها بیشتری را در AppGallery قرار دهد، برطرف نخواهد شد.

مشخصات

 Huawei P40 Pro PlusHuawei P40 ProHuawei P40
صفحه نمایشپنل 6.58 اینچ OLED با وضوح تصویر 2,640×1,200 و نسبت (19.8:9)
نرخ تازه‌سازی 90Hz
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
پنل 6.58 اینچ OLED با وضوح تصویر 2,640×1,200 و نسبت (19.8:9)
نرخ تازه‌سازی 90Hz
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
پنل 6.58 اینچ OLED با وضوح تصویر 2,340×1,080 و نسبت (19.5:9)
نرخ تازه‌سازی 60Hz
حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر
پردازندهHiSilicon Kirin 990
Octa-core CPU (2 Cortex-A76 @ 2.86GHz, 2 Cortex-A76 @ 2.36GHz, 4 Cortex-A55 @ 1.95GHz)
NPU (واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌های عصبی) دوگانه
Mali-G76 MP16 GPU
HiSilicon Kirin 990
Octa-core CPU (2 Cortex-A76 @ 2.86GHz, 2 Cortex-A76 @ 2.36GHz, 4 Cortex-A55 @ 1.95GHz)
NPU (واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌های عصبی) دوگانه
Mali-G76 MP16 GPU
HiSilicon Kirin 990
Octa-core CPU (2 Cortex-A76 @ 2.86GHz, 2 Cortex-A76 @ 2.36GHz, 4 Cortex-A55 @ 1.95GHz)
NPU (واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌های عصبی) دوگانه
Mali-G76 MP16 GPU
رم8 گیگابایت8 گیگابایت8 گیگابایت
فضا ذخیره‌سازی512 گیگابایت256 گیگابایت128 گیگابایت
دوربینRear:
50 مگاپیکسل (RYYB)، لنز واید، f/1.9، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
40 مگاپیکسل، لنز اولتراواید، f/1.8
8 مگاپیکسل، لنز 10x پریسکوپ، f/4.4، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
8 مگاپیکسل، لنز 3x تله‌فوتو، f/2.4، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
3D ToF

Front:
32 مگاپیکسل
سنسور IR
Rear:
50 مگاپیکسل (RYYB)، لنز واید، f/1.9، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
40 مگاپیکسل، لنز اولتراواید، f/1.8
12 مگاپیکسل، لنز 5x پریسکوپ، f/3.4، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
3D ToF

Front:
32 مگاپیکسل
سنسور IR
Rear:
50 مگاپیکسل (RYYB)، لنز واید، f/1.9، لرزشگیر اپتیکال (OIS)
16 مگاپیکسل، لنز اولتراواید، f/2.2
8 مگاپیکسل، لنز 3x تله‌فوتو، f/2.4
3D ToF

Front:
32 مگاپیکسل
باتری4,200 میلی آمپر ساعت
غیر قابل تعویض
شارژ با سیم 40 وات
شارژ بی سیم 40 وات
4,200 میلی آمپر ساعت
غیر قابل تعویض
شارژ با سیم 40 وات
شارژ بی سیم 40 وات
3,800 میلی آمپر ساعت
غیر قابل تعویض
شارژ با سیم 22.5 وات
استاندارد IP IP68IP68IP53
نرم افزارEMUI 10.1
Android 10
EMUI 10.1
Android 10
EMUI 10.1
Android 10

ارزش و رقابت

هواوی P40 Pro: رم 8 گیگابایتی، 256 گیگابایت فضا ذخیره‌سازی – 999 یورو (1،080 دلار)

از نظر قیمت P40 Pro را در رقابت مستقیم با Galaxy S20 Plus از سامسونگ و iPhone 11 Pro از اپل قرار دارد. از دیدگاه سخت افزاری، P40 Pro عرصه را به رقبا واگذار می‌کند، همچنین اگر وضعیت تحریم از سوی ایالات متحده و نبود خدمات Google را در نظر بگیرید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی واحد در خارج از چین بفروش برسد.
هیچ جا شکی وجود ندارد که بر چسب قیمت P40 Pro سنگین است. اما دوربین آن در حال حاضر بهترین دوربین موجود در بازار محسوب می‌شود، کیفیت ساخت آن عالی است و از فناوری باتری بسیار خوبی بهره می‌برد. این دستگاه یک گزینه بی‌نظیر برای مشتریان چینی است و از نظر قیمت رقابت شانه به شانه‌ای با Galaxy S20 Plus دارد.

آیا باید آن را بخرید؟؟!!

بررسی P40 Pro ، پرچمدار 1000 یورویی جدید هواوی

P40 Pro دستگاه خیره کننده‌ای است. نکات مثبت زیادی دارد، از جمله صفحه نمایش عالی، کیفیت ساخت فوق العاده، عمر باتری باور نکردنی و البته بهترین دوربین در بین تلفن‌ها هوشمند. اگر مجبور بودم بین P40 Pro و Galaxy S20 Plus یکی را انتخاب کنم، P40 Pro را انتخاب می‌کردم. البته اگر به خدمات Google دسترسی داشت. این حقیقت است و ما نمی‌توانیم این دستگاه را به کاربران خارج از چین توصیه کنیم. اگر می‌خواهید یک پرچمدار هواوی تهیه کنید، P30 Pro سال قبل گزینه ایده‌آلی است، زیرا از خدمات Google شتیبانی می‌کند.

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا